adexo3
۲۴۷۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش ارشاد به باز كردن پلمپ خانه سينما

باز كردن پلمپ خانه سينما به خودي خود تخلف بوده و بر اساس نظر هيات رسيدگي به مراكز فرهنگي و هنري خانه سينما بايد پلمپ شود.

ایسنا: دبير ستاد صيانت و حمايت از محصولات فرهنگي و هنري وزارت ارشاد گفت: باز كردن پلمپ خانه سينما به خودي خود تخلف بوده و بر اساس نظر هيات رسيدگي به مراكز فرهنگي و هنري خانه سينما بايد پلمپ شود.

جابري انصاري به همراه چند تن از نمايندگان وزارت ارشاد صبح روز سه شنبه ـ ۹ خرداد ماه ـ براي پلمپ در خانه سينما به همراه نماينده‌اي از كلانتري ۱۰۷ فلسطين حضور يافتند.

جابري انصاري در زمان حضور در مقابل خانه سينما گفت: خانه سينما به دليل اينكه پلمپ را باز كرده است، تخلف كرده است.

وي ادامه داد: حكم تعطيلي دائم خانه سينما كه از سوي هيات رسيدگي به مراكز فرهنگي و هنري وزارت ارشاد صادر شده بود به خانه سينما ابلاغ شده است. طبق ماده ۱۵ و ۱۷ رسيدگي به ضوابط و مقررات تاسيس موسسات و كانون‌هاي فرهنگي هنري، اين كار انجام خواهد شد.

وي با بيان اينكه باز كردن پلمپ خانه سينما توسط مديران آن به خودي خود تخلف بوده است، بيان كرد: آن‌ها حدود يك ماه قبل پلمپ خانه سينما را باز كردند كه اين كار خود يك حركت غيرقانوني است.

انصاري در پاسخ به اين سوال كه مگر ديوان عدالت اداري حكم انحلال خانه سينما را نقض نكرده است؟ بيان كرد: ديوان عدالت اداري طبق نامه‌اي كه به وزارت ارشاد اعلام كرده است يك ايراد شكلي گرفته و مقرر كرده بود كه مركز رسيدگي به مراكز فرهنگي و هنري وزارت ارشاد دوباره موضوع را بررسي كنند. اين مركز نيز پس از بررسي مجدد اعلام كرده است كه با توجه به مواد ۱۵ و۱۷ و ۲۰ قانون كه قبلا اعلام شد فعاليتتان غيرقانوني است و بايد در خانه سينما مجددا پلمپ شود.

جابري انصاري در پاسخ به اين سوال كه پلمپ در خانه سينما چه موضوعيتي به فعاليت ستاد صيانت از توليدات فرهنگي و هنري و دبير آن دارد تاكيد كرد: هر فعاليت غيرقانوني كه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شود، ستاد صيانت از توليدات و محصولات فرهنگي و هنري مي‌تواند در آن زمينه وارد شود.

اين مسوول تصريح كرد: در هر صورت باز كردن پلمپ خانه سينما از ابتدا غيرقانوني بود اما دوستان(افرادي) كه در خانه سينما هستند مي‌گويند ما بايد قبل از پلمپ ۲۰ روز فرصت داشته باشيم. اين در حالي است كه آن‌ها يك ماه قبل به صورت غيرقانوني پلمپ را باز كردند. در هر صورت بر اساس راي هيات نظارت بر مراكز فرهنگي هنري وزارت ارشاد فعاليت خانه سينما فاقد وجاهت قانوني بوده و هر گونه فعاليت آن‌ها با مشكل مواجه خواهند شد.

جابري انصاري در پاسخ به اين سوال كه آيا ستاد صيانت از محصولات فرهنگي هنري درباره فعاليت خانه موسيقي و خانه تئاتر هم كاري انجام مي‌دهد يا خير گفت: آن هم اگر لازم باشد در وقت خود انجام مي‌شود.

مامور كلانتري ۱۰۷ فلسطين پس از ساعتي محل را بدون انجام اقدام خاصي ترك كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج