adexo3
۲۴۹۱۵۳
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

جزیيات دلخراش از شناسایی جان‌ باختگان منا

سرپرست کاروان قرآني اعزامي به حج تمتع از وضعيت دلخراش قربانيان حادثه منا در داخل کانتينرها گفت.

خبرگزاری ایکنا: سرپرست کاروان قرآني اعزامي به حج تمتع از وضعيت دلخراش قربانيان حادثه منا در داخل کانتينرها گفت.

صالح اطهري‌فرد، سرپرست کاروان قرآني اعزامي به حج تمتع،درباره آخرين جست‌‌و‌جو‌ها براي مشخص شدن وضعيت اعضاي مفقود کاروان قرآني اظهار کرد: از صبح امروز به همراه مسئولان بعثه و مديران کاروان‌ها براي شناسايي قربانيان ايراني حادثه منا به سمت سردخانه‌هاي نگهداري اجساد که در واقع کانتينرهايي هستند، آمده‌ايم.

وي افزود: در کنار سردخانه‌ها ال‌سي‌دي‌ بزرگي قرار داده‌اند که تصاوير هزار و ۱۰۷ جسد از صبح در اين ال‌سي‌دي پخش شده است تا مديران کاروان‌ها اجساد را چک کنند و آنهايي که فکر مي‌کنند ايراني هستند و شباهتي به ايرانيان دارند، به همراه کدي که روي آنها زده شده است، به مسئولان سعودي اعلام کنند تا بتوانند اين اجساد را داخل سردخانه‌ها ببينند و در صورت اطمينان از ايراني بودن و يا تشخيص هويت، ترخيص کنند.

اطهري‌فرد در ادامه گفت: بنده هزار و ۱۰۷ عکس از اجساد را از صبح ديده‌ام، اما هيچيک از سه مفقودي کاروان قرآني در بين اين عکس‌ها نبودند.

وي ضمن وخيم توصيف کردن وضعيت نگهداري اجساد ادامه داد: امشب نيز دو کانتينر ديگر که اجساد در داخل آنها روي هم تلنبار شده است، تخليه مي‌شوند و پس از عکسبرداري از اجساد، تصاوير را مي‌بينيم تا در صورت وجود اجساد ايراني، شناسايي انجام شود.

سرپرست کاروان قرآني اعزامي به حج تمتع عنوان کرد: متأسفانه وضعيت اجساد در کانتينر‌ها خيلي وحشتناک است تا جايي که نزديک به ۱۰۰ جسد را داخل چادرهاي بزرگ ريخته‌ و سپس داخل کانتينرها گذاشته‌اند و کف کانتينرها پر از خون است و در اطراف سردخانه‌ها بوي خون راه افتاده است.

وي ادامه داد: خونابه‌ها از داخل کاميون‌ها جاري است، همه اجساد تغيير چهره داده‌اند و از قيافه افتاده‌اند. متاسفانه صورت‌ها له شده و سياه شده است و بيشتر چهره‌ها قابل تشخيص نيست؛ بعضي از اجساد نيز مشخص است که ضربه مغزي شده‌اند و از بيني و گوش آنها خون آمده است.

وي اضافه کرد: يک سري از اجساد، کارت‌هاي شناسايي بر گردن خود دارند که تشخيص آنها راحت‌تر است اما کساني که کارت شناسايي بر گردن نداشتند تشخيص آنها بسيار سخت بود و بايد حدس مي‌زديم که کدام اجساد ايراني هستند. سرماي سردخانه‌ها کم است که اين اجساد بو گرفته‌اند و اطراف کانتينرها بوي تعفن مي‌دهند.

اطهري‌فرد در ادامه گفت: هم‌اکنون کار شناسايي هزار و ۱۰۷ جسدي که از آنها عکس گرفته شده است به پايان رسيد و عکس‌هاي اجساد دو کانتينر ديگر را امشب مي‌بينيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه آل سعود پس فطرتو

    • بدون نام

      خدایا پس کجایی!!!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      لعن ا... علی قوم الظالمین

    • داغون

      خدا لعنتشون کنه باید سرعت عمل نشون بدن .
      ا

    • بدون نام

      خدای من...سازمان ملل هم ساکت شده...

    • arash

      عمدی بودن ماجراازحرکات سعودی ها کاملابرملاست

    • پریسا

      واقعا دردناک و تاسف باره! اول عدم مدیریت صحیح حج و حالا هم عدم توانایی در سامان دهی اجساد!

    • هموطن

      لعنت خدا بر آل سعود و تمام ظالمان...آخه این ظالمان چه دنیایی برامون ساختند،هموطنان عزیزمون رو به خاک و خون کشیدند...خدا کشورمون و رهبرمون رو حفظ کنه.دلمون بعد از خدا و اهل بیت ع به رهبرمون خوش هست

    • بدون نام

      تو رو خدا این حرف های جگر سوز ننویسین . بمیرم برا دل اون دختری که پدرش مفقود شده حالا باید تو این سایتها این مطالب ها رو بخونه. خوندن این مطالب براشون خیلی سخته. تو رو خدا همه چی رو بیان نکنین. گناه دارن . . .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج