adexo3
۲۴۹۶۷۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر تبرئه شد

دادگاه منهتن در نیویورک پس از ۱۳ سال بررسی پرونده عربستان سعودی، دولت این کشور را از در دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر تبرئه کرد.

خبرگزاری ایسنا: دادگاه منهتن در نیویورک پس از ۱۳ سال بررسی پرونده عربستان سعودی، دولت این کشور را از در دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر تبرئه کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این دادگاه آمریکایی شکایت خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر علیه دولت عربستان را "فاقد ادله لازم" اعلام کرد و به این ترتیب ریاض را در اتهام "همدستی با القاعده و دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر" بی‌گناه دانست.

خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از سال ۲۰۰۲ شکایتی را به مراجعه قضایی نیویورک ارائه داده‌اند که در آن از کشورها، سازمان‌ها و تمامی اشخاصی که احتمالا در این حملات دست داشته‌اند، درخواست غرامت شده است.

در این دادخواست برای دولت عربستان و دیگر نهادهایی که احتمالا در حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته‌اند، پرداخت میلیاردها دلار غرامت مالی و مجازات‌های دیگری در نظر گرفته شده بود که جورج دانیلز، قاضی دادگاه منهتن به دلیل آنچه که ناقص بودن ادله وکلا خواند، این دادخواست را مورد قبول ندانست.

وکلای خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر پس از اعلام این حکم تاکید کردند که همچنان بر درخواست خود برای مجازات عاملان و کسانی که در این حمله دست داشته‌اند مُصر هستند و پرونده را در سیستم قضایی ایالات متحده پیگیری خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلوم نیست تبرئه چند براش آب خورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج