۲۴۹۶۸۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تعجب BBC از مخفی‌ کاری عربستان درباره منا

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در مطلبی، به اصرار مقامات سعودی مبنی بر کشته شدن حدود ۸۰۰ زائر در فاجعه منا پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در مطلبی، به اصرار مقامات سعودی مبنی بر کشته شدن حدود ۸۰۰ زائر در فاجعه منا پرداخت.

در حالی که وب‌سایت وزارت بهداشت عربستان ظهر روز سه‌شنبه خبر کشته شدن چهار هزار نفر را در فاجعه منا تأیید کرد، اما پس از چند ساعت این خبر از خروجی این سایت برداشته شد و حالا «بی‌بی‌سی» عنوان می‌کند که مقامات عربستانی کشته شدن بیش از هزار نفر را در این حادثه تکذیب کرده‌اند.

رسانه‌های عربی همچنان تعداد جان‌باختگان را ۷۶۹ نفر اعلام می‌کنند، در حالی که یکی از مقامات دولت نیجریه از انتقال ۱۰۷۵ جسد به سردخانه‌های شهر جده خبر داد.

دیگر کشورها نیز عنوان کرده‌اند که عکس‌هایی از ۱۰۹۰ جسد برای شناسایی برای آن‌ها ارسال شده است.

«منصور الترکی»، سخنگوی وزارت کشور عربستان در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» گفته است برخی از اتباع خارجی فوت‌شده آن‌هایی بودند که در عربستان زندگی می‌کردند و بدون کسب مجوزهای لازم در مراسم حج شرکت کردند.

پرسش‌ها پیرامون آمار واقعی کشته‌شدگان فاجعه منا زمانی مطرح شد که وزیر امور خارجه هند اعلام کرد، مقامات عربستانی بیش از هزار عکس از اجساد جهت شناسایی برای آن‌ها ارسال کرده‌اند.

«ابا یعقوب»، یکی از مقامات اداره حج نیجریه که در شهر جده حضور دارد به «بی‌بی‌سی» گفته است که ۱۴ کامیون بزرگ حامل اجساد به شهر جده آورده شده و تاکنون ۱۰۷۵ جسد از ۱۰ کامیون خارج و به سردخانه منتقل شده‌اند.

مخفی کاری دولت عربستان در ارائه آمار دقیق از جان باختگان فاجعه منا با اعتراض و انتقاد بسیاری از ملل اسلامی مواجه شده است.

طبق آمارهای دروغین دولت عربستان، تاکنون ۲۲۸ ایرانی، ۸۷ مراکشی، ۷۴ مصری، ۴۵ هندی، ۴۴ نفر از حجاج پاکستان، حداقل ۲۰ نفر از کامرون، حداقل ۱۹ نفر از نیجر به همراه قربانیانی از کشورهای چاد (۱۱)، سومالی (۸)، سنگال (۵)، الجزایر (۴)، تانزانیا (۴)، ترکیه (۴)، کنیا (۳)، نیجریه (۳)، هلند (۱)، بورکینا فاسو (۱) به عنوان آمار کشته شدگان اعلام شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا طالعی

      این امارهایی که عربستان میگه اگه دروغه باشه سیاست بسیار بسیار احمقانه ای در پیش گرفته!!!!اگه دروغ گفته باشه تبعات خیلی سنگینتری داره به نسبت راست گفتنش!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نباید پنهان کاری کند لابد میخواد در تاریخ امار کمتری قید بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج