اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۱۴۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برکینگ بد در ۲ قسمت کار خود را می کند

تحقیقات جدید شبکه آنلاین نتفلیکس تعداد قسمت های مورد نیاز برای ادامه تماشای یک مجموعه تلویزیونی را مشخص کرد.

برکینگ بد در 2 قسمت کار خود را می کند





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: تحقیقات جدید شبکه آنلاین نتفلیکس تعداد قسمت های مورد نیاز برای ادامه تماشای یک مجموعه تلویزیونی را مشخص کرد.

برخلاف ساز و کار ساخت سریال در داخل کشورمان که مجموعه ای کامل را به صورت سه روز در هفته به مخاطب ارائه می کنند، شبکه های خارجی براساس اصولی پیش می روند که پایه و اساس آن روی ساختار فصلی و یک قسمت در هفته دنبال می شود. همین موضوع باعث شده تعداد زیادی از سریال ها بعد از گذشت حتی یک فصل دچار افت شدیدی شده و مخاطب خود را از دست بدهند.

در مقابل ساختار فصلی این فرصت را به سازندگان می دهد که در فاصله ایجاد شده برنامه ریزی خود را روی بهبود محتوا قرار دهند تا تنها دغدغه رساندن قسمت جدید را نداشته باشند. هرچند این موضوع به عنوان اصلی ترین روش ارائه مجموعه های تلویزیونی در خارج از کشور شناخته می شوند اما شبکه های پخش آنلاین سعی کرده اند روشی متفاوت را پیش بگیرند که فعلا نتیجه مثبتی داشته.

برکینگ بد در 2 قسمت کار خود را می کند

شبکه آنلاینی همچون نتفلیکس در نقطه مقابل شبکه های کابلی قرار گرفته و تمامی مجموعه های تلویزیونی انحصاری خود را به صورت یک جا در اختیار مخاطب قرار می دهد. کاربر با پرداخت هزینه ای مشترک سرویس شده و در ادامه می تواند به طور مثال تمامی فصل های ساخته شده از خانه پوشالی را یک جا در اختیار بگیرد.

با توجه به این موضوع نتفلیکس به تازگی تحقیقی انجام داده تا به واسطه متوجه شود، مخاطب ها بعد از چند قسمت تصمیم می گیرند یک مجموعه تلویزیونی را تا انتها یک فصل یا کل سری تماشا کنند. نکته قابل توجه این است که مسئولین نتفلیکس توضیح داده اند تمام آمار و ارقام به دست آمده از تحلیل کاربرهای آنها شکل گرفته و ممکن است در رابطه با سیستم پخش هفتگی صدق نکند.

دیگر مسئله حائز اهمیت این است که نتایج به دست آمده از تحلیل های نتفلیکس نشان می دهد که هیچ مجموعه تلویزیونی تاکنون نتوانسته با قسمت اولیه خود مخاطب را برای تماشای قسمت های بعدی راضی کند. تنها مجموعه ای در دو قسمت ابتدایی خود موفق به انجام این کار شده، برکینگ بد است که البته بخشی از موفقیت آن ارتباط مستقیمی با جو رسانه ای و البته امتیازهای ارائه شده از سوی منتقدین است.

البته شرایط برکینگ بد برای تعداد زیادی از مجموعه های تلویزیونی حاضر در ژانر درام یا اکشن صدق می کند. در مقابل سیتکام (مجموعه کمدی ۲۰ دقیقه ای و چند دوربینه) و دیگر مجموعه های کمدی به تعداد بیشتری قسمت نیاز دارند تا در نهایت مخاطب را جذب کنند. نمونه این امر را می توان در «آشنایی با مادر» دید که فصل اول آن ۲۳ قسمتی است اما مخاطب ها برای ادامه تماشایش به صورت میانگین ۸ قسمت را تماشا کرده اند.

نتفلیکس توضیح داده که آمار به دست آمده نتیجه تحقیقات آن ها در ۱۶ بازار مختلف از جمله آمریکا، بریتانیا، استرالیا و آسیای شرقی بوده. بزرگ شدن دایره مخاطب این موضوع را نشان داده که هیچ تفاوتی در زمینه فرهنگی نداشته و مجموعه های موفق در تمامی نقاط دنیا مخاطب های زیادی دارند.

مسئله قابل توجه این است که تعداد بیننده ها هیچ تاثیری در نتیجه نهایی نداشته. هنوز هیچ اطلاعاتی از عوامل تاثیرگزار در این زمینه منتشر نشده اما مسئولین شبکه آنلاین نتفلیکس توضیح داده اند که در تحقیقات بعدی سراغ این موضوع می روند که چه عواملی روی این موضوع تاثیر می گذارند که مخاطب به ادامه تماشای یک مجموعه تلویزیونی علاقه مند شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج