adexo3
۲۵۵۳۶۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مداحان از بیان سخنان خلاف قانون پرهیز کنند

یک نماینده پیشین مجلس گفت: مداحان و وعاظ در آستانه محرم، به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره همدلی و همزبانی میان دولت و ملت توجه و از بیان کردن سخنان خلاف قانون خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده پیشین مجلس گفت: مداحان و وعاظ در آستانه محرم، به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره همدلی و همزبانی میان دولت و ملت توجه و از بیان کردن سخنان خلاف قانون خودداری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی اظهار کرد: نمی توان ماه محرم و مجالس عزاداری را از سیاست و مسائل سیاسی جدا دانست، اما این دلیل نمی شود تا برخی در مجالس عزاداری به تندروی روی آورند و با چشم بستن بر واقعیت، برخلاف نظرات مقام معظم رهبری سخن گویند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مداحان و وعاظ ِ هیئتهای مذهبی به توصیه‌های رهبری توجه کنند، می توانند بدون آنکه در دام تندروی بیفتند، به طرح مسائل سیاسی بپردازند، اظهار کرد: اگر قانون اساسی و سخنان مقام معظم رهبری مدنظر وعاظ و مداحان قرار گیرد، در آن صورت می‌توان شاهد حفظ شدن شأن مجالس عزاداری امام حسین (ع) بود.

اکرمی افزود: رعایت انصاف در طرح مسائل سیاسی در مجالس عزاداری، وظیفه هر گوینده و مداحی است و هرکس خارج از دایره انصاف و بی توجه به قانون اساسی و نظرات رهبری عمل کند، در دام افراطی‌گری افتاده است.

وی در پایان با اظهار امیدواری از توجه مداحان و وعاظ به توصیه‌های رهبری گفت: حتماً مقام معظم رهبری سفارش‌ها و توصیه‌هایی را خطاب به وعاظ و مداحان هیئت‌های مذهبی بیان خواهند کرد که امیدوارم مورد توجه همه مداحان قرار گیرد و به آن عمل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج