adexo3
۲۵۵۷۰۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مصیبتی که دامن سفرهای هوایی را گرفت

مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی با اعتراض به نحوه فروش بیلت‌های چارتری که «سفیدقیمت» عرضه می‌شود، گفت: فروش بلیت‌های چارتری بدون درج قیمت، اتفاق وحشتناکی است که در سفرهای هوایی رخ داده و لازم است به صورت ریشه‌ای با آن برخورد شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی با اعتراض به نحوه فروش بیلت‌های چارتری که «سفیدقیمت» عرضه می‌شود، گفت: فروش بلیت‌های چارتری بدون درج قیمت، اتفاق وحشتناکی است که در سفرهای هوایی رخ داده و لازم است به صورت ریشه‌ای با آن برخورد شود.

ناصر مرادی به تعطیلات تاسوعا و عاشورای آخر هفته اشاره می‌کند که مثل همه سایر روزهای تعطیل باید انتظار افزایش قیمت در مسیرهای هوایی به‌ویژه شهر مشهد را داشت.

وی در این‌باره اظهار کرد: نحوه فروش بلیت‌های چارتری به مساله‌ای حاد تبدیل شده است که ظاهرا کسی تمایل ندارد یا نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. براساس قوانین موجود، نباید بلیت‌ها را بیشتر از قیمت مصوب فروخت اما عملا این اتفاق در برخی مسیرها مخصوصا برای مقاصد پرسفری مثل مشهد رخ نمی‌دهد چرا که ما با پدیده‌ای به نام «Seat Charter» رو‌به‌رو هستیم.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های هواپیمایی خود را راحت کرده‌اند و صندلی‌های پروازهای خود را به شرکت‌های مسافرتی می‌فروشند، آنها هم تا وقتی لازم می‌دانند و بازار تقاضا داغ است، صندلی‌های هواپیما را تا دو برابر قیمت به مشتری می‌فروشند و وقتی هم تقاضایی در کار نیست و صندلی‌ها روی دستشان مانده زیر قیمت می‌فروشند و متاسفانه با وجود آنکه بسیاری از این جریان مطلع هستند اما اقدام عاجلی نمی‌شود.

این آژانس‌دار که بیش از ۵۰ سال است در این حوزه فعالیت می‌کند در ادامه گفت: متاسفانه آژانس‌هایی که صندلی‌ها را چارتر می‌کنند، خودشان بلیت‌فروشی ندارند، بلکه مشتری را به آژانس‌های دیگر ارجاع می‌دهند که معمولا روی این بلیت‌ها قیمت مشخص نمی‌شود و آژانس هم تحت تاثیر شرایط، آن بلیت بدون قیمت را به نرخ دلخواه می‌فروشد. این اتفاق در مسیر هوایی مشهد به طرز وحشتناکی رخ می‌دهد اما کسی به این مساله توجهی نشان نمی‌دهد.

مرادی با اشاره به اجرای طرح شناورشدن نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: اگر همانطور که سازمان هواپیمایی اعلام کرده قیمت بلیت‌ها شناور شود و رقابت پیش آید و از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهای کهنه سایر کشورها را نخرند، حتما اتفاق خوبی در سفرهای هوایی رخ می‌دهد اما لازم است حواسمان به اوضاعی که پیش آمده و صنعت هوایی و تورهای گردشگری کشور را با چالش مواجه کرده، باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج