۲۵۵۷۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نفت سال آینده بالای ۵۰ دلار نمی‌رود

بانک آمریکایی گلدمن ساش اعلام کرد: قیمت نفت در سال آینده بالاتر از ۵۰ دلار نخواهد رفت و احتمال اینکه تا ۲۰ دلار در هر بشکه پایین بیاید کمتر از ۵۰ درصد است.

خبرگزاری ایسنا: بانک آمریکایی گلدمن ساش اعلام کرد: قیمت نفت در سال آینده بالاتر از ۵۰ دلار نخواهد رفت و احتمال اینکه تا ۲۰ دلار در هر بشکه پایین بیاید کمتر از ۵۰ درصد است.

به گزارش ایسنا به نقل از روتیرز، عرضه مازاد دایم در کنار کاهش تقاضا از سوی چین و دیگر بازارهای نوظهور و همچنین افزایش ارزش دلار باعث خواهد شد که قیمت نفت در ۱۲ ماه آینده کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه بماند.

گلدمن ساش پیش‌بینی می‌کند که رشد تقاضای نفت امسال روزانه یک میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه در روز و سال آینده یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه باشد که باعث ایجاد مازاد عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای می‌شود که این مازاد باید قبل از احیای قیمتها برطرف شود.

جف کاری رئیس بخش تحقیقات گلدمن‌ساش در یک کنفرانس خبری گفت: مازاد عرضه قابل توجه در بازار شرایط را از نظر تلاش برای تکمیل فرآیند تطبیق دشوار می‌کند، اما در عین حال نظر ما را مبنی بر اینکه قیمت نفت به ۲۰ دلار خواهد رسید تقویت می‌کند و این جایی است که ما به محدودیت ظرفیت ذخیره سازی می‌رسیم.

وی افزود: این به معنای این است که در اولین نشانه افزایش قابل توجه قیمت‌ها، تمام ظرفیت مازاد جهانی برای عرضه به بازار مهیا نیست.

وی خاطر نشان کرد: من احتمال کاهش قیمت نفت به ۲۰ دلار را کمتر از ۵۰ درصد می‌دانم. برآورد ما این است که هنوز ۳۷۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر جهانی وجود دارد.

نفت برنت که در سال گذشته نیمی از قیمت خود را از دست داده در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۴۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت در سال ۲۰۰۸ قبل از بحران مالی و رکود جهانی، به رقم بی‌سابقه ۱۴۷ دلار در هر بشکه رسید. در آن زمان ارزش دلار به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

جف کوری بازگشت قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه را رد نکرد، اما اعلام کرد که این امر به عوامل زیادی بستگی دارد که تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار کند.

وی گفت: زمانی که قیمت نفت سه رقمی بود شرایط بسیار متفاوتی داشت. بنابراین برای اینکه قیمت نفت به گذشته بازگردد تمام آن شرایط نیز باید بازگردد.

بانک گلدمن ساش انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای اولین‌بار طی یک دهه گذشته تا پایان امسال افزایش دهد که باعث افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت کالاها از جمله نفت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج