۲۵۶۱۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انتقاد تند ثریا قاسمی از وضعیت سینما

ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت فیلمنامه‌های ایرانی گفت: در این زمینه وضعیت خیلی‌ خوبی نداریم. قصه‌ها خیلی ضعیف هستند. به همین دلیل است که سینمای ما مشکل دارد چون نویسنده‌ها جوان‌اند و هنوز تجربه‌ و جهان‌بینی خوبی ندارند و ۱۰ سالی زمان می‌خواهد تا تجربه کسب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت فیلمنامه‌های ایرانی گفت: در این زمینه وضعیت خیلی‌ خوبی نداریم. قصه‌ها خیلی ضعیف هستند. به همین دلیل است که سینمای ما مشکل دارد چون نویسنده‌ها جوان‌اند و هنوز تجربه‌ و جهان‌بینی خوبی ندارند و ۱۰ سالی زمان می‌خواهد تا تجربه کسب کنند.

وی افزود: اصلاً نمی‌توانیم انتخاب کنیم که قصه‌ها باید به چه سمت و سویی بروند، باید نویسنده خودش جهت قصه را پیدا کند و بنویسد. ما در طول تاریخ راجع‌ به عشق و مهر و تنفر بارها حرف زده‌ایم و تمام داستان‌ها به همین دو موضوع اشاره می‌کنند. به خاطر همین دیگر نمی‌توان سمت و سوی قصه را برای کسی انتخاب کرد چرا که نحوه اجرا و نمایش در قصه‌ها متفاوت است.

انتقاد تند ثریا قاسمی از وضعیت سینما

قاسمی در خصوص نسبت خودش با فعالیت داستان‌نویسی عنوان کرد: تا به حال به صورت مستمر و مداوم انرژی چندانی برای نوشتن نگذاشته‌ام اما همیشه برای خودم یادداشت‌هایی می‌نویسم و بیشتر تمرکزم از جوانی روی خواندن بوده است. همچنین در کنار بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، در داوری جشنواره، سفر به شهرستان‌ها برای تدریس و سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف و دیدار با هنرمندان جوان هم فعالیت داشته‌ام.

وی در خصوص اولویت حضور در سریال یا فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: برایم فرقی نمی‌کند، این دو عرصه هر کدام نوعی از عرضه و تقاضا هستند که نباید آن‌ها را از هم جدا فرض کرد. اما همه سینما را انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت بیمه هنرمندان مطرح کرد: بیمه اهمیت ندارد چرا که چیزی به شما نمی‌دهند. زمانی که شما بیماری صعب‌العلاج می‌گیرید، بیمه چه کمکی به شما می‌کند؟ باید زیربنایی فکر کنیم و به یک نظام‌مندی برسیم وگرنه برای کسی که به سنی رسید و توانایی کار نداشت، بیمه چه آینده‌ای در نظر می‌گیرد؟ اصلاً بیمه معضل ما نیست. معضل اولیه و اصلی ما در عرصه هنر این است که هدفمند نیستیم یعنی زیر نظر یک دایره‌ای کار نمی‌کنیم که تأمین آتیه‌ای برای هنرمند داشته باشند.

این هنرپیشه پیشکسوت ادامه داد: در حال حاضر که کار می‌کنیم خیلی از تهیه‌کننده‌ها قسط‌های آخر را پرداخت نمی‌کنند یا خیلی دیر می‌دهند و اذیت می‌کنند، در حالی که بازیگر به آن مبلغ نیاز دارد.

وی در خصوص بازیگران جدید اظهار داشت: در هر صورت بازیگری عرصه‌ای است که از بیرون جلوه زیادی برای علاقه‌مندان دارد و فکر می‌کنند طبق پول و احترام در این کار وجود دارد، به همین دلیل خیلی مشتاق هستند به این حرفه بیایند و فکر می‌کنند با ورود به این عرصه جایگاه شهرت و معروفیت کسب می‌کنند،‌ اما نمی‌دانند که چقدر باید سختی تحمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از راه درست به این حرفه وارد نمی‌‌شوند و افرادی که با علم و آگاهی می‌آیند، دانش بیشتری کسب می‌کنند و می‌توانند این مسیر را ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج