۲۵۷۸۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مصرف ماری جوآنا در آمریکا دو برابر شد

بنا گزارش دولت آمریکا، در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون نفر در آمریکا ماده مخدر ماری‌جوآنا مصرف می کنند که جمعیت آنها در یک دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: بنا گزارش دولت آمریکا، در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون نفر در آمریکا ماده مخدر ماری‌جوآنا مصرف می کنند که جمعیت آنها در یک دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.

بنا به یک تحقیق که توسط دولت آمریکا انجام شده است در حال حاضر حدود ۲۲ میلیون نفر در این کشور ماده مخدر ماری‌جوآنا مصرف می کنند که حدود یک سوم از این تعداد علائم اعتیاد به این ماده را دارند.

در حال حاضر از هر ۱۰ فرد بالغ آمریکایی یک نفر ماده مخدر ماری جوآنا مصرف می کند که این میزان نسبت به سال های دهه ۲۰۰۰ در این کشور دو برابر شده است.

این افزایش شدید در تعداد مصرف کنندگان نشان از تغییر فرهنگ مصرف مواد مخدر در این کشور می‌دهد.

مقایسه نتایج یک مطالعه بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ با نتایج یک مطالعه در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نشان دهنده افزایش شدید آمار مصرف کنندگان این ماده مخدر در میان جمعیت آمریکا دارد به گونه ای که شاخص تعداد مصرف کنندگان نسبت به جمعیت آمریکا از ۴.۱ درصد به ۹.۵ درصد رسیده است.

بر اساس نتایج آخرین مطالعه صورت گرفته، افزایش مصرف شدت بیشتری در میان زنان و سیاه پوستان و برخی دیگر از اقشار این کشور داشته است.

بنا به اعلام جورج کوب، مدیر موسسه ملی سوء مصرف و اعتیاد به الکل آمریکا، از هر ۱۰ مصرف کننده ماری جوآنا در آمریکا، سه نفر نشانه های اعتیاد به این ماده مخدر را دارند.

در حال حاضر فروش و مصرف ماری جوآنا در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی شده و تعداد آنها رو به گسترش است.

نشانه‌های اعتیاد در این افراد، عدم توان در کنار گذاشتن مصرف ماری جوآنا، مصرف غیرعادی و بیش از معمول، و برخی دیگر از شاخص های وابستگی به مواد ارزیابی شده است که در حدود ۷ میلیون آمریکایی مشاهده شده است.

کوب تأکید کرد با در نظر گرفتن این افزایش شدید در تعداد مصرف کنندگان آمریکایی ماری جوآنا، به نظر می رسد که جامعه علمی این کشور باید به انتشار عمومی عوارض سوء مصرف این مواد برای افراد بپردازد.

بر اساس دیگر تحقیقات صورت گرفته، مصرف ماده مخدر ماری‌جوآنا در میان نوجوانان آمریکایی نسبت به افراد بالغ در این کشور رایجتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج