۲۵۷۹۵۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش به ادعای جدید غرب علیه ایران

نماینده روسیه در سازمان ملل ادعاهای آمریکا و اروپا را درباره آزمایش موشکی ایران رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: نماینده روسیه در سازمان ملل با زیر سوال بردن ادعاهای آمریکا و اروپا درباره این که آزمایش موشکی اخیر ایران ناقض قطعنامه های سازمان ملل بوده است، اعلام کرد نباید با این آزمایش موشکی به عنوان یک مسئله احساسی برخورد کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا روز چهارشنبه با توصیف آزمایش موشک میان برد ایران در دهم ماه اکتبر به عنوان یک تخلف جدی، از کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل خواستند درباره این مسئله تحقیق کند. با این حال، ویتالی چورکین -- سفیر روسیه در سازمان ملل -- تاکید کرد این کشور به چنین نتیجه ای نرسیده است.

چورکین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: "من فکر می کنم ما باید درباره این مسائل، خیلی مراقب باشیم." وی افزود: "ما باید جزئیات فنی را بررسی کنیم و سپس البته شرایط سیاسی را در نظر بگیریم." چورکین تاکید کرد: "باید در این خصوص حرفه ای بود. این یک موضوع احساسی نیست."

سامانتا پاور -- سفیر آمریکا در سازمان ملل -- در شورای امنیت اعلام کرد موشک بالستیک میان برد، قادر به حمل سلاح هسته ای است. پاور این آزمایش موشکی را یک شلیک تحریک آمیز خواند و اعلام کرد: "آمریکا آن را به عنوان یک موضوع جدی قلمداد می کند که ثبات منطقه را تضعیف می کند.

انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا گزارشی را به کمیته تحریم ها ارائه و اعلام کردند آزمایش موشکی ایران، یک تخلف جدی است و مستلزم اقدام مناسب است. درخواست از این کمیته به معنای نخستین گام در جهت اعمال تحریم های احتمالی است، هر چند که چنین تصمیمی نیازمند موافقت چین و روسیه است.

لیو جیئی -- سفیر چین در سازمان ملل -- نیز از تأیید دیدگاه آمریکا و اروپا دال بر این که این آزمایش موشکی ناقض قطعنامه های سازمان ملل بوده است، خودداری کرد. لیو گفت: "ما در حال بررسی آن هستیم. ما در شورای امنیت درباره آن بحث خواهیم کرد."

انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در کنار چین و روسیه در ماه ژوئیه به توافقی تاریخی با ایران دست یافتند که خواهان لغو تحریم ها در ازای اعمال محدودیت هایی علیه برنامه هسته ای تهران است. این چهار کشور مدعی هستند این آزمایش موشکی ناقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل است که در سال ۲۰۱۰ به تصویب رسید. این قطعنامه، ایران را از شلیک موشک های بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای منع می کند.

تهران روز شنبه تاکید کرد این آزمایش موشکی ناقض قطعنامه های سازمان ملل نبوده است به طوری که محمد جواد ظریف -- وزیر امور خارجه ایران -- اعلام کرد این موشک برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده است. ایران همواره تاکید کرده است هیچ طرحی برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج