adexo3
۲۵۹۹۲۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت مسکن در شمال تهران

فعالان بازار مسکن معتقدند: یکی از دلایل باز نشدن گره معاملات مسکن انتظار بسازوبفروش‌ها برای کسب سودهای کلان دوره رونق و تمایل نداشتن آنها به کاهش سقف عایدی خود از فروش املاکشان است.

روزنامه دنیای اقتصاد: فعالان بازار مسکن معتقدند: یکی از دلایل باز نشدن گره معاملات مسکن انتظار بسازوبفروش‌ها برای کسب سودهای کلان دوره رونق و تمایل نداشتن آنها به کاهش سقف عایدی خود از فروش املاکشان است.

بررسی‌های میدانی از بازار خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد اگرچه طی یک ماه اخیر به واسطه انتشار اخبار مرتبط با افزایش وام خرید مسکن، گروه جدیدی از متقاضیان مصرفی به بازار وارد شده‌اند و بخش خرید معاملات مسکن با تعداد مراجعه‌کننده بیشتری مواجه شده است اما همچنان برخی از سازنده‌ها به دلیل کسب سود یا عایدی فراتر از نرخ معقول حاصل از فروش واحدهای خود طی دوره رونق، هم‌اکنون حاضر به فروش ملک خود با میزان سود کمتری نیستند از این رو همچنان تعداد واحدهای مسکونی خالی در بازار وجود دارد و همین امر سبب شده تا موتور معاملات مسکن همچنان خالی بماند.

مطابق با گزارش بانک مرکزی در حال حاضر متوسط هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران نزدیک به یک میلیون تومان برآورد شده است این در حالی است که میانگین قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به‌عنوان مثال یکی از مشاوران محدوده شرق تهران با اشاره به ادامه رکود در بازار معاملات مسکن می‌گوید: طی یک ماه گذشته یکی از سازنده‌های بنام منطقه آپارتمانی ۲۰ واحدی را برای فروش معرفی کرده است. به گفته مالک هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۹۰۰ هزار تومان است (بدون احتساب قیمت زمین و قیمت تمام شده کل) اما مالک تمایلی به فروش آپارتمان‌های خود با قیمتی کمتر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر مترمربع ندارد همین موضوع نیز (رضایت نداشتن سازنده برای کاهش میزان سود حاصل از فروش آپارتمان‌ها) سبب شده تا تعداد زیادی از واحدهای آپارتمان این مالک به فروش نرسد.

قیمت مسکن در شمال تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاده

      اولا قیمت ساخت معقول حدود1میلیون است که بااحتساب هزینه های تراکم شهرداری وسهم زمین وسهم مشاعات هزینه ساخت هرمترمربع حدودسه نیلیون ودویست می شودکه بادرنظرگرفتن زمان بهره برداری سرمایه حدوددوسال وسودبیست وچاردرصدبانکی سالانه ساختمان بایدحدودچهارمیلیون وهفتصدفروخته بشودشخص تازه ارزان هم می فروشدجالب است که شهرداری بابت تراکم رقم های نجومی می گیردقیمت زمین هم بالاست همه پیکان هابه سمت سرمایه گذاربدبخت است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج