adexo3
۲۶۰۰۱۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ادعای فاکس‌ نیوز درباره «پارچین»

فاکس نیوز مدعی شد ایران پیش از ورود بازرسان آژانس، برخی قطعات مهم را از سایت پارچین خارج کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقل از یک منبع به اصطلاح آگاه که خواست نامش فاش نشود مدعی شد یکی از قطعات اصلی در «پارچین،» یکی از سایت‌های نظامی ایران، پیش از ورود بازرسان «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» ناپدید شد.

این شبکه تلویزیونی ناپدید شدن این قطعه را تلاش ایران برای پاکسازی پارچین و انحراف روند تحقیقات درخصوص فعالیت‌ها و پیشرفت‌های هسته‌ای تهران پیش از برگزاری مذاکرات با شش قدرت جهانی، دانست.

تهران ماه گذشته میلادی برای نخستین‌بار به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از سایت پارچین را داد. به ادعای فاکس‌نیوز، آژانس پیش‌تر وجود «اتاقک آلوده» (مکان ویژه برای آزمایش تجهیزات هسته‌ای، از جمله ابزار انفجار کلاهک اتمی) را در سایت پارچین تأیید کرده بود.

این شبکه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: با اینحال، زمانی‌که بازرسان پیش از ارائه گزارش درباره فعالیت‌های کنونی و سابق ایران، از پارچین دیدن کردند، از اتاقک آلوده و ابزار انفجار خبری نبود. به همین دلیل، انجام آزمایش‌ها برای تشخیص مواد رادیواکتیو در این سایت هسته‌ای، بسیار مشکل‌ خواهد بود.

فاکس نیوز در ادامه به بازدید ۲۱ سپتامبر سال جاری میلادی (۳۰ شهریور) «یوکیا آمانو،» مدیر کل آژانس، از سایت پارچین، اشاره می‌کند و در پایگاه اینترنتی خود می‌نویسد: آمانو پس از دیدار خود از پارچین، نشانه‌های بازسازی‌ در این سایت و ناپدید شدن تجهیزات را تأیید، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. وی از بررسی اطلاعات بدست‌آمده از این سایت خبر داد و افزود: در هفته‌های آتی با ایران درخصوص «نقشه راه» گفتگو خواهیم کرد.

«اولی هینونن،» مقام ارشد مؤسسه تحقیقاتی علوم و امور بین‌الملل «مرکز بلفر» در دانشگاه هاروارد، در گفتگو با این شبکه خبری مدعی شد: «ایران باید درباره اینکه چرا یک ساختمان خالی را بارها و بارها بازسازی می‌کند، توضیح دهد.»

معاون پیشین دبیر‌کل آژانس، همچنین مدعی شد با ریختن بتون می‌توان بقایای مواد رادیواکتیو را پنهان کرد. در این صورت نتیجه آزمایشات با خطا همراه بوده و وجود این مواد را نشان نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشمتان را کور کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج