adexo3
۲۶۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

مردم این استان رکورددار کشیدن سیگار شدند

به طور متوسط ایرانی ها ۱۱۴۷ نخ سیگار در سال مصرف کرده اند که از این تعداد ۵۱۸ نخ سیگار تولید داخلی و ۶۲۹ نخ خارجی بوده است.

مردم این استان رکورددار کشیدن سیگار شدند

هفت صبح: آخرین گزارش از وضعیت بودجه خانوارهای ایرانی در سال 89 نشان می دهد، هر خانوار ایرانی در این سال بالغ بر 52 هزار تومان معادل 0/4 درصد از کل سبد هزینه خود را صرف خرید سیگار کرده است. یعنی به طور متوسط ایرانی ها 1147 نخ سیگار در سال مصرف کرده اند که از این تعداد 518 نخ سیگار تولید داخلی و 629 نخ خارجی بوده است.

البته این میزان مصرف در مقایسه با سال 88 حدود هشت درصد کاهش یافته است. در سال 88 هر خانوار ایرانی حدود 1249 نخ سیگار مصرف کرده بود. اگر آمارهای استان به استان را مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم هر خانوار بوشهری در این سال با هزینه کردن رقمی معادل 115 هزار تومان، بیشترین میزان مصرف سیگار را داشته است.

مردم این استان رکورددار کشیدن سیگار شدند

یکی از دلایل اصلی بالا بودن میزان مصرف دخانیات در این استان شاید بحث حجم بالای سیگارهای قاچاقی است که از طریق مرزهای آبی این استان به کشور وارد می شود. سهم دخانیات در سبد مصرف خانوارهای این استان معادل ۸۶/۰ درصد است که بالاترین سهم در کشور محسوب می شود و با دومین استان رکورددار مصرف دخانیات در کشور یعنی آذربایجان غربی ۳۲ هزار تومان فاصله دارد.

بعد از استان بوشهر استان های آذربایجان غربی، گیلان، کرمان و قزوین رتبه های بعدی را در میزان مصرف دخانیات به خود اختصاص داده اند. البته این به معنی بالاتر بودن سهم از کل بازار مصرف دخانیات نیست بلکه نشان دهنده میزان هزینه خانواده های یک استان در مقایسه با استان های دیگر برای دخانیات است.

از سوی دیگر پایین ترین میزان مصرف سیگار در کشور مربوط به خراسان جنوبی است. در این استان هر خانوار در سال ۸۹ معادل ۲۰ هزار تومان صرف خرید دخانیات کرده است، بر اساس اطلاعات بانک مرکزی در سال ۸۹ تنها خانوارهای چهار استان کشور زیر ۳۰ هزار تومان در سال را صرف خرید دخانیات کرده اند که به ترتیب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی رتبه های آخر را در اختیار دارند.

خانوارهای تهرانی در این رتبه بندی از نظر میزان هزینه با حدود ۶۰ هزار تومان در سال در رتبه نهم قرار دارند، البته با توجه به حجم بالای درآمد خانوارها در این استان در مقایسه با دیگر استان ها، خانوارهای تهرانی ها با تخصیص ۰/۳۳ درصد از سبد هزینه های خود به دخانیات در رتبه نوزدهم کشوری قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • parand

      engar harki dokhaniat masraf mikone o pul mide sabt mishe!!! in amar be nazare man vaghei nist

      پاسخ ها

      • حمید

        سیگارتو بکش به این چیزاش فک نکن :D

    • امیتریس

      خیلی از سیگارای خارجی از گمرک بوشهر وارد میشن ولی دلیل نیست که بیشترین مصرف رو هم بوشهری ها دارن!!

    • Mami

      عجبا......چه جوری فهمیدید؟خونه به خونه امار گرفتید؟آهان تو سرشماری ها پرسیدید که سیگاری هستید؟روزی چند نخ سیگار می کشید؟.......ولی ما که خدارا شکر سیگاری نداریم.پس چرا نوشتید هر خانوار؟

    • مجتبی

      بازم جای شکرش باقیه آذربایجان غربی با این جمعیت جوون تو یه چیزی رتبه اورد، مصرف سیگار.نمیدونم مسولا کی میخوان دست بکار بشن؟این همه جوون تحصیل کرده اما بیکار... قهوه خونه ،کنار خیابون وایستادنا آخرش همین میشه.اما خداییش انصاف نیست بعضی استان ها تو عرش باشن و یه جایی هم مثل اذربایجان غربی با این همه منابع وضعش این باشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج