۲۶۰۷۵۳
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

کمک ایران به زلزله زدگان افغانستان

یک منبع آگاه اعلام کرد که کمک های جمهوری اسلامی ایران برای مردم مناطق زلزله زده افغانستان شنبه از طریق مرز دوغارون به این کشور ارسال شد.

خبرگزاری ایرنا:‌ یک منبع آگاه اعلام کرد که کمک های جمهوری اسلامی ایران برای مردم مناطق زلزله زده افغانستان شنبه از طریق مرز دوغارون به این کشور ارسال شد.

این منبع آگاه دریکی از نهادهای ایرانی مستقر درکابل افزود که کمک های ایران برای زلزله زدگان افغانستان شامل دو نوع نقدی و جنسی خواهد بود که کمک های جنسی امروز از مرز وارد این کشور شده است.

وی افزود که کمک های غیرنقدی ایران شامل ۵۰۰ تخته پتو، چادر صحرایی و انواع لباس گرم با هشت کامیون به وزارت امور حوادث و بلایای طبیعی افغانستان، تحویل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران، از اولین کشورهایی بود که بعد از وقوع زلزله افغانستان، با قربانیان این حادثه ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم و دولت این کشور اعلام کرد.

علاوه برجمهوری اسلامی ایران، کشورهای پاکستان، چین، ترکیه و کویت، نیز کمک های خود را به افغانستان، ارسال کرده اند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز دوشنبه هفته گذشته، در افغانستان، ۱۱۷ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت و به گفته منابع افغان، ۷ هزار و ۶۳۰ منزل مسکونی، ۱۲ باب مدرسه، ۱۷ مسجد و ۲۰ ساختمان دولتی در ۹ استان افغانستان، از جمله کابل، پایتخت این کشور بر اثر این زمین لرزه، تخریب شده است.

کانون زلزله در رشته کوه های هندوکش در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرق شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان و در عمق حدود ۲۰۰کیلومتری سطح زمین بوده است.
این زلزله نیرومند که نزدیک به دو دقیقه به طول انجامید، بخش های وسیعی از غرب آسیا از جمله کشورهای پاکستان، هندوستان و تاجیکستان را لرزاند.

تیم هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مناطق زلزله زده افغانستان، روز پنجشنبه گذشته وارد کابل، پایتخت این کشور شد تا میزان کمک های این سازمان را به زلزله زدگان این کشور برآورد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج