۲۶۰۷۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

غرفه ایران برنده جایزه نقره اکسپو ۲۰۱۵

نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۱۵ میلان دیشب طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود خاتمه می داد و پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی ، دو شهر میزبان اکسپو در سال های۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ تحویل داده شد.

خبرگزاری ایرنا: نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۱۵ میلان دیشب طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود خاتمه می داد و پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی ، دو شهر میزبان اکسپو در سال های۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ تحویل داده شد.

اکسپوی میلان که از روز ۱۱ اردیبهشت ماه با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» آغاز شده بود دیروز در حالی پایان یافت که بیش از ۲۱ میلیون نفر از آن در طول ۱۸۳ روز بازدید کردند.غرفه ایران نیز در این رویداد اقتصادی میزبان حدود چهار میلیون نفر بوده است. در طول فعالیت اکسپو همچنین ۶۰ تن از سران دولت ها از آن بازدید به عمل آوردند. پرجمعیت ترین روز این نمایشگاه، روز ۱۰ اکتبر با بیش از ۲۷۲ هزار بازدیدکننده اعلام شده است.

یک هیات داوری انتخاب شده از سوی اکسپو، جوایزی را به بهترین غرفه ها اعطا کرد. این جوایز در بخش های مختلف از توسعه موضوع نمایشگاه تا معماری، از نوع بازدید کننده تا بهترین راه حل برای محیط زیست و از آموزش عمومی تا ترویج ارزش های اکسپو در نظر گرفته شده اند.

جوایز اکسپو بر اساس سه نوع غرفه اعطا شدند: ۱- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از ۲ هزارمتر مربع، ۲- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع، ۳- غرفه های موسوم به کلاستر.
جایزه طلا در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحت بیش از دو هزار متر مربع به ژاپن در طراحی غرفه اعطا شد و غرفه های کره و روسیه جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.

آلمان نیز جایزه نخست را برای توسعه موضوع اکسپو گرفت و به دنبال آن آنگولا و قراقستان جوایز بعدی را دریافت کرده و فرانسه نیز از نظر معماری غرفه جایزه نخست را گرفت و پس از آن بحرین و چین جوایز بعدی را دریافت کردند.

در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از 2 هزار متر مربع، اتریش جایزه نخست را گرفت و جمهوری اسلامی ایران برنده جایزه دوم از نظر تجهیزات داخلی شد و جایزه سوم به استونی اعطا شد. این درحالی است که به کشورهایی مانند امارات متحده عربی که در سال 2020 میزبان اکسپو خواهد بود و یا سوییس که به ظاهر امکان دریافت جایزه را داشتند، جایزه ای اعطا نشد.

اکسپو، رویدادی فرهنگی - تجاری است که بر روی غذا، معماری، طراحی، طبیعت، نمایش، سنت ها و آینده متمرکز شده و فرصتی برای تامل و بحث در خصوص تلاش کشورهای مختلف جهان برای یافتن راه حل هایی برای تناقضات جهان در زمینه تغذیه، انرژی و محیط زیست است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.بیش از 140 کشور شرکت کننده در این رویداد مهم بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران، هرکدام برای آشنا کردن بازدیدکنندگان با تاریخ و سنت های خود در زمینه غذا، انرژی و محیط زیست، غرفه های خود را به شکل های مدرن و سنتی طراحی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج