اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۱۳۸
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

حمايت سلحشور از برخورد پلیس درسينما

در حقيقت نيروي انتظامي مسئول برخورد با قانون شكني‌ها و مدافع اعتقادات و ايمان جامعه‌ي اسلامي است. آيا وقت آن نرسيده كه بت فيلمسازان و سريال سازان شكسته شود و اين الگوي غلط اصلاح شود؟

ایسنا: در پي تشديد برخوردهاي انتظامي در جريان برنامه‌هاي هنري در روزهاي اخير كه با عنوان برخورد با بدحجابي انجام شد و واكنش برخي از اهالي سينما و موسيقي به اين اقدامات، فرج‌‌الله سلحشور در نامه‌اي، با انتقاد شديد از نتايج حاصل از روند عمومي سينماي پس از انقلاب، به حمايت از اقدام‌هاي نيروي انتظامي در اين حوزه پرداخت.

در اين نامه كه متن آن ايسنا، قرار گرفته آمده است: «در زمان شاه بدترين اقشار جامعه، سينماگران و فيلم و سريال‌سازان تلويزيون بودند، چون فقط آنها بودند كه بي‌پروا مجاز بودند حمايت شاه و آمريكا و ساواك بر روي پرده‌ي عريض سينما عرياني و فحشا به نمايش بگذارند فقط آنها بودند كه دين و ايمان و اخلاق جامعه را به بازي گرفته بودند. به همين دليل هم مردم بخشي از سينماها را در پيروزي انقلاب به آتش كشيدند و بسياري از سينماگران به بيرون مرزها گريختند و هنوز هم تعداد زيادي از آنها درينگي دنيا هستند و اگر نبود دست نوازش و رافت اسلامي انقلاب،‌انقلابيون‌،نه سينمايي مي‌گذاشتند و نه سينماگري. امام (ره) فرمودند ما با فحشا مخالف هستيم با سينما مخالف نيستيم. مقام معظم رهبري فرمودند با هنرمندان با رافت و گذشت برخورد كنيد.»

سلحشور در ادامه نوشته است: «سي‌وسه سال تلاش براي جذب‌، سي‌وسه سال گذشت و ناديده گرفتن فحشا و منكرات پشت و روي پرده‌ي سينما و تلويزيون ، سي‌وسه سال نصيحت و خواهش،‌ سي‌وسه سال سرمايه‌گذاري و ارفاق‌، سي‌وسه سال ناديده گرفتن خطاها،‌حاصلي جز تجري و دريدگي نداشت. حاصلي جز خنديدن به ارزش‌ها و اعتقادات مردم‌،خنديدن و به تمسخر گرفتن خون شهدا نداشت حاصلي جز سياه نمايي و كريه نشان دادن چهره‌ي انقلاب نداشت و حاصلي جز وابستگي به آن سوي مرزها و خيانت نداشت. كار به جايي رسيد كه مومنين و نيروهاي هنرمند انقلاب يا با جريان فاسد سينما و تلويزيون همراه شدند يا مظلوم و گوشه‌گير تحقير شدند. كار به جايي رسيد كه عوامل سينما و تلويزيون خود را تافته‌ي جدا بافته و برتر از همه‌ي اقشار جامعه تصور كردند. برتر از دانشمندان علما و بزرگان برتر از شهدا و رزمندگان برتر از مومنين و پاكان. گويي هنرمندان چون خوب ارزشها را به تمسخر مي‌گيرند و خوب اداي ديگران را در مي آورند. خوب با اربابان جشنواره‌ها نرد عشق مي‌بازند و خوب تخم دو زرده مي‌گذارند.پس بايد هم از همه برتر عزيزتر و والاتر باشند!!»

كارگردان سريال يوسف پيامبر (ع) در بخش ديگري از اين نامه يادآور شده است: «مردم مي‌ديدند كه انقلاب كرده‌اند ارزش‌ها حاكم باشد. انقلاب كرده‌اند تا مومنين و پاكان و صالحان و شهدا و عرفا و علما و اساتيد و دانشمندان و خدمتگزاران الگوهاي جامعه باشند به عكس كساني الگو شده‌اند كه به هيچ يك از اين ارزش‌ها پايبند نيستند، مشتي خودخواه شهرت طلب‌،دنيا دوست و وابسته به آن سوي مرزها شده‌اند بت جوانان و الگوي جامعه اسلامي. البته انگشت شمار نيروهاي هنرمند متعهد و سالم سينما و تلويزيون را بايد از اين قائده مستثناء كرد. اما اين جزء محدود را هم نبايد به كل تعميم داد. چندين نيروي سالم مبين كل سينما نيستند بايد سينما و تلويزيون و دستهاي پشت پرده‌اي كه هدايت فيلم و سريال سازي را به عهده دارند مي‌فهميدند صبر انقلاب و مسئولين و مومنين روزي به پايان خواهد رسيد.»

وي ادامه داده است: «بايد مي‌فهميدند اين افسار گسيختگي يك جا به بن بست مي‌رسد و اينك آن روز است خانم .... و امثال ايشان بايد مي‌فهميدند كه روزي خواهد رسيد كه حتي مسئولين ارشاد و تلويزيون هم روي دفاع از آنان را نخواهند داشت. چرا كه اهالي سينما و تلويزيون جايي براي حمايت و دفاع نگذاشته‌اند. از مسئولين ارشاد و تلويزيون خطاي حمايت از اين جريان غلط و آلوده را يك جا به اجبار متوقف خواهند كرد.

آنجاست كه مردم در برابر سينما و تلويزيون خواهند ايستاد، آنجاست كه نيروي انتظامي كه تاكنون امنيت گروه‌هاي فيلم و سريال ساز را تامين مي‌كرده از آنان روي گردانده خود در برابر آنان خواهد ايستاد چرا كه نيروي انتظامي هماهنگونه كه مسئول مبارزه با ناامني و شرارت و بي‌قانوني است مسئول مبارزه با بي‌حيايي و پرده دري و شكستن خط قرمزها و مسئول حفاظت از ارزش‌هاست. اگر خانم ... و ديگر عوامل سينما و تلويزيون گمان كرده‌اند كه نيروي انتظامي فقط يك بازوي باز دارنده و نظامي در دست دولت مردان و سياستمداران است سخت اشتباه كرده‌اند. نيروي انتظامي در جمهوري اسلامي يك نيروي عقيدتي فرهنگي سپس نظامي است و خود داراي فكر و فرهنگ و اراده و ايمان است و نسبت به ناهنجاري‌ها به موقع تصميم مي‌گيرد.»

سلحشور در بخش پاياني متن خود آورده است: «در حقيقت نيروي انتظامي مسئول برخورد با قانون شكني‌ها و مدافع اعتقادات و ايمان جامعه‌ي اسلامي است. آيا وقت آن نرسيده كه بت فيلمسازان و سريال سازان شكسته شود و اين الگوي غلط اصلاح شود؟ آيا زمان آن نرسيده است كه مسئولين به جاي حمايت و دفاع از فيلم سريال سازي غير اسلامي‌، ضد انقلاب و ضد ايران و ايراني به اصلاح و هدايت آن بپردازند. آيا زمان آن نرسيده كه قانون همانگونه كه در مورد اقشار مختلف جامعه اجرا مي‌شود در مورد فيلم و سريال سازان نيز اجرا گردد؟ ايا زمان آن نرسيده است كه ...

خدايا غيرت و هميت اسلامي را از مردم ما و از دولت‌مردان ما نگير و به غيرتمداران و آنانكه به تكليف الهي خود در برخورد با بي‌حجابي و بي‌مبالاتي و پرده‌دري‌، عمل‌ مي‌كنند اجر جزيل و پاداش بي‌پايان عنايت فرما. خدايا به نيروي انتظامي ما توفيق خدمتگزاري به خدا و بندگانش را عنايت فرما.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      :)))

    • bold

      تو خوبی...

    • iran

      kash kami ham darbareie bikari o moshkelate ezdevaje javanan o gerani o maskan o tarikh o honare i mamlekat o kalahaie chini harf mizadid. ye liste tulani ham az karnamatun bedid ta shaiad ma shoma ro beshnasim

      پاسخ ها

      • 1001

        همینه دیگه . وقتی حرف منطقی میشنوید وجواب ندارید فرافکنی میکنید. به این میگن "سفسطه" دوست عزیز حرف حق نیاز به شناسنامه نداره

    • هنگامه

      این آقا اصلا حالشون خوب نیست...!
      این همه توهین ؟!!! آخه واسه چی؟جور دیگه ایی بلد نیستی جرف بزنی...خب هیچی نگو...! اه اه حالم از این ادبیاتش به هم خورد.

    • بدون نام

      احسن اقاي سلحشور اگه همه مثل شمافكر كنند نصف مردم ايران رابايداعدام كرد.حجاب راچه به زوربگذارندوچه بردارندفرقي نمكند

    • سورنا

      آقا یکی بیاد جلوی این آقا رو بگیره تا تقی به توقی میخوره میاد یه بیانیه صادر میکنه...
      این یارو با میلیاردها تومان سرمایه ملت یه سریال ساخت که اونم به لطف داستان زیباش( به قولی زیباترین داستان قرآن) تو مردم جا افتاد حالا فکر کرده کیه!؟ که خودشو تو سینما و سینماگران بزرگ جا میکنه و به هرکی دلش خواست تهمت میزنه و بد و بیراه میگه و قربونش برم که کلمه فاحشه هم از دهانش نمیفته به هر کی میرسه یه فاحشه آب دار بارش میکنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج