adexo3
۲۶۲۳۴۹
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

گسترش رسوایی «فولکس واگن»

رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی ممکن است به حدود ۸۰۰ هزار خودروی دیگر گسترش پیدا کند و حداقل دو میلیارد یورو به هزینه‌های این بحران اضافه نماید.

خبرگزاری ایسنا: رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی ممکن است به حدود ۸۰۰ هزار خودروی دیگر گسترش پیدا کند و حداقل دو میلیارد یورو به هزینه‌های این بحران اضافه نماید.

این خودروساز آلمانی با ارایه اطلاعات به رگولاتورها، اعلام کرد سطح آلایندگی دی اکسید کربن حدود ۸۰۰ هزار خودرو کمتر از میزان واقعی ارزیابی شده اند. بعضی از این خودروها بنزینی هستند که به معنای فراتر رفتن رسوایی آلایندگی از خودروی دیزلی است.

فولکس واگن پس از اینکه اقدام به انجام تستهای آلایندگی کرد، این اشتباه را فاش کرد. این گزارش پس از اینکه فولکس واگن در سپتامبر اقرار کرد ۱۱ میلیون خودروی دیزلی این شرکت به نرم افزار غیرقانونی مجهز هستند که میزان آلایندگی آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد، ضربه تازه ای برای این شرکت محسوب می‌شود.

این خودروساز پس از اینکه اعلام کرد بعضی از مدلهای دیزلی که در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ تولید شده اند از این نرم افزار استفاده کرده اند تا میزان آلایندگی آنها در زمان انجام تستهای لابراتواری کمتر نشان داده شود، یک تحقیقات داخلی را آغاز کرد.

مقامات آمریکایی و اروپایی هم به نوبه خود تحقیقات رگولاتوری و کیفری را در ارتباط با این تقلب آغاز کرده اند.

از سپتامبر که این رسوایی افشا شد، فولکس واگن مدیریت ارشد خود را تغییر داده و مدیران ارشد مسوول طراحی موتور را از کار معلق کرده است.

گروه مدیریت جدید در حال بررسی همه محصولات این گروه خودروسازی هستند.

هیات نظارت فولکس واگن از برملا شدن آلایندگی فراتر از حد مجاز دی اکسید کربن علاوه بر تقلب در تستهای آلایندگی اکسید نیتروژن، ابراز نگرانی شدیدی کرده و اعلام کرد برای مشورت درباره تدابیر و پیامدهای تحولات جدید، نشست خواهد داشت.

این خودروساز اعلام کرد با رگولاتورها به منظور مشخص کردن اقدامات ضروری برای روشن کردن وضعیت و ارزیابی دقیق میزان آلایندگی خودروهای مذکور، در تماس است.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، جزییاتی درباره این ۸۰۰ هزار خودرو نداده است اما تحلیلگران صنعت خودرو بر این باورند که بیشتر این خودروها در اروپا فروخته شده اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این خودروساز ریسک مالی افشای جدید خود را دو میلیارد یورو یا دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار برآورد کرده اما توضیح نداد چگونه به این رقم رسیده است.

خبر آلایندگی دی اکسید کربن در حالی منتشر شد که یک روز قبل سازمان محیط زیست آمریکا اعلام کرد این خودروساز نرم افزار غیرقانونی را در موتورهای دیزلی سه لیتری بزرگتر هم نصب کرده و این سازمان در تحقیقاتش کشف کرده است که موتورهای دیزلی شش سیلندر سه لیتری که در فولکس واگن توارگ، پورشه ماین و خودروهای آئودی مدل سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بکار رفته اند به این نرم افزار جنجالی مجهز بوده اند.

طبق اعلام سازمان محیط زیست آمریکا، آلایندگی اکسید نیتروژن این خودروها در تست این سازمان ۹ برابر حد مجاز بوده است.

فولکس واگن با رد این اتهام، اعلام کرد در موتورهای این خودروها هیچ نرم افزار غیرقانونی نصب نکرده است.

ارزش سهام فولکس واگن که در بحبوحه بحران رسوایی ریزش چشمگیری را تجربه کرده است، در پی اعلام این خبر با کاهش دوباره روبرو شد.

ادعای جدید رگولاتورهای آمریکا پورشه را که یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است برای نخستین بار درگیر این بحران کرد و ماتیاس مولر را که سابق بر این مدیر این برند بود و در پی افشای تقلب و استعفای مارتین وینترکورن از مدیرعاملی فولکس واگن، جانشین وی شد در مرکز توجهات قرار داد.

اکنون بعضی از تحلیلگران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا انتخاب یک فرد داخلی برای عبور دادن فولکس واگن از بدترین بحران تاریخ ۷۸ ساله این شرکت، کار درستی بوده است یا خیر.

مولر در سال ۲۰۱۰ مدیر پورشه شد و یکی از افراد محبوب وینترکورن و مورد علاقه خانواده پورشه-پیچ بوده است که سهام عمده ای در فولکس واگن دارند.

مشکلات دیزلی فولکس واگن سهامداران این شرکت را آشفته ساخته اما بنظر می‌رسد تاثیر چندانی روی مصرف کنندگان آلمانی نداشته به طوریکه آمارها نشان می‌دهد ثبت خودروهای دیزلی جدید در اکتبر شش درصد افزایش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خدا را شكر كه اين شركت رسوا شد و به اميد خدا دو خودرو ساز بزرگ ايراني مي توانند با صادرات محصولات با كيفيت خود به اقصي نقاط دنيا از جمله اروپا و آمريكا سهم بازار اين غول صنعت خودرو را به زودي بربايند .

    • sarfaraz

      از وقتي كه گفتن فولكس با ايران در حال انعقاد قرارداده، رسوايي هاي فولكس رو شده. حالا اگه بگن بعد از برجام كارخانه هاي لامبورگيني،‌بوگاتي، بنتلي و ... ميخوان با ايران قرارداد ببندن، رسوايي هاي اونها هم رو ميشه !!!!!!!!!! كه ماشنهاي بوگاتي و ... چه ماشينهاي بي كيفيتي هستن !!!؟؟؟؟؟
      ماشين فقط پرايد و خودرو جديد هندي بنام نانو از شركت تاتاموتورز با 2 سيلندر و 40 اسب بخار و 270 كيلوگرم از پرايد سبك تر به عنوان يك سلاح كشتار جمعي .!!!
      چرا نمي خواهيم قبول كنيم كه محصولات ايراني كيفيت لازم را ندارند؟
      چرا پس پرده قطعه سازان را نميگن كه كارگاه ها براي مديران خودروساز هاست و قطعه ها بدون بررسي كنترل كيفيت به خط توليد برده ميشن؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج