adexo3
۲۶۲۷۰۸
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش شدید تولید خودرو در ایران

خودروسازان ایرانی مهرماه امسال را با کاهش شدید تولید به پایان رساندند به طوری‌که تولید انواع خودرو در کشور ۱۲.۲ درصد افت پیدا کرد که در این میان ایران خودرو ۱۴.۴ و سایپا با ۱۳.۴ درصد نسبت به هفت ماه ۹۳ کاهش تولید به خود دید.

اقتصادنیوز: خودروسازان ایرانی مهرماه امسال را با کاهش شدید تولید به پایان رساندند به طوری‌که تولید انواع خودرو در کشور ۱۲.۲ درصد افت پیدا کرد که در این میان ایران خودرو ۱۴.۴ و سایپا با ۱۳.۴ درصد نسبت به هفت ماه ۹۳ کاهش تولید به خود دید.

بر اساس آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده در مهر ماه امسال تولید انواع خودرو با ۵۴.۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل مواجه شده است. در این میان طی مهر ماه امسال ایران خودرو حدود ۶۰ کاهش تولید داشته و سایپا نیز ۵۲.۲ درصد افت تولید را تجربه کرده است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد در ۷ ماهه امسال ۲۸۴هزار ۴۷۲ دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری به تولید رسیده که نسبت به هفت ماه پارسال ۱۲.۲ درصد کاهش تولید نشان می‌دهد.

کارنامه تولید خودرو در ۷ ماهه امسال بیانگر آن است که در این مدت ۵۰۳ هزار دستگاه انواع خودرو سواری به تولید رسیده که ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

تولید انواع سواری در ایران خودرو طی مدت یاد شده ۲۷۳ هزار دستگاه بوده که ۲.۲ کاهش نشان می‌دهد. این وضعیت در سایپا قدری وخیم‌تر است به طوری که تولید انواع سواری‌های این شرکت با ۱۱.۵ درصد کاهش مواجه شده و سایپا حدود ۱۸۰هزار دستگاه خودرو سواری به تولید رسانده است.

بررسی میزان تولید انواع سواری در ایران خودرو مرکزی نشان می‌دهد که در مهر ماه امسال پژو ۲۰۶، ۴۸ درصد، پژو ۴۰۵، ۴۵درصد، پژو پارس، ۸۰.۶ درصد، سمند، ۵۱.۲ درصد، دنا، ۴۸ درصد و رانا ۶۶.۳ درصد کاهش تولید داشته‌اند. در این میان تولید ال۹۰ در ایران خودرو رشد قابل توجهی داشته و با توجه به تقاضای آن در بازار ۹۰۳ درصد رشد در مهر ماه امسال به خود دیده است.

بر اساس این گزارش، تولید انواع سواری در سایپا طی مهر ماه امسال نیز با ۵۰.۳ درصد روبرو بوده که در این میان، پراید، ۶۳.۵ درصد و تیبا ۶۴.۸ درصد کاهش داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خبر خوبی بود.به امید تعطیلی کامل...

    • محمدرضا

      سلام به مردم خوب ایران تحریم خودرو راادامه دهید

    • بدون نام

      ایشالله جشن تعطیلی هر دو تاشون رو بگیریم

    • مجید

      مردم عزیز ایران همدل و یکدل شده اید پیروز باشید به امید خدا کنترل تورم بدست مردم رقم میخورد.

    • ایرانی

      تبریک به همه مردم ایران!

      به زودی کاملا محو و نابود خواهند شد!

      به خیال خودشان با کم کردن سود بانکی می توانند مثلا بازار خودرو و مسکن را تکان بدهند!

      ولی کور خوندن!

      به همین خیال باشن!

      به امید نابودی هرچه زودتر خودروسازهای داخلی

    • خدا رو شکر

      جان مردم مهمه یا خودروی ایرانی به قیمت خون مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      خون مردم رو تو شیشه کردی که چی؟

    • مالباخته

      ایران خودرو با کارگران متقلب وحرام خور خود با هدف چاپیدن و سر کیسه کردن مردم بینوا ، نان حرام ونفرین خریداران مغبون را راهی سفره وخانواده خود میکند...بدون دلیل نمی گویم شما قضاوت کنید..چهار ماه قبل با قرض وقوله از سر اجبار اقدام به خرید یک خودروی آشغال پژو206نمودم در کیلومتر 2700با سر وصدای غیر متعارف در موتور اقدام به تعویض موتور کرده در کمتر از یک هفته موتور جدید نصب شده ( که احتمالا از خودروی بنده خدای دیگری باز شده )نیز به سر وصدا افتاد که این بار تصمیم یر تعمیر موتور دوم گرفته اندکه این بار اقدام به شکایت به بازرسی کرده که میدانم هیچ تاثیری ندارد...آیا این است اسلام ومسلمانی ؟ آیا در دنیا همه خودروسازان با حاصل دسترنج مردم چنین میکنند ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج