۲۶۲۸۰۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

صادرات سیب ممتاز ایرانی به نام پاکستان!

تعدادی از کامیون‌داران حاضر در مرز زمینی شلمچه از وضعیت این مرز و عدم وجود امنیت برای محموله‌های خود انتقاد کردند.

خبرگزاری فارس: تعدادی از کامیون‌داران حاضر در مرز زمینی شلمچه از وضعیت این مرز و عدم وجود امنیت برای محموله‌های خود انتقاد کردند.

عدادی از کامیون‌داران فعال در مسیر شلمچه عصر امروز در دیدار با مدیر دفتر خبرگزاری فارس در خوزستان از وضعیت نامناسب امنیت در این مرز و بی‌تفاوتی مسئولان حاضر در آن گلایه کردند.

رحمان علیزاده که از ارومیه بار سیب برای تخلیه در مرز شلمچه به منظور صادرات به عراق در کامیون خود دارد، در این باره گفت: دو روز است بدون هیچ امکانات اولیه‌ای در پشت دروازه ورودی پایانه شلمچه رها شده‌ایم و هیچ امنیتی نیز نداریم.

وی افزود: در روز روشن و جلوی چشمان ما افراد موتورسوار اقدام به سرقت از کامیون‌ها و حتی بار ما می‌کنند و جرات دفاع از خود نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حضور در پایانه نیز افرادی اقدام به بردن مقداری از بار ما می‌کنند و کسی حاضر به همکاری برای جلوگیری از اتفاقات نیست.

شاپور محمدی نیز دیگر کامیون‌دار که از کردستان بار سیب آورده، می‌گوید: مرز شلمچه نیازمند مدیریت جدی است و وضعیت فعلی غیرقابل تحمل است.

وی افزود: اکثر کامیون‌داران به هیچ عنوان حاضر به حمل بار برای مرز شلمچه نیستند، چون این مرز فاقد مدیریت صحیح و امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان کامیون‌ها بایستی شبانه‌روز در صحرای شلمچه بدون آب، سرویس بهداشتی و غذا بمانند تا شاید نوبت تخلیه به آنها بدهند و این واقعا غیرقابل تحمل است.

وی افزود: برخی افراد که با موتورسیکلت خود به محل صف کشیدن کامیون‌ها در نزدیکی ورودی به مرز شلمچه مراجعه می‌کنند متاسفانه نسبت به برداشتن برخی قطعات کامیون‌ها و همچنین دست زدن به کالاها اقدام می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده است.

نعمت رنجبر دیگر کامیون‌دار مستقر در شلمچه نیز گفت: ای کاش مسئولان به فکر سامان دادن و تامین امنیت بار صادرکنندگان باشند.

وی که از کامیاران بار سیب برای عراق حمل کرده است، افزود: این آخرین باری است که به شلمچه می‌آیم، چون واقعا اینجا وضعیت خوبی ندارد.

وی گفت: بار سیب نمونه و ممتاز ایرانی را که با زحمت فراوان کشاورزان به بار نشسته، اینجا می‌آوریم متاسفانه به دلایلی نامعلوم تحت عنوان سیب ترکیه و یا پاکستانی صادر می‌شود تا عراقی‌ها اجازه ورود بدهند.

مصطفی جواهری از کرمانشاه نیز می‌گوید: صادرکنندگان سیب با ترفندهای مختلف بار را به عراق صادر می‌کنند.

وی افزود: برخی وقت‌ها با گذاشتن میوه و یا بار دیگری در جلوی درب کامیون سیب را با عنوان میوه کیوی و یا... صادر می‌کنند.

وی مهم‌ترین مشکل کامیون‌داران در شلمچه را امنیت عنوان کرد و گفت: وضعیت نامناسب فعلی انگیزه را به طور کلی برای حمل کالا به مقصد شلمچه از همه فعالان حمل و نقل گرفته است.

وی ادامه داد: مسئولان خوزستانی اگر به فکر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی و تجاری مرز شلمچه هستند، برای تامین امکانات و امنیت کامیون‌داران هر چه سریع‌تر چاره‌جویی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج