۲۶۳۱۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اندروید هشت ساله شد!

هشت سال پیش در چنین روزی اتحاد Open Handset متشکل از شرکت‌های خوشنام گوگل، اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و چندین شرکت نرم‌افزاری معتبر، سازنده‌های قطعات سخت‌افزاری و اپراتورهای موبایل، رسماً اعلام حضور کرد.

وب‌سایت فارنت: اندروید نفوذ خوبی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها داشته و جالب است بدانید این موفقیت را تنها در هشت سال گذشته کسب کرده است البته به قول قدیمی‌ها بچه همسایه زود بزرگ می‌شود و بدون شک اندروید نیز در این هشت سال فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده است.

اندروید هشت ساله شد!

هشت سال پیش در چنین روزی اتحاد Open Handset متشکل از شرکت‌های خوشنام گوگل، اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و چندین شرکت نرم‌افزاری معتبر، سازنده‌های قطعات سخت‌افزاری و اپراتورهای موبایل، رسماً اعلام حضور کرد. این اتحادیه از آن زمان تاکنون هدفی به غیر از ارتقا اندروید و بهینه‌سازی این سیستم‌عامل پرطرفدار نداشته است. در آن زمان سیستم‌عامل‌های موبایل را بیشتر ویندوز فون از مایکروسافت، RIM از جانب بلک‌بری و سیمبین نوکیا تشکیل می‌دادند، آیفون هم سلانه سلانه داشت راه خود را در میان بازار پیدا می‌کرد، اندروید با هدف سیستم‌عاملی متن باز منتشر شد و توانست در مقابل رقبا به سرعت قد عَلم کنند.

از آن زمان تاکنون بازار گوشی‌های همراه دچار حوادث مختلفی بوده است اما اندروید توانست خود را در این آشفته بازار بالا بکشد و به عنوان پرکاربرترین سیستم‌عامل همراه شناخته شود. در حال حاضر بیشتر از یک‌ میلیارد گوشی همراه هوشمند از اندروید استفاده می‌کنند و تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های ستاپ‌باکس، تلویزیون‌های هوشمند به همراه سیستم‌های داخلی هوشمند خودرو نیز میزبان اندروید هستند. در طول این هشت سال، سیمبین نوکیا، ویندوز فون مایکروسافت و RIM بلک‌بری به حاشیه رفتند و تنها سیستم‌عامل iOS اپل است که در مقابل اندروید خودنمایی می‌کند.

اندروید در این هشت سال گذشته شاهد تغییرات و بهینه‌سازی‌های زیادی بوده است، اکنون نسخه ششم این سیستم‌عامل محبوب موبایل را شاهد هستیم که تغییرات زیادی در آن نسبت به نسخه‌های قبلی اعمال شده است. بدون شک در این هشت سال اندروید نیز با چالش‌های زیادی روبرو شده است با این حال باید دید آیا در آینده نیز خواهد توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد و همچنان با موفقیت سهم خود را در بازار حفظ کند یا اینکه امپراتوری اندروید نیز مانند هر امپراتوری دیگری تاریخ مصرف دارد و در آینده تغییرات اساسی را در سیستم‌عامل‌های موبایل شاهد خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج