adexo3
۲۶۳۳۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

علی مطهری به دادگاه می رود

اگر شاكي يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي امنيتي اين روزهاي شيراز به دعوت دادگاه پاسخ مثبت دهد بار ديگر پايش را به فرودگاه شيراز خواهد گذاشت.

روزنامه اعتماد در گزارشی به قلم ناهید مولوی نوشت:

اگر شاكي يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي امنيتي اين روزهاي شيراز به دعوت دادگاه پاسخ مثبت دهد بار ديگر پايش را به فرودگاه شيراز خواهد گذاشت، اما اين‌بار در شرايطي متفاوت‌تر از آخرين باري كه به اين شهر سفر كرد. روز ١٩ آبان چهارمين جلسه دادگاه حمله‌كنندگان به علي مطهري در شيراز برگزار خواهد شد، در شرايطي كه جلسه گذشته شاكي از سوي قاضي و به صورت رسمي به دادگاه دعوت شد و اگر علي مطهري تصميم بگيرد در اين جلسه شركت كند اين‌بار نه در كسوت ميهمان و سخنران يك برنامه سياسي بلكه به عنوان يك شاكي پاي در فرودگاه شيراز خواهد گذاشت، همان فرودگاهي كه در ١٨ اسفند ماه سال گذشته شاهد حمله تندروها با چوب و چماق به فرزند شهيد مطهري بود، حمله‌كنندگاني كه عزم‌شان را جزم كرده بودند كه به هيچ عنوان اجازه ندهند اين نماينده مجلس در شهرشان سخنراني كند و تنها به حمله در فرودگاه كفايت نكردند و خودروي او را تا كلانتري هم دنبال و سنگباران كردند. حالا اما اوضاع تغيير كرده است. حمله‌كنندگان در حال محاكمه هستند و حالا بايد عزم‌شان را جزم كنند تا قاضي دادگاه را قانع كنند كه در آن حمله مقصر نبودند. از سوي ديگر استاندار فارس هم تغيير كرده است و با سرسختي پيگير جزييات اين پرونده است و به اين راحتي‌ها اجازه نخواهد داد چنين اتفاقي بار ديگر در استانش اتفاق بيفتد؛ اتفاقي كه بي‌ترديد در بركناري استاندار پيشين نقش محوري و مهم را ايفا كرد و افشاني اصلاح‌طلب را به ساختمان استانداري فارس رساند. وكيل علي مطهري تا امروز از روند رسيدگي به پرونده رضايت داشته و بارها گفته دادستاني شيراز به خوبي درمورد همه ابعاد ماجرا تحقيق كرده است و روند دادگاه هم براي او و موكلش مطلوب بوده است. با وجود اين علي مطهري در هيچ يك از جلسات دادگاه شركت نكرد و به حضور وكيلش بسنده كرد، اين در حالي بود كه مطهري گفته بود زمان رسيدگي و دريافت اظهارات هشت شخص حمله‌كننده به وي در دادگاه شركت خواهد كرد. با اين حرف احتمال حضور علي مطهري در جلسه سوم دادگاه بيشتر شد زيرا قرار بود در اين جلسه اظهارات آن هشت نفر گرفته شود، هشت نفري كه تنها ٥ تن از آنها در دادگاه حضور پيدا كردند و در اين ميان اما هنوز مهم‌ترين غايب علي مطهري بود؛ غايبي كه سرانجام توسط قاضي دادگاه به‌طور رسمي به دادگاه شيراز فراخوانده شد و حالا بايد منتظر ماند و ديد آيا علي مطهري بار ديگر به شيراز خواهد رفت و با كساني كه سال پيش با چوب و چماق و سنگ به استقبالش رفتند روبه‌رو خواهد شد؟ آن هم در شرايطي كاملا متفاوت از قبل؛ ديداري در دادگاه، علي مطهري در جايگاه شاكي است و آنها در جايگاه متهمي كه بايد از خود دفاع كنند. در هر صورت احتمال حضور مطهري در دادگاه قوت گرفته است و شايد جلسه چهارم دادگاه متفاوت‌تر از قبل برگزار شود.

مطهري بنا داشت در جلسه سوم دادگاه شركت كند

از وكيل علي مطهري جوياي اين ماجرا شديم. ترك همداني در پاسخ به «اعتماد» مي‌گويد: نمي‌توانم بگويم كه موكلم به‌طور حتم در دادگاه شركت خواهد كرد و اين تصميم با شخص آقاي مطهري خواهد بود اما احتمال حضور ايشان در جلسه بعدي دادگاه مي‌رود زيرا آقاي مطهري از ابتدا بنا داشتند در جلسه‌اي كه اظهارات حمله‌كنندگان گرفته مي‌شود حضور داشته باشند. ترك همداني در ادامه با اشاره به اينكه در جلسه پيشين اظهارات پنج نفر از حمله‌كنندگان گرفته شد، گفت: آقاي مطهري بنا داشتند جلسه قبل در دادگاه حضور پيدا كنند اما به دليل دفاع از رساله دكترا و مشغله كاري نتوانستند به شيراز سفر كنند. وكيل علي مطهري اضافه كرد كه براي جلسه بعدي دو روز را تعيين كرده‌اند، ١٩ و ٢٠ آبان ماه زيرا ممكن است جلسه طولاني شود. وي در پاسخ به اين سوال كه در جلسه چهارم قرار است كدام‌يك از متهمان حضور داشته باشند، گفت: با توجه با اينكه در جلسه قبل سه تن از متهمان اظهارا‌ت‌شان توسط دادگاه دريافت نشد طبيعتا به آنها رسيدگي خواهد شد. از او پرسيديم با توجه به اينكه دادگاه به صورت رسمي مطهري را احضار كرده است آيا موكلش در اين جلسه حضور پيدا خواهد كرد و او در پاسخ گفت: موكل من در قالب احضاريه و به عنوان شاكي پرونده به دادگاه دعوت شده است و از او خواسته شده در جلسه چهارم حضور داشته باشد و شنونده اظهارات متهمان باشد و احتمال حضور او در دادگاه وجود دارد اما در نهايت خود شخص آقاي مطهري تصميم‌گيرنده نهايي اين موضوع خواهند بود. از وي درمورد آمرين حمله به علي مطهري سوال كرديم و اينكه آيا تا به اينجا توانسته‌اند آمرين را هم به دادگاه فرابخوانند و او گفت: با توجه به اينكه پرونده هنوز در مرحله تحقيقات و رسيدگي است و اگر من بخواهم اطلاعاتي در مورد جزييات پرونده به عنوان شاكي بدهم، ممكن است در روند اين تحقيقات خلل ايجاد كند و روند محرمانه بودنش را نيز مختل كند، به همين دليل من درمورد پاسخگويي به اين سوال معذور هستم و نمي‌توانم اطلاعاتي به شما بدهم.

احتمالي كه براي ١٩ آبان وجود دارد

از صحبت‌هاي وكيل علي مطهري مشخص است كه علي مطهري براي حضور در دادگاه هيچ اجبار و التزام قانوني ندارد و نبودنش از نظر دادگاه نمي‌تواند در روند پيگيري پرونده تاثير بگذارد و قاضي پرونده تنها از او دعوت كرده است تا در دادگاه به عنوان شاكي براي يك بار هم كه شده حضور پيدا كند و شنونده اظهارات متهمان باشد. اما با همه اينها احتمال حضور علي مطهري در دادگاه شيراز به قوت خود باقي است، به ويژه كه پيش از اين مطهري گفته بود كه در جريانات رسيدگي به اظهارات حمله‌كنندگان حضور پيدا خواهد كرد؛ حضوري كه به گفته وكيلش به خاطر دفاع از رساله دكترا ميسر نشد و حالا براي نماينده‌اي كه مي‌خواهد بار ديگر با كساني كه با چماق و سنگ به او حمله كردند و شيشه‌هاي خودرويي كه سوارش بود را شكستند، تنها فرصت ديدار روز ١٩ آبان ماه است. علي مطهري است كه تصميم خواهد گرفت بار ديگر پاي در فرودگاه شيراز خواهد گذاشت يا خير.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج