۲۶۳۸۲۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ناگفته های یزدی از اشغال سفارت امریکا

ابراهیم یزدی، وزیر خارجه دولت موقت، پنج روز بعد از استعفای دولت موقت در جمع انجمن اسلامی پالایشگاه تهران در خصوص بحران گروگانگیری و ...سخنرانی کرد.

متن این سخنرانی به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۸/۸/۱۳۵۸ بدین شرح است:

سفارتخانه های دانمارک ،پاکستان واسپانیا آماده وساطت درباره اشغال سفارت آمریکا بودند که برادران اشغال کننده سفارت قبول نکردند.

با حضوردکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه دولت مستعفی مهندس بازرگان ، مراسم ویژه ای بمناسبت سالروز ۱۵ آبان از طرف انجمن اسلامی پالایشگاه تهران برگزارشد و در این مراسم دکتر یزدی اعلام کرد به شرط آزادی گروگانها آمریکا آماده مذاکره در مورد استرداد یا اخراج شاه مخلوع است.

در ابتدای این مراسم یکی ازکارکنان پالایشگاه تهران گفت سال پیش درچنین روزی این پالایشگاه بدست ژنرالهای چکمه پوش اشغال شد اما کارکنان و کارگران درخانه های خودمتحصن شدند و سرانجام درپی یک اعتصاب ۹۰ روزه سهم تاریخی خود را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.
سپس دکتریزدی سخنانی ایراد کرد و ضمن تمجید از نقش کارکنان صنعت نفت در پیروزی انقلاب گفت، انقلاب ما پایان نیافته بلکه از یک مرحله وارد مرحله دیگری میشود و در جریان این تحولات باید مراقب باشیم ضد انقلاب که قدرت مقابله با انقلاب را ندارد مانند ریگی درکفش ایجاد مزاحمت نکند و انقلاب را فرسوده نسازد.

دکتریزدی در قسمت دیگری گفت سیاست خارجی از سیاست داخلی جدا نیست و اگر در داخل قوی باشیم سیاست خارجی خود را موثرتر اعمال خواهیم کرد و اگر امروز عراق در کار ما مداخله می کند بدلیل گرفتاری های داخلی ما است.

دکتریزدی در پایان گفت سفارتخانه ها دانمارک، اسپانیا و پاکستان آماده وساطت در امر اشغال سفارت آمریکا بودند که برادران اشغال کننده سفارت موافقت نکردند و آخرین خبر ازطرف دولت آمریکا که طی یادداشتی اطلاع داده اند حاکی است اگر گروگانها آزاد شوند آنها حاضرند درباره اخراج و یا استرداد شاه سابق با ایران وارد مذاکره شوند.

دکتریزدی اضافه کرد باید مواظب باشیم که سرمان کلاه نرود دشمن زیرک است و اگر ما فکرکنیم که او قصد آوردن شاه یا بختیار را دارد اشتباه می کنیم . او می داند که شاه ازلحاظ سیاسی مرده است ضد انقلاب با آنکه قدرت مهارکردن انقلاب را ندارد ولی مانند ریگی درکفش ایجاد مزاحمت می کند و آنقدر کارشکنی می کند تا این انقلاب فرسوده شود زیر پوشش انقلاب اسلامی -زیر پوشش کارگر ودهقان - زیرپوشش کردستان و زیر پوشش اسلام، وارد می شود ایجاد یاس و نومیدی می کند و اختلاف و چند دستگی براه می اندازد و وظیفه همه است که بصیرت داشته باشند و فقط و فقط با احساس با دشمن بزرگی چون آمریکا نمی شود جنگید .

دکتریزدی آنگاه به مسائل داخلی وخارجی پرداخت وگفت سیاست خارجی یک دولت جدا ازسیاست داخلی آن کشورنیست اگر ما ازداخل قوی باشیم میتوانیم سیاست خارجیمان را بهتر اجرا کنیم . عراق اگر در کار ما دخالت میکند بخاطر این است که ما در داخل خود گرفتاریهایی داریم مرزهای ما اکثرا قابل کنترل نیستند و اسلحه بطور قاچاق وارد کشور میشود.

دکتریزدی افزود ما نباید اجازه دهیم عده ای با شعارهای عوام فریبانه که بضرر جامعه است کشور را باختلال بکشد ما تنها کشوری نیستیم که انقلاب کردیم و تنها کشوری نیستیم که وابستگی نداریم باید توجه داشت که وابستگی ها را یکشبه نمی توان قطع کرد.


یزدی چنین ادامه داد:کشور کوبا با بیست و پنج سال سابقه انقلاب هنوز نتوانسته وابستگی های اقتصادی خود را قطع نماید و یا الجزایر هنوز از وابستگی رنج می برد. من معتقدم که باید با امپریالیسم جنگید ولی برای این جنگ باید نیز بهائی پرداخت.

وارد می شود ایجاد یاس و نومیدی می کند و اختلاف و چند دستگی براه می اندازد و وظیفه همه است که بصیرت داشته باشند و فقط و فقط با احساس با دشمن بزرگی چون آمریکا نمی شود جنگید . دکتریزدی آنگاه به مسائل داخلی وخارجی پرداخت وگفت سیاست خارجی یک دولت جدا ازسیاست داخلی آن کشورنیست اگر ما ازداخل قوی باشیم میتوانیم سیاست خارجیمان را بهتر اجرا کنیم . عراق اگر در کار ما دخالت میکند بخاطر این است که ما در داخل خود گرفتاریهایی داریم مرزهای ما اکثرا قابل کنترل نیستند و اسلحه بطور قاچاق وارد کشور میشود.

دکتریزدی افزود ما نباید اجازه دهیم عده ای با شعارهای عوام فریبانه که بضرر جامعه است کشور را باختلال بکشد ما تنها کشوری نیستیم که انقلاب کردیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه حرفهای. پر معنی.و.سیاست مدارانه.ی.قشنگی گفته.تمام.حرفهاش.به تجربه.در این.سی.و شش.سال.تجربه شد.واقعا این افراد.شعور.سیاسی.بالایی.دارند.کاش…!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج