۲۶۴۰۳۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اعتراض به افزایش اعدام ها در عربستان

سازمان عفو بین الملل با محکوم کردن آمار بی سابقه اعدام ها درعربستان سعودی اعلام کرد که شماراعدام ها درعربستان از۲۰ سال پیش به این طرف به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان عفو بین الملل با محکوم کردن آمار بی سابقه اعدام ها درعربستان سعودی اعلام کرد که شماراعدام ها درعربستان از۲۰ سال پیش به این طرف به اوج خود رسیده است.

عفو بین الملل روزگذشته اعلام کرد که عربستان در سال جاری میلادی تاکنون دست کم ۱۵۱ نفر را اعدام کرده که این بیشترین تعداد ازسال ۱۹۹۵و بالاترین میانگین اعدام ها درسال های اخیر است که قبلا به ندرت از۹۰ مورد تجاوز می کرد.

براساس این گزارش تا این لحظه امکان دسترسی به هیچیک ازمسولان وزارت دادگستری عربستان برای اظهار نظر درباره علل افزایش این اعدام ها فراهم نشده است.

برخی تحلیلگران سیاسی می گویند که افزایش اعدام ها احتمالا بیانگر واکنش تند درقبال تحولات مربوط به جنگ ها وناآرامی های منطقه ای است.

ازسوی دیگر سازمان های مدافع حقوق بشر می گویند که عربستان سعودی جزو پنج کشوری است که بالاترین احکام اعدام درآن اجرا می شود.

دربیانیه عفو بین الملل آمده است، آخرین باری که عربستان تنها دریکسال بیش از ۱۵۰ نفر را اعدام کرد، سال ۱۹۹۵ بود که ۱۹۲ نفر اعدام شدند.

طرفداران اجرای مجازات اعدام درعربستان می گویند: اعدامی که معمولا با یک ضربه شمشیر انجام می شود، مانند تزریق ماده کشنده ای است که درآمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

سازمان عفو بین الملل گفته است که مجازات اعدام به صورتی نامناسب علیه خارجیان در عربستان به کار می رود و از ۶۳ فردی که امسال به اتهام مواد مخدر اعدام شدند، ۴۵ نفرشان خارجی بودند.
از سوی دیگر تعداد کل خارجی هایی که درسال جاری دراین کشور اعدام شدند، به 71 نفر رسیده است.

سازمان عفو بین الملل پیشتر نیز دراعتراض به موج اعدام ها درعربستان از احکام اعدام در این کشور با عنوان قتل با نام قانون یاد کرد.

این سازمان درگزارش سالانه خود اعلام کرد که عربستان تنها کشوری درجهان است که بیشترین موارد حکم اعدام را به اجرا گذاشته است.

عفو بین الملل درادامه ازعربستان خواست صدور حکم اعدام را حداقل برای افراد زیر 18 سال و افراد دچار اختلالات روانی و عقلانی متوقف کند.

عفو بین الملل در گزارش خود تاکید کرد که بیشتر اعدام ها از طریق گردن زدن در ملا عام و سپس، از طریق تیرباران انجام شده و در مواردی هم اجساد اعدام شدگان، برای مدتی در مکان های عمومی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

این سازمان افزود : اقدامات قضایی درعربستان احیانا به گونه ای است که متهمان حق برخورداری ازوکیل ویا محاکمه علنی را ندارند واعتراف گرفتن ازمتهمان تحت شکنجه انجام می شود وچنانچه متهمان خارجی باشند ازداشتن مترجم هم محروم هستند.

عربستان که یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا درمنطقه خاورمیانه به شمار می رود، با این کشور از نظر امنیتی اقتصادی و سیاسی روابط نزدیک دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اعنراضات قبول نیست هروقت احمد شهید اعترض کرد درست است !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج