adexo3
۲۶۴۹۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دلیل شهادت مستشاران ایرانی در سوریه

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درباره تعداد شهدای ایرانی در سوریه گفت: علت شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی- که رقم آن البته زیر ٥٠ شهید است - بالارفتن میزان درگیری‌هاست. طبیعتا با توجه به وسعت گسترده درگیری‌های امروز در مقایسه با سابق که ساکن بود، مستشاران بیشتری از ایران حضور دارند.

خبرگزاری ایسنا: علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با برنامه «من طهران» با بیان اینکه عربستان در محیط داخل ایران دست به اقدامات ناخوشایندی می‌زند، افزود: تیمی که اخیرا در دزفول علیه یک هیأت مذهبی تیراندازی و دو نفر را شهید کرد، از سرویس امنیتی سعودی حقوق می‌گرفت. در منطقه امروز ریال سعودی نقش تعیین‌کننده‌ای در سوریه دارد. این کشور، مردم بی‌دفاع یمن را بمباران می‌کند.

شمخانی افزود: عربستان در هر محفلی به دنبال بسیج بی‌دلیل اعراب علیه ایران است، درحالی‌که نیازی به این کار نیست. ما رابطه تاریخی خوبی با عرب‌ها داریم، باید شکاف در جهان اسلام را کم کرد. به نظر می‌آید که دوستان سعودی باید به کارنامه عمل‌شان بهتر بنگرند و در صورت تغییر این رویه، اگر اراده کنند؛ به‌طور قطع موضوع از طرف ایران قابل‌حل است. شمخانی خاطرنشان کرد: علت شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی- که رقم آن البته زیر ٥٠ شهید است - بالارفتن میزان درگیری‌هاست. طبیعتا با توجه به وسعت گسترده درگیری‌های امروز در مقایسه با سابق که ساکن بود، مستشاران بیشتری از ایران حضور دارند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که آیا گفت‌وگوهای بین‌المللی برای حل بحران سوریه موفق می‌شود، گفت: به‌نظر می‌رسد این تنها راه‌حل است و هر زمان که همه به این راه‌حل اعتماد و اعتقاد پیدا کنند و مبارزه جدی با تروریسم انجام دهند، این موضوع قابل تحقق است؛ اما اگر بخواهند از تروریسم به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد راهبردشان در منطقه استفاده کنند و با تردید تحت‌تأثیر بعضی از نظرات افراطی بعضی از کشورهای منطقه و با عینکِ شماری از کشورهای منطقه بخواهند به موضوع نگاه کنند، متأسفانه این دشواری تداوم پیدا خواهد کرد. شمخانی درباره تلاش‌های بین‌المللی درباره سوریه و اینکه راهبرد ایران برای حل بحران این کشور چیست؟ گفت: بحران سوریه، بحرانی غیربومی و تحمیل‌شده و مبتنی بر یک برنامه به منظور شکستن محور مقاومت در منطقه خاورمیانه است.

او افزود: متأسفانه در طول چهار سال گذشته، آنچه دستاورد این اقدامات بود، در بیان روشن و واضح افسران عالی‌رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی کاملا گویاست. آنها اشاره می‌کنند در طول ٦٠ سال گذشته هرگز به میزانی که امروز رژیم صهیونیستی احساس امنیت می‌کرد - البته تا قبل از انتفاضه اخیر - چنین احساسی وجود نداشت؛ به‌این‌دلیل که درگیری بین ملت‌ها را سامان دادند.
شمخانی درباره زمان تحویل سامانه دفاع موشکی اس- ٣٠٠ گفت: موضوع این موشک‌ها یک مسئله قدیمی است و طبیعتا در حال طی‌کردن مراحل فنی است و ان‌شاءالله در پایان مراحل فنی، موضوع انتقال اس-٣٠٠ به ایران حل خواهد شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درباره فاجعه منا و مسئله مفقودان و همکاری‌نکردن عربستان گفت: این یک موضوع انسانی است و سعودی‌ها باید همکاری کنند، باید کمیته حقیقت‌یاب شکل گیرد.

او خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان سعودی می‌گویند: «یرحم‌الله من اهدانی عیوبی»، ما هم همین را بیان می‌کنیم. به آنها می‌گوییم که مشکلات شما اینها بوده است، بیایید کمیته حقیقت‌یاب درست کنید تا مشخص شود، چرا این حادثه رخ داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج