۲۶۷۱۰۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

این روزها کدام فیلم ها می فروشند؟

ترافیک اکران در ماه‌های منتهی به جشنواره فیلم فجر پیشینه‌ای طولانی دارد و فقط به پاییز ۹۴ محدود نمی‌شود.

همشهری آنلاین: ترافیک اکران در ماه‌های منتهی به جشنواره فیلم فجر پیشینه‌ای طولانی دارد و فقط به پاییز ۹۴ محدود نمی‌شود.

تعويض پياپي فيلم‌هاي روي پرده و كمبود سالن سينما باعث شده حتي ناراضي‌ترين تهيه‌كنندگان و فيلمسازان هم به اكران آثار خود رضايت بدهند و براي كشاندن تماشاگران به سالن‌هاي تاريك در فرصت يك تا ۲هفته تلاش كنند.به گزارش همشهري، مرور جدول اكران در روزهاي پاياني دومين‌ماه پاييز حاكي از نمايش همزمان ۱۱فيلم است كه با تصميم شوراي صنفي، از امروز ۳فيلم تازه به نمايش درمي‌آيد.

يكي از اين فيلم‌ها «ناهيد» آيدا پناهنده است كه به جاي «ارغوان» كيوان عليمحمدي و اميد بنكدار روي پرده مي‌رود. هر چند فروش ارغوان به كف نرسيده بود اما شوراي صنفي به‌دليل يك تخلف عجيب (تبليغ برخي بازيگران به نفع فيلم!) تصميم گرفت پس از ۲۰روز به نمايش آن پايان دهد. ناهيد پيش از اين در چند رويداد جهاني ازجمله جشنواره كن به نمايش درآمده و پژمان بازغي و ساره بيات بازيگران آن هستند.

سرانجام انتظار گروه سازنده «شيفت شب» به پايان رسيد و تازه‌ترين ساخته نيكي كريمي در مقام كارگردان از امروز در گروه سينما آزادي روي پرده رفت؛ فيلمي كه تبليغات آن در فضاي مجازي و واقعي از مدت‌ها قبل آغاز شده و كار به دادن جايزه‌هايي چون گوشي‌هاي چند ميليوني هم رسيده بود! كريمي همزمان با فيلم جديد خود، «چهارشنبه ۱۹ارديبهشت» وحيد جليلوند را هم در مقام بازيگر روي پرده دارد.

اين فيلم تحسين‌شده در ۱۹روز اكران در ۱۶سينماي تهران ۳۱۰ميليون تومان و ۱۰روز اكران در ۲۰سينماي شهرستان ۶۵ميليون تومان فروخته است. با پايان نمايش عمومي «عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند» شهرام مسلخي، سيروس الوند با «اين سيب هم براي تو» به سينماها آمده است. نخستين نمايش فيلم تازه سينماگر كهنه‌كار در جشنواره فجر سال گذشته بود كه با برخورد سرد مردم و منتقدان مواجه شد. «پدر آن ديگري» يدالله صمدي كه ۳هفته از اكرانش مي‌گذرد، در ۲۴سينماي تهران ۲۷۰ميليون تومان فروخته و سهم آن از ۱۰روز نمايش در ۱۰سينماي شهرستان ۴۰ميليون تومان است.

يك انيميشن پرفروش

در هياهوي اكران پاييزي، قرعه شگفتي‌سازي به نام يك انيميشن ايراني خورده كه فروش روزانه آن در گيشه صدرنشين است. «شاهزاده روم» به كارگرداني هادي محمديان در ۱۲روز اكران به لطف پخش مستمر تيزرهاي تلويزيوني و تبليغات شهري بدون داشتن سرگروه در ۱۵سينما به مرز فروش ۲۷۷ميليون توماني رسيده است. ضمن اينكه كيفيت فيلم و داستان آن در جذب مخاطبان بسيار مؤثر بوده است. اين را مقايسه كنيد با «بازگشت لوك خوش‌شانس» مجيد كاشي‌فروشان كه در يك هفته در ۱۰سينما فقط ۲۰ميليون تومان فروخته است.

تراكم چهارشنبه‌هاي سينمايي

اين روزها همه راه‌ها در سينما به چهارشنبه ختم مي‌شود؛ از تازه شدن اكران در روزهاي چهارشنبه تا نمايش همزمان ۲فيلم با نام چهارشنبه‌اي! «چهارشنبه خون به پا مي‌شود» حماسه پارسا در ۱۶سينماي پايتخت ۴۵ميليون تومان فروخته است. «جامه‌دران» حميدرضا قطبي هم در ۶روز اكران در ۱۷سالن تهران در آستانه ۱۰۰ميليوني شدن است.

ركوردشكني نماينده ايران در اسكار

«محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي كه تعدادي از سينماهاي خود را از دست داده، پس از ۷۷روز اكران در سراسر ايران به فروش ۱۳ميليارد توماني رسيد. نكته تازه درباره نماينده سينماي ايران در اسكار ۲۰۱۶انتشار خبري در گوشي از تلاش گروه موسوم به «سينماگران مستقل ايران» براي تحريم آن در عرصه‌هاي بين‌المللي به شيوه نامه‌پراكني است.

محمدمهدي حيدريان، مدير توليد محمد(ص) با اشاره به اينكه چندان در جريان اين ماجرا نيست، به همشهري مي‌گويد: حتي اگر برخي فيلمسازان در خارج از مرزهاي ايران براي تحريم فيلم مجيدي نامه نوشته باشند، اين تلاش‌ها محكوم به شكست است. اكران محمد(ص) تأثير خود را گذاشته و قطعا سينماگران شريف ايراني درگير اين بازي‌ها نمي‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج