۲۶۷۱۴۶
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

مفتی سعودی: کشتن زنان مباح است!

فتوای یک مفتی سعودی مبنی بر مباح بودنِ کشتنِ زنان و کودکان، انتقادات مختلفی را در پی داشته است.

روزنامه جمهوری اسلامی: مرکز رسمی فتوای مصر در بیانیه شدید اللحنی از فتاوای افراط‌گرایانه علمای آل سعود انتقاد کرده و آنان را گمراه دانستند.

دارالافتا مصر با تاکید بر فهم سطحی علمای سعودی از آیات قرآن، آورده است: شیخ «ابن عثیمین» مفتی سعودی، با استناد به آیه «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم» گفته که «کشتن زنان و کودکان مباح است، چراکه باعث دلشکستگی دشمن می‌شود».

مرکز رسمی فتوای مصر در ادامه با استناد به روایت حضرت رسول(ص) مبنی بر «لا تقتلن ذریه و لا عسیفا»، تاکید کرد: اصل این حرف، مخالف تعالیم پیامبر گرامی اسلام(ص) و روایات است.

این نهاد دینی مصر افزود: در روایات آمده است که رسول‌الله(ص) در جنگی، یک زن را دید که کشته شده و به خاک افتاده است و در همان حال قتل زنان و کودکان بدون گناه را نادرست اعلام کردند، ولی این مفتی سعودی صراحتاً بر کشتار زنان و کودکان تاکید دارد.

این بیانیه می‌افزاید: فتاوای این فرد با آیه «ولا تزر وازره وزر اخری؛ و هیچ بردارنده بار گناهی، بار گناه دیگری را به دوش نمی‌گیرد» نیز مغایرت دارد. اگر مردان در جنگ شرکت می‌کنند، چرا زنان و کودکان آنان مجازات و کشته شوند؟! حساب هر کسی از دیگری جداست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زنده باد ایرانی

      الکی میگه

      پاسخ ها

      • گربهسگ

        وهابیت همینطور ادامه بدهند با توجه به کمک های بی حد وحصر مادی و معنوی به گروههای تکفیری در آینده دنیا برعلیه این گروه وحشی جبهه خواهند گرفت

    • علي

      مركز فساد و تروريست در جهان در آل سعود نهفته است

    • بدون نام

      مسخره ها

    • بدون نام

      جهل و نادانی داره بیداد می کنه بین این آشغالای مفتی

    • امیر

      فقط حرف از کشتن میزنن

    • جوان

      از اسم کثافتش معلوم حرف مفتي ميزنه مفتي عربستان کته کله

    • بدون نام

      مفتی های مصری الان تازه یادشون اومده که این وهابیها فهمشون سطحیه. پس تا الان کجا بودن ؟

    • محمد

      لعنة الله عليهم اجمعين

    • بدون نام

      خبر دروغه

    • زهرا

      اخه نفهم چرا حرف مفت میزنی شاید در کشور تو نادان زن ارزشی ندارد که ندارد شما کافران به نظر لبه شهر کثیف ریاض بیاندازید انجا منبع محاش وبی بند و باربست زنانی خود فروش ورقاصه کابارهی که از خدا بی خبر شب هارا صبح میکنند وپولهای کثیف را خرج اعیاشی میکنند صد البته که ریختن خون انها مباح است و این اسلام وهابیون است که تو وامثال تو مفتگو سر دسته اینها هستید کولی در سرزمین من ایران که ضد تروربست است زن از جایگاه بالای بر خوردار است اینجا زنان ما تحصیل کرده هستند زنان ما در مجلس جای دارند وکیل ددکتر جراح سخنگوی دولت ریس محیط زیست مدیر معلم کارمند مدبر طراح ریس بیمارستان دیگر از کدامین افتخارات بگویم ابنجا یک دختر هجده ساله با پوشش در میدادین جهانی میگیرد در زمینه ورزش شرکت میکند اینجا سرزمین من پاک با زنهای پاک زندگی میکنند که مایع افتخار هستند پس انکه ریختن خونش مباح وذاتش کثیف است زنان بی بند وبار شما بی دینهاست خودت را جمع کن واین یاوه گوی ومرثیه گوی را برای زنان استسمار شده خودتان بگو من نمیدانم چرا افسار تورا رها کرده اند شما صعودی ها مایه ننگ بشریت هستید مرگ بر شما باد که مردم بی دفاع یمن به خاک وخون میکشید ان هم پادشاه تان که معلوم نیست ... پس کم یاوه بگو وحرف مفت بزن مفتی کافر

    • بدون نام

      الهی گردن را با تبر بزنند چون لیاقت شما اسرییل است .. دیدی کسی اهمیت به امثال مفت تو نمیدهد با این اراجیو گفتی منم حرفی زده باشم شما خادمیان حرمین نیستید شما دلقکهای دربار هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج