adexo3
۲۶۷۱۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پلیس اسکار را از دست تارانتنيو در می آورد؟

نوبت اكران فيلم «هشت نفرت انگيز» كوئنتين تارانتنيو به زودي فرا مي‌رسد و اين در حالي است كه موج گسترده تحريم از سوي پليس در برابر آن است. آيا تارانتينو باكس آفيس و اسكار را از دست مي دهد؟

بانی فیلم آنلاین: نوبت اكران فيلم «هشت نفرت انگيز» كوئنتين تارانتنيو به زودي فرا مي‌رسد و اين در حالي است كه موج گسترده تحريم از سوي پليس در برابر آن است. آيا تارانتينو باكس آفيس و اسكار را از دست مي دهد؟

به گزارش باني فيلم به نقل از هاليوود ريپورتر، سال ۲۰۰۲ راسل كرو بازيگر شماره يك بود. او با بازي در فيلم «يك ذهن زيبا» اسكار را دم دستش مي‌ديد و در اوج بود تا يك اشتباه وحشتناك پيش آمد. پس از گرفتن جايزه بفتا، او شعري را خواند كه نبايد مي‌خواند و ناگهان وقتي بي‌بي‌سي اين شعر را حذف كرد، او همه وجهه خودش را از دست داد و جايزه اسكار را هم... درنتيجه اسكار به دنزل واشنگتن براي «روز آموزش» رسيد.

توجه به اين نكته مهم است كه اگر در مراسم اسكار هيچوقت حاضر نشوي(مثل وودي آلن) اسكار را از دست نمي‌دهي، اگر در مراسم اسكار همه‌اش سرفه كني(مثل جورج سي اسكات) اسكار را از دست نمي‌دهي، اسكار كاري به كار مذهبت ندارد( مثل پل هگيس پيش از اين كه از مكتب ساينتولوژي خارج شود)، حتي اگر اسكار تحريمت كرده باشد (مثل دالتون ترامبو ) جايزه را از دست نمي‌دهي، و اگر تبعيد شده باشي يا به دليل مسايل غيراخلاقي تحت تعقيب باشي (مثل رومن پولانسكي) باز هم اسكار را از دست نمي‌دهي، اما آيا مي‌توان به اسكار فكر كرد در حالي كه پليس را قاتل خوانده‌اي و اتحاديه پليس در سرتاسر كشور خواستار تحريم فيلمت شده است؟ اين سوالي است كه كمپاني واينستاين با آن روبه روست و نمي‌داند با افتتاح فيلم جديد كوئنتين تارانتينو كه ۲۵ دسامبر افتتاح مي‌شود، بايد چه كار بكند. تارانتينو با شركت در راهپيمايي ضد پليس در ۲۴ اكتبر و وقتي بيان كرد بايد قاتل را قاتل بناميم، آيا باكس آفيس و شانس اسكار را از دست داده است؟

در هر حال كهنه كارهاي صنعت سينما به نتايج باكس آفيس توجه دارند و معمولا فيلمي كه فروش خوبي نداشته نمي‌تواند به اسكار اميدوار باشد، اما در عين حال آنها به اتفاق آرا معتقدند اگر فيلم خوب باشد، تارانتينو شايد اين شانس را داشته باشد كه يك مجسمه دريافت كند.

يكي از مشاوران اسكار مي‌گويد: اگر به مورد پولانسكي نگاه كنيد مي‌بينيد او از تبليغات بهره‌اي نمي‌برد، نمي‌تواند به آمريكا بيايد، و به نظر مي‌رسد نمي‌تواند اسكار را به خانه ببرد، اما مي‌برد. اگر چنان جنجالي كه براي پولانسكي ايجاد شد نتوانست او را از پا دربياورد، بنابراين چنين جنجالي هم نمي‌تواند تارانتينو را از پا دربياورد. در عين حال آدم‌هاي جنجالي ديگري هم در آكادمي حضور دارند. مايكل مور خودش يكي از افرادي است كه هميشه با سخنانش جنجال به پا مي‌كند. در عين حال كشته شدن يك پسر بچه ۶ ساله توسط دو پليس لوئيزيانا بازتابي از كلمات تارانتنيو را دوباره ايجاد مي‌كند و بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه ۶۵ درصد از راي دهندگان آكادمي در لس‌آنجلس زندگي مي‌كنند و هيچ علاقه‌اي به پليس‌ها هم ندارند.

پس تارانتينو بايد چه كار كند؟ و آيا مجبور است كاري كند؟ افراد درون صنعت سرگرمي مي‌گويند او بايد فيلمش را به نمايش بگذارد تا تصوير باشد كه به روايت بدل مي‌شود، نه خود او. يكي از بازارياب‌ها مي‌گويد: «فيلم را بيرون بفرستيد چون مردم را راضي مي‌كند و آن وقت هيچ يك از اين‌ها اهميتي نخواهد داشت».

در مرحله دوم او بايد براي پليس‌هايي كه در جوامع آفريقايي-‌آمريكايي نقش مثبتي ايفا كرده‌اند فيلم‌هايش را به طور ويژه پخش كند تا اين ادعاي تارانتينو كه عليه پليس نيست بلكه عليه آن دسته از پليس‌هايي است كه بدون دليل آدم كشته‌اند، را حمايت كند. او روز ششم نوامبر به بيل ماير گفت: «آن‌ها دارند تلقين مي‌كنند كه من منظورم اين بوده كه تمام پليس‌ها قاتل هستند و منظور من اين نبوده است».

مرحله سوم هم اين است كه تمام ستاره‌هاي فيلم «هشت منفور» حمايت متحد خود را از او اعلام كنند. بالاخره او يكي از فوق‌العاده‌ترين فيلمسازان جهان است و آن‌ها كساني هستند كه مي‌توانند اين مسئله را به حضار يادآوري كنند. جيمي فاكس بازيگر فيلم «جانگوي از بند رهاشده» حمايت خود از تارانتينو را در جوايز فيلم هاليوود اعلام كرد، اما صداهاي بيشتري بايد شنيده شوند. مشاور اسكار مي‌گويد: «اگر تمام بازيگران فيلمش از او حمايت كنند خوب است چون بسياري از آن‌ها طرفداران خود را دارند».

بالاتر از همه، موضوع را عوض كنيد: تارانتينو هر چقدر بيشتر حرف بزند گودال عميق‌تري براي خود مي‌كند. مثل همه هنرمندان حقيقي، او بايد اجازه دهد فيلمش صحبت كند. در واقع همين استراتژي در يك چهارم قرن گذشته در مورد او جواب داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج