۲۶۷۷۷۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس گروه تالیف کتب درسی فارسی:

کتاب فارسی دبیرستان تغییر می‌کند

رئیس گروه تایف کتب درسی فارسی از تالیف کتاب فارسی دهم و آغاز تغییر کتب درسی دوره دبیرستان از امسال خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس گروه تایف کتب درسی فارسی از تالیف کتاب فارسی دهم و آغاز تغییر کتب درسی دوره دبیرستان از امسال خبر داد.

فریدون اکبری شلدره عصر پنج شنبه در اختتامیه همایش ملی بررسی موضوعی کتاب درسی زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه از منظر تعلیم و تربیت باید نازها و نیازهای کودکان را بشناسیم، گفت: برای همصدایی با نیازها و نازهای کودکان محتوای کتاب های درسی نیز باید خود را تازه کنند.

وی گفت: عمر سازنده یک محتوای درسی بین پنج تا هفت سال است این در حالی است که برخی کتاب های زبان و ادبیات فارسی کشور امسال بیست و دومین سالی است که تدریس می شود ولی تغییر کتب درسی یک ضرور است و به همین دلیل برنامه درسی ملی تدوین و تصویب شد.

رئیس گروه تالیف کتب درسی فارسی با اشاره به اینکه تغییر در کتب درسی دوره ابتدایی و راهنمایی همزمان از سال ۹۰ آغاز شد، افزود: قرار بر این شد که هر سال کتاب های دو پایه تحصیلی تغییر یابد و در نتیجه تمام کتاب ها باید در عرض شش سال عوض شوند که از امسال تغییر کتاب های دبیرستان نیز شروع می شود.

اکبری شلدره اعلام کرد: امسال تغییر کتب پایه ششم ابتدایی و پایه دهم دوره متوسطه دوم در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: قانون اساسی تالیف کتب درسی و برنامه درسی ملی اساس ما در تالیف کتب جدید است که به ما نشان می دهد که چه طور و با چه شیوه ای این کار را انجام دهیم.

رئیس تالیف کتب درسی زبان فارسی با بیان اینکه رویکرد اصلی تمام برنامه های درسی نظام جمهوری اسلامی شکوفایی فطرت الهی است، گفت: رویکرد مخصوص حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی تقویت مهارت های زبانی شامل دیدن، گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن و مهارت های فرازبانی اعم از تحلیل، نقد و تفکر است.

اکبری شلدره افزود: سعی داریم در کنار دانش افزایی مجال اندیشیدن را برای دانش آموزان بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: مهارت های خوانداری دانش آموزان در دو سطح اطلاعاتی و ادراکی سنجیده می شود که دانش آموزان ایرانی در سطح ادراکی دارای ضعف هستند که برنامه ها و کتاب های جدید به سمت درک لایه های متن توسط دانش آموزان گرایش دارند و علاوه بر آن، توجه به لحن زبان به عنوان شیوه جذب متن برای مخاطب و تسهیل گری ادراک مدنظر قرار گرفته است.

رئیس گروه تالیف کتب درسی زبان فارسی عنوان کرد: سواد خواندن را در شیوه خوانش و درک مطلب می بینین که این مهارت طی سال های چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم به شکل پیوسته وجود دارد و کتاب دهم که امسال تالیف می شود ادامه این زنجیره خواهد بود.

اکبری شلدره با تاکید بر لزوم آموختن لحن خواندن به دانش آموزان گفت: باید به فراز و فرودها و کشش و گسست ها توجه کنند و با گرفتن همین مسائل کلاس های درسی زبان فارسی بی جاذبه و بی حس شده و زمانی که به خوانش توجه شود دیگر نیازی نیست که معلم ها متون را برای دانش آموزان معنی کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش در بسیاری از زمینه ها نوآوری هایی دارد که دانشگاه ها هنوز به سمت آن نرفته اند.

رئیس گروه تالیف کتب درسی فارسی بیان کرد: انتظار ما این است که دبیرخانه راهبردی زبان و ادب فارسی در شیراز یافته های این نشست را به کل کشور اطلاع رسانی کند ضمن آن که با دفتر تالیف بیشتر ارتباط داشته باشد تا در تالیف و ارائه کارهای خوب به ما کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلیا

      سلام، این خیلی خوبه اما متاسفانه معلمین هم باید به روز باشند که نیستند شما هرسال اصلا کتاب تغییر بدین باز هم بچه‌ها بی سواد هستند. چون معلمین حاضر نیستند دوره های باز آموزی بگذرونن یا حداقل خودشون رو بازنشست کنند جاشون معلم های جوانتر با اطلاعات به روزتر بیان. باور کنیم کار باید ریشه‌ای درست بشه وقتی اصل کار مشکل داره درست کردن ظواهر راه به جایی نمیبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج