اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۹۵۲۷
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

دلنوشته ای برای پدر و مادرها

يكي از سخت‌ترين كارها بوسيدن دست پدر و مادر يا عزيزاني است كه حق پدر و مادري به گردن آدم دارند. آدم دوست دارد جانش را براي چنين فرشتگاني بدهد اما تا روبه‌روي‌شان مي‌ايستد، نمي‌تواند خم شود و دست‌شان را ببوسد

همشهری آنلاین: بعضی چیزها را نمی‌توان به زبان آورد، فقط باید نوشت.

اصلا بعضي حرف‌ها را تا بيايي بگويي انگار سنگي سمت شيشه عمرت رها مي‌شود، نفست تنگ مي‌شود، عرق تمام صورت‌ات را خيس مي‌كند و بعد دهانت خشك مي‌شود و آخرش هم اگر دهان باز كني نمي‌تواني آنچه را بايد، بگويي. بعد به‌خودت مي‌گويي اقلا با خيال راحت مي‌نويسم شايد خوانده شود. فايده نوشتن اين است كه چشم توي چشم نيست و خجالت و شرم و حيا باعث نمي‌شود حرفي را جا بگذاري و بعد لب بگزي كه «يادم رفت فلان چيز را بگويم.»

يكي از اين حرف‌ها، حرف‌هايي ا‌ست كه هر فرزندي بايد به پدر و مادرش بگويد. يكي از سخت‌ترين كارها بوسيدن دست پدر و مادر يا عزيزاني است كه حق پدر و مادري به گردن آدم دارند. آدم دوست دارد جانش را براي چنين فرشتگاني بدهد اما تا روبه‌روي‌شان مي‌ايستد، نمي‌تواند خم شود و دست‌شان را ببوسد و بگويد: «براي همه كارهاي بدم عذر مي‌خواهم.» براي همين اين متن را از طرف همه كساني كه بايد دست پدر و مادرشان را ببوسند، مي‌نويسم.

«ما گاهي درشتي مي‌كنيم، اشتباه مي‌كنيم، حق با شماست اما جواني مي‌كنيم، زود از كوره در مي‌رويم، هنوز به اندازه شما پخته نشده‌ايم و روزگار نگذرانده‌ايم كه صبوري كنيم و به جاي حرف زدن، سكوت كنيم و لبخند بزنيم. ما هنوز آنقدر عاشق نشده‌ايم مثل شما كه هر تلخي‌اي را به جان بخريم و با تمام خامي آدم روبه‌رويمان بگوييم «هنوز پدر و مادر نشده‌اي كه بداني فرزند چقدر عزيز است». ما هنوز نمي‌دانيم چه چيز باعث مي‌شود شما اينگونه دوست‌داشتني و عزيز، در برابر همه ناملايمت‌هاي ما مهرباني كنيد. ما هنوز مثل شما آنقدر بخشنده نشده‌ايم كه بعد از هر اشتباهي، به روي طرف مقابل نياوريم؛ انگارنه‌انگار كه اشتباهي كرده است. شما خودتان را با ما مقايسه نكنيد، ما فرزنديم و شما والدين بزرگوار ما. خوب نگاه كنيد به اين كلمات و ببينيد كه لابه‌لاي اين حروف بوسه‌هاي بسيار است بر دستان عزيز و دوست‌داشتني‌تان و شرمساري است از تقصيرات‌مان.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • malii

      اشکم در اومد...
      الان که دو ساله ازدواج کردم بیشتر از همیشه قدرشونو میدونم به خصوص که ازشون دورم... حاضرم بمیرم ولی خار به چشمشون نره...تموم تلاشم و میکنم که ازم راضی باشن اگه سعادت داشته باشم...
      پدر و مادر عزیزتر از جانم عااااااااشقتونم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج