۲۷۲۲۸۱
۲۵ نظر
۵۰۰۵
۲۵ نظر
۵۰۰۵
پ

شرط تحویل خودروهای با وام ۲۵ میلیونی

گرچه مدت فروش خودرو در قالب تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها فقط شش روز طول کشید، ولی حواشی ثبت نام تا تحویل آن تاکنون پایان نیافته و هر بار ماجرایی تازه برای خریداران به همراه داشته است. در تازه‌ترین رویداد، ثبت‌نام کنندگان هنگام تحویل خودرو باید چک دیگری به ارزش ۱۲۰ درصد قیمت خودرو را به خودروساز مربوطه تسلیم کنند.

خبرگزاری ایسنا: گرچه مدت فروش خودرو در قالب تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها فقط شش روز طول کشید، ولی حواشی ثبت نام تا تحویل آن تاکنون پایان نیافته و هر بار ماجرایی تازه برای خریداران به همراه داشته است. در تازه‌ترین رویداد، ثبت‌نام کنندگان هنگام تحویل خودرو باید چک دیگری به ارزش ۱۲۰ درصد قیمت خودرو را به خودروساز مربوطه تسلیم کنند.

برخی شرکت‌های خودروسازی به نمایندگی‌های خود اعلام کرده‌اند که برای انجام فرایند تحویل خودرو به مشتریان، از آنان به اندازه ۱۲۰ درصد قیمت خودرو تسهیلات چک تصمینی بانکی یا سفته دریافت کنند.

در عین حال که برخی دیگر از خودرو سازان هنگام ثبت نام، این چک تضمینی را در کنار چک‌های مربوط به پرداخت اقساط وام ۲۵ میلیونی دریافت کرده بودند.

پیگری موضوع از بانک مرکزی نشان داد که دریافت چک تضمینی از مشتری، تکلیف این بانک یا بانک‌های عامل نیست و از جمله شرایطی است که خودروسازان به عنوان ضمانت برای خریداران تعیین کرده‌اند. این در حالی است که تعهد خودروساز به وصول تمامی چک‌های ارائه شده از سوی مشتری و واریز به حساب بانک عامل موجب دریافت ضمانتی معادل ۱۲۰ درصد تسهیلات دریافتی از سوی آنها شده است.

خودروسازان معادل تسهیلاتی را که قرار است خریدار به تدریج پرداخت کند، یکجا از بانک عامل دریافت می‌کنند و با پرداخت اقساط توسط مشتری، مبالغ آن را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند. در این بین اگر هر چکی از سوی مشتری در زمان مقرر پرداخت نشود، این خودروساز است که باید معادل آن را به حساب بانک واریز کند. به عبارتی دیگر چک معادل ۱۲۰ درصد تسهیلات، تنها تضمین مشتری در مقابل دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خواهد بود.

وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو از سیاستهای اعتباری بانک مرکزی در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی بود که به منظور فروش و تخلیه انبار خودروسازان و کمک به خروج از روکود از ۱۸ آبانماه شروع شد و با پر شدن سقف ۱۱۰ هزار دستگاه برای تامین مالی فروش خودرو، این طرح در مدت شش روز به پایان رسید.

در این بین خودروسازان حدود ۲۰ هزار دستگاه بالاتر از سقف تعیین شده ثبت نام کردند. در عین حال که برای تحویل خودرو نیز شرط تامین مالی از سوی بانک‌ها را مطرح کردند.

با این وجود بعد از تکمیل اسناد خودروسازان و تحویل به بانکهای عامل، این بانکها نیز اسناد را از اواخر هفته گذشته به بانک مرکزی تحویل داده و این بانک هم مبالغ را طبق اسناد ارائه شده به بانکهای عامل واریز کرد تا در اختیار خودروسازان قرار دهند.

خودروسازان نیز تحویل خودروهای با وام ۲۵ میلیونی به متقاضیان را از چند روز پیش آغاز کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاهنامه آخرش خوشه ، تاخودروها رو تحویل بدن داستانها داریم

    • بدون نام

      حقشونه پرایدو که گرون تر از گرون خریدن با کلی اما و اگر و شرط و عذاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گربه دستش به گوشت نمیرسه

      • نسرین

        کدوم گوشت دقیقا ؟؟؟ پراید استخوون بی خاصیتم نیست چه برسه به گوشت . دلت خوشه هاااااااااااا

    • بدون نام

      حقتونه تا شما باشین به مردم خیانت نکنید دم خودرو سازها گرم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گربه دستش به گوشت نمی رسید .........

      • بدون نام

        54156

      • بدون نام

        واقعا حقشونه - تا اینا باشن خیانت نکنن

    • بدون نام

      توی فرم درخواست خودرو که از سایپا گرفتم نوشته حداکثر بعد از 72 ساعت پیامک پذیرش درخواست ارسال خواهد شد، سه هفته میگذره حتی پذیرش هم نشدم، حالا چه موقع ماشینا میخوان تحویل بدن خدا میدونه!!!

    • مختاری

      برای 206 تیپ 5....... 12580000 هزارتوان و8عدد چک4351000تومانی و یک فقره چک ضمانت بهمبلغ34808000تومان و ضمانت محضری با ضامن و سند در رهن شرکت ایران خودرو با حق وکالت فک پلاک و فروش و توقیف و.....

    • بدون نام

      فروش خودرو قسطي مونم مثل هيچ جاي ديگه نيست.يک سزي اهن پاره به مردم ميخوان بدن چقدر براشان داستان درست کردن.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخ...

    • اي بابا

      دمتون گرم تا ميتونيد سوارشون بشيد حقشونه بيشتر از ايناسواري بدن

    • بدون نام

      این نشون میده که بانکا زیر بار این تسهیلات نرفتن..... سیابازی خودرو سازا بوده..... اگه مردم یکم مقاومت کنن همین طرح باعث میشه خودرو سازا به خواست مردم و کمپین تن بدن. امیدوارم اتحادمون رو حفظ کنیم

    • حامد

      خداییش خیلی مردم صبور و خوبی داریم. با این همه بلا که سرشون میارن صداشون در نمیاد. تاره اگه طرح اقساطی یا یه چیز مشابهی باشه که به خودروسازان کمک کنه کوتاهی نمیکنن و حتی چند روزی هم تو صف می ایستند تا حمایت کنن از خودرو بی کیفیت داخلی. اخی اخی نازی چه مردم خوبی داریم........

    • منیر

      نکنه می خوان هواپیماه تحویل بدن خخخخخ
      خوب میشه به شما هاااااااااا
      زودتر صف ببندید واسه وام ....

    • علی

      خوبتون شد حقتون بیشتر از این بلا سرتون بیاد من که خیلی خوشحالم دمه خودرو سازا گرم

    • منیر

      حق تونه نوش جونتونننننننننن

    • بدون نام

      آن 110هزار خیانت کاری که هم به کل ملتشان و هم خانوادهایشان خیانت کردند و خودشان و ملت و خانوادهشان را فروختند و تن به فریب این شرکتهای تابوت سازی دادند و این چنین خیانتی بر جا گذاشتند حقشونه که هر روز بدتر از این برسرشان بیاورند این شرکتهای تابوت سازی داخلی.لیاقتشان بهتر و بیشتر از این نبوده و نیست این 110هزار نفر خیانت کار در ایران.درود بر وجود آن دسته از ملتمان که به کمپین خودشان خیانت نکردند و فریب کارهای شرکتهای تابوت ساز و ربای بانکها و کار پر خیانت دولت نخوردندو ثبت نام نکردند برای خرید لگنهای داخلی که بیش از 17سال است از تاریخ ساختشان میگزرد.همچنان ملت ایران بزرگ در این راه ادامه میدهند=خرید خودرو صفر داخلی و خارجی ممنوووووووووووووووووووووووووووووووووووووع.

    • بدون نام

      آیت الله سیستانی این نوع خرید و فروش را حرام اعلام کردند.اما کسی توجه نکرد. ظاهرا برق زر و دینار فتوا ها را هم در خود هضم نموده

    • بدون نام

      همین چند هزار نفری که رفتند ثبت نام کردند باید شناسایی بشن که مردم بشناسنشون- که خیانت کارند

    • ناشناس

      تااین چنین افرادی باشند
      چرااین ازخدابیخبران سوارنشن

    • اسماعیل

      شرکت مدیران خودرو نیز به تبعیت از شرکت سایپا همین امر را امروز بخشنامه کرده که واقعا شرم آور هست هنوز داخل سایتشون نوشته که چک ضمانتی توی این طرح دریافت نخواهد شد ولی تا پیش پرداخت رو میگیرن تازه بازیشون شروع میشه.
      واقعا مثل همیشه فقط مصرف کننده بیچاره شد تو این طرح!!!!تازه چک ضمانت را بدون قید عنوان"بابت ضمانت" طلب میکنند که جای بس تامل دارد!!!!

    • عرفان

      ما که از مدیران خودرو گرفتیم خیلی اذیتمون کردن حالا میگن بانک تایید نمیکنه ، میگن هر وقت بانک تایید کنه 48 ساعت بعد تحویل میدن ، شماره شاسی هم خورده به ناممون !

    • رضا

      موندن توش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج