اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۲۴۷۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازدهی صفر درصدی بورس تهران

ادامه روند محتاطانه و کسالت آور بازار سرمایه در روزهای اخیر موجب شد تا شاخص بورس تهران به روزهای ابتدایی سال برسد و بازدهی صفر درصدی را به ثبت برساند.

خبرگزاری ایسنا: ادامه روند محتاطانه و کسالت آور بازار سرمایه در روزهای اخیر موجب شد تا شاخص بورس تهران به روزهای ابتدایی سال برسد و بازدهی صفر درصدی را به ثبت برساند.

بورس تهران در هفته دوم آذر ماه به روند بی تحرک و بی انگیزه خود ادامه داد و با ادامه روند نزولی و محتاطانه، بازدهی صفر درصدی را ثبت کرد.

کمبود نقدینگی در کنار تنش‌های سیاسی منطقه و ابهامات لغو تحریم‌ها، در کنار کود اقتصادی و همچنین انتظار برای بودجه ۱۳۹۵ و مشخص شدن تصمیمات دولت در خصوص نرخ ارز، سود بانکی و نرخ خوراک پتروشیمی ها جو محتاطانه توام با انتظاری را در تالار شیشه ای به وجود آورده است و همگی در انتظار خبرهای مبثت سیاسی و اقتصادی در روزهای آینده هستند.

این شرایط موجب شد تا بورس تهران در ادامه روند رکودی خود در ماه های اخیر، با افت قیمت سهام شرکتها و کاهش متغیرها مواجه شود به طوری که در هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه افت ۱۸۵ واحدی را تجربه کرد و بعد از گذشت ۹ ماه به همان رقم ابتدای سال یعنی ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحد رسید . با این اتفاق بورس تهران میانگین بازدهی خود را به صفر درصد رساند و از سایر بازارها عقب ماند.

البته در هفته جاری تحرکات بازار ارز و عبور دلار از مرز ۳۶۰۰ تومان کور سوی امیدی را در برخی شرکتهای بورسی به وجود آورد و موجب استقبال اهالی تالار شیشه ای از این شرکتها به خصوص شرکتهای ارز محور پتروشیمی شد. اما با این حال این امر نیز مانع از ادامه روند کسل کننده و نزولی بورس در هفته مورد گزارش نشد.

از سوی دیگر با ادامه روند منفی در سهام شرکت‌ها، ارزش و حجم معاملات نیز روند نزولی به خود گرفت و به ترتیب کاهش ۲۱ و ۱۳ درصدی را تجربه کرد. بنابراین در مجموع در معاملات این هفته ۲ هزار و ۳۹ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین در هفته جاری دفعات معاملات با افت ۲۲ درصدی به ۱۱۶ هزار دفعه رسید و تعداد خریداران بورس به دلیل ادامه روند رکودی و همچنین افزایش نرخ دلار و توجه سرمایه گذاران به بازار ارز افت ۲۸ درصدی را تجربه کرد و به ۳۴ هزار نفر رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج