اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۲۵۶
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

مردم ایران به جای قهوه،«فريب» خوردند!

اگر از ابتدا بنا نبود جايزه‌اي به كسي تعلق بگيرد و حتي جايزه يكي از برندگان(يك دستگاه پرايد) هم هنوز به او تحويل نشده و سبب شكايت شده،چرا تهيه‌كنندگان «قهوه تلخ» براي فروش‌رفتن نسخه‌هاي توليدي اثرشان،مردم را با وسوسه بردن خانه و ماشين،تطميع كرده‌اند

تهران امروز: وقتي پخش مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» در شبكه نمايش خانگي آغاز شد،از همان نخستين سري اين سريال،برخي از مشتاقان «مهران مديري» بيشتر از اينكه به هواي تماشاي خود اثر،آن را خريداري كنند، به نيت بردن جوايز تبليغاتي سريال كه در هر شماره توزيع مي‌شد آنها را تهيه مي‌كردند.جالب اينكه در نخستين سري‌هاي «قهوه تلخ» وقتي خريداران كدهاي مربوط به شركت در قرعه‌كشي را پيامك مي‌كردند، بي‌وقفه پاسخي مبني‌بر اينكه «Pin ارسالي صحيح است» به آنها مي‌رسيد،ولي در چند سري آخر «قهوه‌تلخ» حتي ديگر همين جواب ساده محض دلخوشي خريداران به دست آنها نمي‌رسد! با اين حال،آنچه امروز بسياري از پيگيران اصلي اين مجموعه را برآشفته و به واكنش وا داشته،ابراز تاسف نويسنده سريال و حرف‌هايي است كه او پيرامون موضوع خريد مردم به بهانه بردن جايزه زده است.

مردم ایران به جای قهوه،«فريب» خوردند!

خشايار الوند در گفت‌وگويي با خبرگزاري مهر گفته است:«اگر هدف برخي مخاطبان از خريد «قهوه تلخ» فقط بردن جايزه بوده،متاسفم.ما خودمان با وجود اينكه به طور مستمر در اين پروژه فعاليت مي‌كنيم،هنوز دستمزد نگرفته‌ايم.آن وقت بايد كار ما را با بردن جايزه محك بزنند؟» حال با توجه به اين گفته‌ها،سوال اينجاست كه اگر از ابتدا بنا نبود جايزه‌اي به كسي تعلق بگيرد و حتي جايزه يكي از برندگان(يك دستگاه پرايد) هم هنوز به او تحويل نشده و سبب شكايت شده،چرا تهيه‌كنندگان «قهوه تلخ» براي فروش‌رفتن نسخه‌هاي توليدي اثرشان،مردم را با وسوسه بردن خانه و ماشين،تطميع كرده‌اند تا امروز كه توليد اين سريال رو به پايان است،شرمنده مشتري‌ها باشند و به خاطر نپرداختن جايزه ابراز عذرخواهي و تاسف كنند؟ به واقع اسم چنين كاري را چه مي‌توان گذاشت؟ نام اين كار هرچه هست،كار فرهنگي نيست،چراكه در كار فرهنگي،ابتدايي‌ترين اصل آن پيشه‌كردن صداقت با مشتري‌هاست اما بعيد به نظر مي‌رسد در زماني كمتر از دو هفته ديگر كه اين مجموعه با ۳۷ قسمت توليد به پايان مي‌رسد،كسي به عنوان برنده ملك يا ماشين معرفي شود.نكته بامزه ماجرا اينجاست كه جناب نويسنده گفته است در حالي كه او دستمزد نگرفته، اگر به برندگان جايزه، ماشين پرايد تحويل داده شود،ناراحت مي‌شود. از سويي ديگر نبايد از اين نكته غافل ماند كه «مهران مديري» به عنوان سردمدار و كارگردان اين جريان،از همان آغاز روي جلد DVDهاي «قهوه تلخ» با حك‌كردن امضاي خود،از خريداران مجموعه‌اش خواهش مي‌كرد سريال را كپي نكنند و مردم شريف ما به احترام درخواست اين كارگردان،چنين نكردند و به خريد نسخه‌هاي اورجينال ادامه دادند تا تهيه‌كنندگان مجموعه،سود بيشتري به جيب بزنند اما اينك كه زمان اهداي جوايز و قدرداني از حاميان اصلي و حقيقي دار و دسته‌هاي «باباشاه» و «مستشار» رسيده،همه عوامل صدايشان درآمده كه ما هنوز خودمان دستمزد نگرفته‌ايم و چه كشكي و چه دوغي؟! البته اين روند ترغيب مردم به خريد آثار هنري با تطميع جوايز نقدي و غيرنقدي، بارها در موارد ديگري نيز مشاهده شده و ساليان بسيار است كه ادامه دارد و جز در موارد انگشت‌شمار،خالقان اين آثار به تعهدات خود عمل نكرده‌اند. اما چرا كسي پيگير وصول اين همه وعده‌هاي تبليغاتي نيست كه در تلويزيون،راديو،مطبوعات و محصولات فرهنگي،هنري داده مي‌شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوجو

      خوش به حال خودم تا حالا یک قسمتش هم ندیدم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار درستی کردی.ما که دیدیم چه نفعی داشت؟!

      • مهسا

        همون بهترکه ندیدی

      • nili

        manam hamintor!!!l

      • ماهی

        افــــــــریــــــــــن
        منم ندیدم.
        چی بود این فیلم وقت گیر.
        گاهی وقتا وقت نداشتن خیلی خوبه

    • Ali

      Jayizeh aslan mohem nist . man mibinam va lezat mibaram
      :)

    • بدون نام

      معلوم نيست محتوا چى هست ،

    • بدون نام

      کارتان درست نیست ، به نظرم برای فشار آوردن به مدیری باشه ، چون هنوز مردمی مونده ،به هر حال تو کار بزرگی مثله این خطاهایی وجود داره .در ضمن چیزی که شما از سخن الوند درک کردین بسیار سطحیه . قبل از تیتر زدن در مورد دیگران با خوده مدیری باید صحبت میکردین

    • majid

      aghaye modiri ye kolahbardare va in shakhs ba kasi ke ro divare mardom bala mire hich farghi namikone

    • ایران

      واقعا باعث تاسف است که رسانه محترم چنین مطالبی را درج می کند شما که بیشتر از هرکس به این مردم جفا کرده و اهانت می کنید یعنی مردم ما هر عملی را برای نفع مادی انجام مي دهند ؟ شما دوست عزیز پیام نویسنده اثر را نگرفته اید ، ایشان از کسانی گله دارند که زحماتشان را با مادیات می سنجند و اذعان دارند که هنوز دستمزد کارشان را نیز نگرفته اند و مثل همه هنرمندان دوست ندارند که مردم برای پول و مادیات به اثر ایشان توجه کنند و آن را مورداقبال قراردهند . ما قهوه تلخ را خریدیم و کپی نکردیم چون به اصالت و شخصیت خودمان ارج گذاشته ایم نه برای آنکه جیب کسی پرشود . ما نشان دادیم که مردمانی هنرشناس هستیم ، نشان دادیم که قدر زحمت را می دانیم و برای هنرمندانمان احترام قائل هستیم و بهای کارشان را نه با پول که با قدرشناسی می پردازیم و دوستشان داریم ، نیازی نیست که به ما وعده ماشین و پول و خانه و غیره بدهند ، اگر شما نیاز دارید قیاس به نفس نکنید و فکر نکنید که همه چنین هستند ، خیر ما قهوه تلخ را خریدیدم و از آن لذت بردیم برای آنکه اثری هنرمندانه بود که هنرمندان مورد علاقه ما آنرا ساخته بودند نه برای آنکه خانه و ماشین و غیره می دادند !! وحالا که ندادند آنهارا سکه یک پول کنیم و زحماتشان را به باد دهیم . نویسنده محترم این خبر از خودتان خجالت بکشید و انتظار دارم از این که به مردم اینچنین اهانت کرده اید عذرخواهی کنید و خود را و افکارتان را اصلاح کنید و اینقدر مادی و حقیر نباشید . ما مردم ایران چنین نیستیم .

    • رایان

      مهران مدیری یه دونه است و ما به خاطر اون سریالاشو می بینیم نه واسه خاطر جایزه

    • حامد

      این کار خرید نسخه اصلی رو تحسین میکنم. ولی به خاطر این که اسم جایزه آورده شد و بعد چیزی دیگه دیدیم خیلی متاسفم. نه به خاطر جیبم بلکه برای دست اندرکاران این مجموعه. مگه آقای مدیری یا سایر کسانی که دستی در ساخت این مجموعه داشتند بین مردم ایران چیزی کم داشتند که این کارو کردند؟ و یا اگه اسم جایزه نمیاوردند کسی مجموعه های اونا رو نمیخرید؟ البته موافقم که باید با خود آقای مدیری هم صحبت بشه. شاید یه چیزایی باشه که ما نمیدونیم... به هر جال الان که این صحبت وسط کشیده شده بهتره آقای مدیری صحبت کنه. چون اگه سکوت کنه فکر کنم به محبوبیتش ضربه بزنه
      همیشه ایرانی باشید

    • bahar

      من كه هنوز نديدم اين سريال و ولي كلا تو كشور ما به تازگي وقتي طنز مي سازن به هر جايي متوسل مي شن كه مردم و به خنده بنازن اعم از بي ادبي.شايد قشنگ ترين طنزي كه ساخته باشن زير آسمان شهر بود كه به زمان خودش غوغا كرد.

    • zohre

      ghahveye talkh avala kheyli khub bud ama alan kheyli zaeef shode man shakhsan az ye harfe nevasandash badam oumad ke goft man ke nevisandam hanuz hoghoogh nagereftam kasi ke 2 ta payamak zade va barande shode modaeeye? khob adam age nemikhastin be khatere 2 ta payamak jayeze bedid chera be mardom migin ?????????????

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج