۲۷۳۲۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

علاج سکته؛ یک قطره خون در ده دقیقه

روش تازه‌ای که دانشمندان در دانشگاه کورنل ابداع کرده‌اند، امکان می‌دهد که با تشخیص احتمال سکته مغزی در مدت ۱۰ دقیقه بتوان جان بیمار را نجات داد.

خبرگزاری آنا: روش تازه‌ای که دانشمندان در دانشگاه کورنل ابداع کرده‌اند، امکان می‌دهد که با تشخیص احتمال سکته مغزی در مدت ۱۰ دقیقه بتوان جان بیمار را نجات داد.

پژوهشگران در دانشگاه کورنل موفق شدند مراحل تشخیص احتمال سکته مغزی که پیش از این دست‌کم سه ساعت به‌طول می‌انجامید و به تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داشت، به کمتر از ۱۰ دقیقه و یک تست ساده تقلیل بدهند.

این روش به ویژه در مورد سکته مغزی ایسکمیک که ناشی از بسته شدن یکی از رگ‌ها در مغز است، بسیار سودمند است. سایت اینترنتی futurity.org که پژوهش‌های برتر دانشگاهی را پوشش می‌دهد، به نقل از خبرنامه دانشگاه کورنل در نیویورک، گزارش داد که این روش تازه که در حال حاضر از آن می‌توان برای تشخیص سریع سکته مغزی استفاده کرد، در آینده امکان تشخیص موارد دیگری مانند ضربه مغزی، برخی از شکل‌های زوال ذهن و حتی انواعی از سرطان و بیماری‌های قلبی را فراهم خواهد آورد.

روی کوهن، پژوهشگر انستیتو بیکر در دانشگاه کورنل توضیح داد که این گروه پژوهشی موفق شده‌ است دو هدف بزرگ را در تشخیص پزشکی، که عبارت از کوچک مقیاس بودن و سادگی هستند را با هم ادغام کند و به این ترتیب توانایی تشخیص بالینی بیماری را به‌وجود بیاورند. این پژوهشگر افزود: «سه‌چهارم از بیمارانی که به سکته مغزی دچار می‌شوند، از سکته ایسکمیک - انسداد یکی از رگ‌های خونی در مغز- رنج می‌برند. در این موارد، زمان بیشترین اهمیت را دارد، چون داروهای خوبی موجود است اما نتیجه موفقیت‌آمیز در گروی آن است که دارو در مدت سه یا چهار ساعت بعد از بروز عارضه به بیمار داده شود.»

تمرکز این روش بر اندازه‌گیری شاخص زیستی انولیز ویژه نورون (NSE) است، ماده‌ای که در خون افراد دچار شده به سکته قلبی و شرایط مشابه آن غلظت بیشتری می‌یابد. برای تشخیص مقدار این ماده نیز از نوعی حسگر نوری استفاده می‌شود.

نتایج این پژوهش و جزئیات مربوط به فناوری تشخیصی تازه در ژورنال پزشکی PLOS ONE منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج