اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۳۲۵۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

خلیل زاد: پاکستان پایتخت تروریسم است

سفیر سابق آمریکا در پاکستان با اشاره به حضور برخی گروه‌ها و افراد شبه‌نظامی در پاکستان بر این اعتقاد است که این کشور پایتخت تروریسم است.

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق آمریکا در پاکستان با اشاره به حضور برخی گروه‌ها و افراد شبه‌نظامی در پاکستان بر این اعتقاد است که این کشور پایتخت تروریسم است.

«زلمی خلیل‌زاد» سفیر سابق آمریکا در افغانستان در گفت‌وگو با رسانه افغانستانی «طلوع‌نیوز» گفت: پاکستان همواره از طالبان و شبکه حقانی در سیاست خارجی خود استفاده کرده و گروه‌های تندرو را در خاک‌ خود پناه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در ارزیابی‌های سفر به کابل مشکلات و دستاوردهای یک سال گذشته حکومت وحدت ملی افغانستان را بررسی خواهد کرد.

خلیل‌زاد با اشاره به تلاش‌های حکومت وحدت ملی افغانستان برای جلب کمک‌های نظامی کشورهای منطقه افزود: حکومت باید پیش از مطرح کردن این درخواست فرصت‌ها و زمینه‌های عملی آن را در نظر بگیرد.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان ادامه داد: در این شکی نیست که بدون کمک پاکستان و همکاری این کشور این گروه‌ها به نحوی که فعالیت می‌کنند و خطری را که به وجود آوردند برای افغانستان نمی‌بود. پاکستان مرکز و یا پایتخت این گروه‌ها است؛ چه از طالب بگوییم و چه از حقانی. در این شکی نیست که حتی در مجلسی که با طالبان صورت گرفت که در آن نمایندگان طالبان، شبکه حقانی هم حضور داشتند و ژنرالان پاکستانی در کنار آن‌ها نشسته بودند".

خلیل‌زاد گفت: در خصوص گروه داعش روشنی وجود ندارد که بیشتر کدام کشور این گروه را کمک می‌کند مانند آن چیزی که در بخش گروه طالبان و شبکه حقانی می‌توان با اطمینان گفت که پاکستان است.

وی بر ایجاد شفافیت بیشتر در حکومت افغانستان تأکید کرد و گفت: راهبرد تازه باراک اوباما خوش‌بینی‌های زیادی در بخش مبارزه با تروریسم در افغانستان ایجاد کرده است و حضور ۱۰هزار سرباز آمریکایی در افغانستان میتواند تا روند تجهیز و آموزش نیروهای افغان را سرعت بخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج