۲۷۳۸۱
۱۰۳ نظر
۵۷۳۸
۱۰۳ نظر
۵۷۳۸
پ

مولتی میلیاردر "ایرانی" از زندگی اش می گوید

در اين فكر بودم كه سرمايه‌ام را افزايش بدهم تا بتوانم كاري بكنم. مي‌خواستم يك كارگاه فرشبافي راه بيندازم. سراغ پسرعموي پدرم رفتم و از او ۲۰ هزار تومان قرض كردم و ۶۰ هزار تومان هم از بانك وام گرفتم. سرمايه‌ام شد ۱۰۰ هزار تومان يعني به اندازه يك تراول صد توماني امروزي.

پارسینه: من احد عظيم‌زاده هستم. در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان در شهرستان اسكو متولد شدم. هفت ساله بودم كه پدرم را از دست دادم و يتيم شدم.

امكانات مالي‌مان اجازه نمي‌داد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به كلاس اول مجبور شدم پشت دار قالي بنشينم و قاليبافي كنم. تا ۱۳ سالگي روزها قالي مي‌بافتم و شب‌ها درس مي‌خواندم. چاره‌اي نبود، وسع مالي ما جز اين اجازه نمي‌داد.

خاك خوردم و زحمت بسيار كشيدم. در سال ۲بار بيشتر نمي‌توانستيم برنج بخوريم. يك بار روز ۲۱ ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه‌سوري. آرزو داشتم يا خلبان شوم يا پولدار و براي رسيدن به اين آرزوها بسيار زحمت كشيدم.

مولتی میلیاردر "ایرانی" از زندگی اش می گوید

كارم را با به دوش كشيدن پشتي و قالي‌هاي كوچك و بردن آن از اسفنجان يا اسكو براي فروش آغاز كردم. در آغاز كار از هركدام از آنها يك يا دو تومان (نه هزار يا ۲هزار تومان) سود مي‌كردم. پنج سال اينچنين سخت كار كردم. بسيار دشوار بود. اما پشتكار و اعتقاد به هدف با توكل به خدا تحمل سختي‌ها را آسان مي‌كرد. در ۱۸ سالگي توانستم ۲۰ هزار تومان پس‌انداز كنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا اين‌كه مجبور به ترك تحصيل شدم.

غصه يتيمي چون باري سنگين به دوشم بود. (بغض مي‌كند) يتيم هيچ‌كس را ندارد. كارمند، كارگر، بانكي، كاسب و هركس ديگري شب كه به خانه‌اش مي‌رود دستي به سر و روي بچه‌اش مي‌كشد. اما يتيم اين محبت بزرگ را ندارد. شب‌ها، شب‌هاي جمعه پاهايش را در بغل مي‌گيرد و به انتظار مي‌نشيند. در انتظار آن كس كه دستي به سرش بكشد...

در اين فكر بودم كه سرمايه‌ام را افزايش بدهم تا بتوانم كاري بكنم. مي‌خواستم يك كارگاه فرشبافي راه بيندازم. سراغ پسرعموي پدرم رفتم و از او ۲۰ هزار تومان قرض كردم و ۶۰ هزار تومان هم از بانك وام گرفتم. سرمايه‌ام شد ۱۰۰ هزار تومان يعني به اندازه يك تراول صد توماني امروزي.
وقتي اين پول دستم آمد تازه به فكر افتادم كه چه بكنم.

چه ايده جديدي داشته باشم؟ ماه‌ها فكر كردم. آن روزها چون انقلاب پيروز شده بود تا 2 سال به هيچ ايراني پاسپورت نمي‌دادند. در اين مدت فكر كردم و فكر كردم تا به اين نتيجه رسيدم كه با صادرات كارم را شروع كنم.

اما هيچ اطلاعاتي نداشتم. شنيده بودم آلمان مركز تجارت فرش است. ويزا گرفتم و به هامبورگ رفتم و در يك مسافرخانه يا پانسيون مستقر شدم. به سالن‌ها و انبارهاي فرش آنجا سرزدم و با سليقه‌ها آشنا شدم. آنجا به من گفتند ثروتمندان براي خريد فرش به سوئيس مي‌روند. ويزاي 15 روزه سوئيس گرفتم و به ژنو رفتم.

زبان هم نمي‌دانستم. در يك هتل با تاجري آشنا شدم و او ايده اصلي را به من داد: فرش گرد بباف. در آن دوران در ايران فرش گرد بافته نمي‌شد و كيفيت توليد فرش و رنگ‌بندي‌ها هم مناسب نبود. چاي و قهوه‌ام را خوردم و همان روز به ايران برگشتم.

به ده خودمان آمدم و ساختماني اجاره كردم. دستگاه خريدم، با 10 درصد نقد و بقيه اقساط. ابريشم هم قسطي خريدم. انسان بايد ريسك‌پذير باشد و من هم ريسك كردم. با دست خالي و از هيچ.

شروع به بافتن فرش گرد كردم و چند نمونه كه بيرون آمد سر و كله تاجران آلماني پيدا شد و آنان به اسفنجان آمدند. باور مي‌كنيد يا نه؟ در اولين معامله 6.5 ميليون تومان نقد پرداختند و شش ميليون تومان هم چك دادند! آن شب از شدت هيجان نخوابيدم. احساس آن شب را خوب به خاطر دارم. سرمايه 100 هزار توماني من كه 80 هزار تومانش قرض بود در كارخانه اجاره‌اي اينچنين سودي نصيب من كرده بود، در اولين قدم...

كسب و كارم رونق گرفت و صادراتم را به آلمان، ايتاليا، سوئيس، انگليس، بلژيك و ديگر كشورها آغاز كردم. بسيار سفر كردم و ايده‌هاي جديد دادم. از موزه‌هاي فرش كشورها بازديد مي‌كردم و از طرح‌ها اقتباس يا از آنها عكس مي‌گرفتم و با الهام از آنها و تلفيق طرح‌ها، ايده‌هاي نو بيرون مي‌دادم. در اين مدت سليقه مشتريان را شناختم.

اصول كار خودم را پيدا كردم. من شريك ندارم. هيچ‌گاه نداشته‌ام و نخواهم داشت. اگر شريك خوب بود، خدا براي خودش شريك مي‌گذاشت.

اصل ديگر من احترام به مشتري است، هر كه مي‌خواهد باشد. پيش مشتري مثل سربازي كه جلوي تيمسار خبردار مي‌ايستد، با احترام مي‌ايستم. اتكاي خودم اول به خدا و دوم به ايده و تفكر و پشتكار و ريسك‌پذيري خودم است. بسيار ريسك مي‌كنم،بسيار.

كمي بعد در بازديد از هتل‌هاي معروف جهان تصميم گرفتم وارد كار ساخت بزرگ‌ترين پروژه هتل كشور شوم. تاكنون 180 ميليارد تومان در اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده‌ام. تمام مصالح اين پروژه خارجي و بهترين است.

سنگ برزيل، شيشه بلژيك، دستگيره در انگليس و تاسيسات آلماني است. كابين چهار آسانسور نيز از طلاي 18 عيار است. اين هتل 340 واحد مسكوني در 25 طبقه، هفت طبقه سالن ورزشي، 34 طبقه هتل، 7 رستوران روي درياچه، 10 هزار متر شهر آبي، 70 هزار متر زمين آمفي‌تئاتر، 90 هزار متر زمين گلف و 2 باند هليكوپتر دارد. فقط قرارداد نورپردازي اين پروژه با فرانسوي‌ها 9 ميليون دلار (9 ميليارد تومان)‌ است. اين پروژه آبروي كشور است و من با افتخار روي آن سرمايه‌گذاري كرده‌ام. من ايران را دوست دارم. برويد بگرديد حتي يك دلار و ريال در خارج كشور ندارم و سرمايه‌گذاري يا ذخيره نكرده‌ام....

مي‌پرسيد چه احساسي نسبت به پول دارم؟ پول ديگر مرا ارضا نمي‌كند. هدف من كارآفريني است. تنها در پروژه آن هتل 600 نفر به طور مستقيم كار مي‌كنند.

من 2 بار برنده تنديس الماس بزرگ‌ترين بيزينس‌من جهان شدم و بزرگ‌ترين صادركننده فرش كشور هستم. اما مي‌دانيد بزرگ‌ترين افتخار من چيست؟

يتيم‌نوازي. افتخار مي‌كنم 2 سال خير نمونه كشور شدم. افتخار مي‌كنم جزو 100 كارآفرين برتر كشور هستم. دوست دارم اشتغالزايي كنم. دوست دارم سفره مرتضي علي باز كنم، معتقدم خدا من را وسيله قرار داده است. هم‌اكنون 1070 بچه يتيم را زير پوشش دارم و با خودم پيمان بستم تا عمر دارم هر سال 100 بچه به آنها اضافه كنم.

وصيت كرده‌ام وقتي مردم تا 10 سال بعد از عمرم هر سال 100 بچه يتيم اضافه شود و مخارج همه يتيم‌ها را از محل ارثم بپردازند. بعد از 10 سال هم اگر بازماندگانم لياقت داشتند، راه من را ادامه مي‌دهند. سفره كه مي‌اندازيم براي يتيم‌ها و مي‌آيند و غذا مي‌خورند، كيف مي‌كنم. گريه مي‌كنم و حال مي‌كنم.

در يك مراسمي بچه‌ها دورم جمع شده بودند و هر كس چيزي مي‌خواست. در اين ميان دختربچه‌اي به من نزديك شد و به جاي آن كه چيزي بخواهد، فقط خواست دستم را ببوسد. مهرش بدجور به دلم نشست. خواستم فردا بيايند دفترم. آن دختر الان دخترخوانده من است.

روي پايم نشست و بابايي صدايم كرد. من به هر دخترم 50 ميليون تومان جهاز دادم و مقرر كردم به اين يكي 100 ميليون تومان جهاز بدهند. اين دست خداست كه مهر اين دختر را به دل من انداخت.

يتيمي سخت است. بهترين ساعات عمر من زماني است كه در خدمت يتيمان هستم.

پول را براي چه مي‌خواهيم؟ خدا به ما داده و ما هم بايد به بقيه بدهيم.

ما وسيله هستيم. بايد بخشيد و بي‌منت و زياد بخشيد. اين توصيه من به همكارانم است. من از زير صفر شروع كردم. توصيه من به جوانان اين است كه منطقي فكر كنند. اين گونه نبوده كه شب بخوابم، صبح پولدار شوم. خاك خوردم و رنج كشيدم و آثار اين رنج هنوز در من هست. اميدشان به خدا و فكر و بازوي خودشان باشد. درستكار باشند و تلاش و تلاش و تلاش كنند. اين فرمول من است...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • laya

      چی بگم؟!!!!
      درسته این آقا همت کرده وتلاش بسیار ولی من میگم دهه 70 و60 و یا حتی 5سال اول دهه 80 میشد کاری رو شروع کرد و به بالا رسید ولی الان بخوای از صفر شروع کنی بازم به صر میرسی...من خودم چندین با از صفر شروع کردم ولی بازم به صفر رسیدم....نه فکر نکنید راهم اشتباه بوده؟! اتفاقا درست هم بوده ولی بازم نشده......من واقعا ناامیدم

      پاسخ ها

      • امپراطور

        آقای عظیم زاده شما که اینقدر میخوای کارآفرینی کنی بیا دست ما رو بگیر ، من یکی از میلیون جوون بیکار این کشورم ، منم مثل تو یتیمم ولی از کجا شروع کنم ؟ شما ما رو راهنمایی کن !!

    • بدون نام

      برای این هموطن با غیرت آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. ای کاش تعداد چنین آدمهایی در کشورمان بیشتر بود .

    • عادل

      حتی اگر یک درصد افکار خیرخواهانه نداشت، هیچی نمی شد...
      ولی اگر بخاطر ساخت این هتل پیش خارجی ها نمی رفتی میدونی الان چند نفر مستقیما از شروع پروژه تا چند سال بعد، از قبل این هتل بهشون می رسید...

    • بدون نام

      افسانه قشنگي است

      پاسخ ها

      • جعفر

        افسانه نیست واقعیته کسی که میگه افسانست ببخشید از تنبلیشه وناتوانیشه درود خدا برشرف این جور انسانها خدا عمر با عذت بهشون بده

    • rosha

      انشالاه خداوند عمرطولاني وسلامتي عطاشون كنه

    • hamid

      ساغول آقاي عظيم زاده .
      درسته من تبريزيم اما شما رو نمشناختم . آفرين بر شما و غيرتتون .
      ياشاسين

    • محمدرضا

      خدایا شکرت

    • هیلین

      واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم این جور انسان ها واقعا قابل ستایش

    • مریم

      ويزا گرفتم و به هامبورگ رفتم!!!!!!
      ویزا که نمیدادن ؟ با کدوم پول رفتید؟ همون با 100 تومنه که کارگاه زدید؟

      پاسخ ها

      • asma

        مریم جون 100 هزار تومن سال 57-58 پول خیلی زیادی بوده اون موقع با 2500 تومن میشد یه پیکان صفر خرید بعد هم توی این دوره هیچ کس همچین پولایی نداره که به کسی قرض بده همه هشتشون گرو چهل و هشتشونه

    • hero

      این هتلش کجای؟متولقو هستش نزدیک چالوس؟

      پاسخ ها

      • کامبیز

        هتلش شماله تو شهره محمود آباد اسمشم نارنجستان هستش یه هتل 5 ستاره...

      • mohadeseh

        اگه این آقا احساس خوبی داره که از صفر شروع کرده کاش تو این چند سال اخیر اوضاع آدمایی رو میدید که از صفر شروع کردن

    • بدون نام

      اينها كه ايشون گفتند قصه است بايد ديد كش شلوارش به آينه بغل ماشين چه كسي گير كرده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید!

    • بدون نام

      خدا خیرش بده... دلم سوخت و حسرت می خوردم..

    • murderer

      دمش گرم.خيلي مرد.به خدا اون لحظه هايي كه در مورد يتيمي صحبت ميكرد بغضم ميگرفتو اشك تو چشام جمع ميشد.خدا هميشه پشت پناهش باشه.

    • اصغر

      خدا به کسب وکار ونیتش برکت بده

    • کیمیا

      خیلی امید و پشتکار داشت.
      توکل به خدا عامل اصلی است.

    • بدون نام

      افرین به نیت وهمت بلندت

    • محسن

      خدا خيرش بده.

    • سميرا

      خوش به حالش! ولي اين آدم نميتونه به چندتا جوون كه تو اين مملكت بخاطر يه سقف بالاسر بايد كلي بدون يه خونه بده!
      ما سه ساله ازدواج كرديم هنوز مستاجريم

      پاسخ ها

      • یکی مثل همه

        سمیرا جان سه ساله ازدواج کردی مستاجری و می نالی ؟ مادر و پدر من کارمند قبل از انقلاب بودن و 15 سال مستاجر بودن و از کسی انتظار نداشتند ، اونوقت شما ... واقعا که ... بخاطر همین توقعات هست که نسل امروز روی خط صفر موندند و تکوم نمی خورن...

      • بدون نام

        ما 19 ساله مستاجریم ولی خوشیم وراضی ما 4 تا یتیم داریم که به زندگی کارمندی ما برکت دادند ما ه م زندکی رو از صفر شروع کردیم ...مرحبا به شرفش...

    • عباس تقوایی

      دوست داریم

    • lili

      خوشبحالش.اگه اینجوریه که میگه هم دنیا داره هم آخرت.

    • بهروز رودبارکی

      با سلام و ارادت . واقعا از خواندن این مصاحبه لذت بردم اشک شوق و مردانگی یک انسان وطن دوست و با غیرت در چشمانم جمع شده با وجود اینکه در متل قو ساکنم اما نمی دانستم این مرد کیست ؟ احساس بسیار خوبی پیدا کردم و از صحبت های این مرد بزرگ برای زندگی خودم درس آموختم. خداوند به این عزیز عمر پر برکت عنایت بفرماید. با تشکرفراوان

    • همشهري

      واقعا رمانه نه واقعي همه ميدونن بايد چند سال كار كني ماليات بدي ذكات و خمس بدي و اين جور آدما منظور از بخشش به بچه ها و عروساشون ودامادهاشون هست و راست هم ميگن آخه چرا درووووووووغ مردم عقل دارن چشم وچار اون قالي بافها دراومد جنابعالي به ويلاهاي آنچناني ماشين هاي رنگارنگ متوسيكلت خونه هاي ديگه چه عرض كنم نشوني بدم خدمتتون چندتا از جوونهايي كه باگل پسر شما دوستن حسرت ميخورن آقاي خيرخواه يه موتورسيكلت شازده شما اندازه يه ماشينه بس كنين ديگه ترا بخدا مردم عقل دارن

      پاسخ ها

      • faranak

        دوست دارم بدونم این آقا تا حالا تنش لرزیده که فردا تومدرسه اسمش رو صدا میکنن چون پول کتاب نداده؟

      • سرو

        خواهشا یک کم منطقی باشید چرا وقتی یک فرد موفق رو می بینید اینطور انرژی منفی از خودتون ساطع می کنید ... این بیچاره هم زحمت کشید به اینجا رسید دزدی که نکرد ... زحمت کشید ... هرچند اگه موتور پسرش اندازه ی ماشین من و شما باشه . نیمه ی پر لیوان ببینید دوستان

    • علی جون

      همیشه تو رویاهامونه که اگه پولدار بشیم چه کارها که نمی کنیم.خوش بحال این جوانمرد که به آرزوهاش رسید.اجرکم عندالله

    • ناشناس

      خدا به مال و عمرت بركت داده و شما با ديد باز اين مسئله رو درك كردي كه همين درك عميق هم لطف خالق است براي من هم دعا بفرماييد

    • ايمان

      اين شرايط نتيجه دو اصل مهم تو زندگيه:
      1-تقدير و قسمت
      2-شانس
      ولي به نظر من اين رو اصل جفتش يكيه يعني تقدير وقسمت همون شانسه واس موفقيت فقط تلاش ملاك و كافي نيست مسلما تقدير يا همون شانس هم دخيله ايشون ماشالا خيلي خوش شانس يوده كه اون تاجر آلماني رو ملاقات كرده

    • مهسا

      آهان!
      الان این آقای خیر خواه می شه تشریف بیارن منم به فرزندی قبول کنن؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم هستم بابام نمیتونه خرجم رو بده

    • شهرزاد

      امید وارم همیشه موفق و پیوز باشید و بیشتر دست یتیم ها را بگیرید

    • سپیده

      ایکاش من نصف ثروت شما راداشتم اونوقت حسرت یک خونه وزندگی متوسط را نداشتم

    • خدیجه

      با سلام خسته نباشید واقعا در نوع خودش بی نظیرند.میتونم از شما خواهش کنم آدرس یا شماره تلفنی از این هموطن به ایمیلم ارسال کنید .

    • بنده خدا

      با خواندن این زندگینامه به یاد سوره های مبارک و الضحی و انشراح افتادم ،درود خدا براینچنین انسانهای پاک ومهربانی

    • بهرام

      سلام. دوستان اگر کسی پولدار میشه لیاقت داره. بهش توهین نکنید. مطمئن باشید خیلی از همون قالیباف ها که واسه این آقا کار میکنن شرایط پیشرفت داشتن اما ازش استفاده نکردن. البته این نکته رو هم نباید از قلم انداخت که ایشون زمانی شروع به فعالیت کردن که دست تو بازار زیاد نشده بود الان اگر بخوای یه کار ساده شروع کنی تا کمی پیشرفت کنی انگشت میزارن روت. من اینو امتحان کردم. یه آموزشگاه زدم با کلی امید و آرزو. بهم جواز موقت شش ماهه دادن. چرا؟ تا اگه خوب کار کردم و مشتری راضی بود و تونستم جذب مشتری کنم و بازار بعضی دوستان کساد شد، رفیقاشون تو آموزش و پرورش مطلع شدن و سریع بساط ما رو جمع کردن

    • giti jamali

      من یکبار افتخار همکاری با ایشان را داشتم .واقعا کسی را به بزرگمنشی وپشتکار ایشان ندیدم .کلمات را در مقابل شخصیت ایشان کم میاورم.خدا پشت و پناهشان باشد.

      پاسخ ها

      • مهسا

        خب باشه!
        تشویقتو گرفتی شما خیالت تخت D:

    • ندا

      با سلام.ابتدا براتون آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر رو دارم.اما.....واقعا اون زمان 100 هزار تومن مثل تراول 100تومنی امروز نیست..همون زمان اگه این پول رو میداشتی پولدار محسوب میشدی....اما الان زمونه فرق کرده.1.کسی بهت پول قرض نمیده.2.وامم که تا اعتبار نداشته باشی و پول زیاد اصلا تحویلت نمیگیرن.خلاصه هرچی میدوی کم میاری و زیاد نه با این وضع.اگه ایشون خدای نکرده در این روزها متولد میشدند باید تلاشی رو که کردند 100برابر میکردن

    • sahand

      یاشاسین - واقعا اگه با نیت خیر شروع نمیکردن به اینجا نمی رسیدن. یتیم نوازی پرثواب ترین کار ازنظر منه که خدا بهشون لطف کرده واقعا مایه افتخار هستند خدا پشت وپناهشون باشه

    • علیرضا

      آفرین به همت و غیرت ایرانی
      جدای از سختیهای کاری این دوره متاسفانه ما ایرانی ها همیشه سعی کردیم کمبود ها را به رخ خودمان بکشیم اما اگر از میان این همه کمبود بتوانیم راهی پیدا کنیم که موفق شویم این مهم است زیرا منابع همیشه محدود و تقاضا نامحدود است و هیچ وقت نمی توانیم این دو را باه در آمیزیم پس ای هموطنان قدرتمند و با شعور سعی کنیم به خودمان یک تلنگر بزنیم و از خودمان شروع کنیم چون که هیچ کس از دولتمردان دلش به حال رعیت نمی سوزد و ما باید از خودمان شروع کنیم و خداوند هم قول یاری اش را به همه داده توکلت علی الله به خدا توکل کنید و از شکست هیچ وقت مایوس نشوید

    • MONA

      چیزی ندارم بگم جز اینکه براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون می کنم. افرادی مثل شما در مملکت ما انگشت شمارند. دوست دارم شما رو خصوصاً در زمینه یتیم نوازی و همت الگوی خودم قرار بدم تا چند سال دیگه که برگشتم و پشت سرم رو نگاه کردم، از زندگی ای که گذروندم احساس غرور کنم. این همیشه آرزوی من بوده و هست. اینکه برای دیگران مفید باشم. خدا قوت...

    • نلی

      واقعا دستتو میبوسم.خیلی مردی. من خیلی ها رو دیدم که پول خیلی دارن ولی اینطوری قدرت و جنبشو ندارن. نمونش رئیس خود ما که یکی از رقیبای این آقاست که البته به گرد پای عظیم زاده نمیرسه.

    • الف

      امیدوارم از راه حلال بوده باشه این درامد و چیزهایی که گفتن ریا نباشه 50 میلیون جهاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 100میلیون واسه اون یکی !!!!!!!!!!!!!! واقعیت باشه خدا خیرت بده نه اینکه همسایت بیپول باشه کنارت بدونی .و کمک نکنی بی فایده است

    • فرشته

      به شما افتخار میکنم وخوشحالم که با شما آشنا شدم.

    • پسر خوب

      اینکه ایشان چطوری به این ثروت رسیدن مهم نیست . مهم اینکه الان دارن حداقل به 1000 نفر گشنه کمک می کنند . ما تو کشورمون مولتی میلیاردر زیاد داریم ولی فکر نمی کنم سالی حتی 10 نفر رو تحت پوشش خودشون بدن. من حسرت میخورم به حالشون نه به خاطر پول زیاد بلکه به خاطر کارای انسانی که انجام می دن. خوش به حالشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم نیست نون 10000 نفر رو نداده باشند حق 100000 نفر رو نداده باشند ولی به 1000 نفر کمک کنند؟ !!! برید بابا

    • ماهی

      اه
      الان دیگه نمیشه بستنی خرید
      اه

    • رهرو

      آقا احد اخلاقت کپ خودمه!

    • رهرو

      آقا احد اگه کارت درسته مهم نیست که مردم چی می گند
      عقده ای اند چون خودشون الافند فک میکنند همه پولدارا بدند
      چند ساله دیگه ایشالا منم میام پیشت
      خیریه راه میندازیم
      ای آدم اگه آقا احد نبود 1000 نفر آدم یتیم رو زیر پر و بالت می گرفتی؟
      چرا تهمت می زنی؟
      آقا احد یه دونه ای دردونه ای
      در ضمن باید بگم پول مثل چاقو میمونه میشه باهاش جراحی کرد میشه هم آدم کشت پول بد نیست مهم اینه که تو چه راهی استفاده بشه.

    • faranak

      خدایا کاش الان ده ی پنجاه بود ماهم ازصفر شروع میکردیم یااین که پدر ما هم عرضه داشت به این جا برسه .
      خوش به حالش الان هم این دنیا رو داره هم اون دنیا.
      ما بدبخت بیچاره ها چی بگیم؟؟؟؟؟؟؟؟/

    • بدون نام

      واقعا برای کسانیکه نظر منفی داده اند و تمام این مطالب را یا دروغ و یا مربوط به دهه پنجاه و شصت می دانند متاسفم و برای این مرد عزیز آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی آرزو دارم خدا شاهد است همین الان هم اگر کسی بخواد مثل این مرد شود می تواند به شرطی که زحماتی که این مرد کشیده را درک کند و مثل او شود وامیدش به خدا باشد نه بنده خدا

      پاسخ ها

      • faranak

        برای خودت متاسف باش
        بیا الان از صفر شروع کن ببینم به کجا میرسی؟ اون موقع پیکان2500 تومن بود حالا چی؟
        پراید هم میخای بخری باید از صدجا وام بگیری؟
        حقوق500هزارتومن دارن 600هزار کرایه میدن
        500هزار قسط ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • رهرو

        فرانک جون میدونم که پسری اینا نوشتی نظر جمع کنی!

        برو و پست منو بخون
        از شرایط راضیت می کنه.

    • ali

      من اصلا به این که با پولی که داری چی کار میکنی یا به بچه یتیم حال میدی کاری ندارم.ولی با اینکه ادم عجیبی هستم و دنبال پول زیادی نبودم وپیشرفت خیلی زیاد مال و ثروتو قبول ندارم با اینحال وقتی به کسی مثل اقا احد نگاه میکنم واقعا خوشحال میشم.از اینکه ادم زحمتکشی هستی قابل تقدیری.

    • مهرداد

      دمت گرم مرد....

    • سحر

      اقای عظیم زاده شماره تماس یا ایمیل برای مشورت ندارن

    • انسیه

      با سلام و احترام
      آقای عظیم زاده
      من که واسه 5 میلیون وام دارم صبح تا شب کار می کنم تا قسط بدم و لیسانس صنایع غذایی دارم و دنبال این هستم تا یک کار خوب پیدا کنم و نمی شه . .
      و شما که اینقدر ثروت دارید . . .
      حاضرید به من 10 میلیون تومان با قبول شرایط قرض بدید تا من هم کار آفرینی کنم . . .

    • الهام

      بابا تو ديگه كي هستي؟!!!
      واقعا آفرين به پشتكارتون .بعد از اون همه زحمت خدا نتيجه زحمتاتونو داد بقول مامانم تا گل نسوزه گلاب درنمياد!!!!
      واقعا اين هتل تو محمود آباده ؟ آخر هتله كه! اينو ميگن مغز ايراني

    • محمد

      انجام کار خیر لیاقت می خواهد . ظرفیت می خواهد . بزرگی دل می خواهد . ان شاء الله خدا هر روز به ثروت ایشان بیفزاید و دل ایشان را بزرگتر کند . من هم از خدا هیچ وقت اول پول نخواستم اول ظرفیت داشتن پول را خواستم .

    • عسل

      اینکه این بنده خدا تو چه زمانی شروع کرده و حالا میشه یا نه و اینجور حرفها یه سوال از خودمون بپرسیم که اگه الان ما جای ایشون بودیم آیا میتونستیم کارهایی که دارن انجام میدن رو ما هم انجام بدیم؟ چرا همش دنبال حاشیه ایم؟

    • sara

      به اين ميگن یه مرد واقعی نه مثل جوانای امروزی می خوان که کار بیاد دم در خونشون

    • سامان

      اسم منو بزار رو هتل
      سامان

    • دانا

      خداي مهربون شكرت....
      هنوز آدماي خوب پيدا ميشن كه كار خير بدون منت انجام ميدن...خدايا شكرت و آفرين به شما آقا احد..دوستت داريم

    • محمد

      فقط خدا میداند و بس

    • احمد صیدی

      من به نوبه خودم عرض سلام و ادب به آقای احد عظیم زاده دارم واز خداوند میخواهم همیشه به ایشان سلامتی عطا فرموده و سایه اش بالاسر خانواده اش و همچنین تمام ایرانیان عزیز باشد من هم از اینجا دست خیرخواهانه اش را با تمام وجودم بوسه می زنم وهرروز و هرروز خدا چندین برابر به برکاتش بیافزاید .متشکرم به امید سلامتی وتندرستی آقا احد عظیم زاده

    • ناشناس

      من یعمل مثقال ذره خیرا یرا و من یعمل مثقال ذره شرا یرا

    • ahmad

      با سلام و احسنت بر این انسان.
      واقعا داستان و تاریخ زندگیه خوبیه! و برای من هم یک قسمت از داستان بریده به نظر میرسه که با کرایه کشی اوایل انقلاب یک یتیم 7 تا 18 ساله پول 10 تا ماشین صفر رو فقط پس انداز کرده و بعدش وام و قرض بهش دادن برای یک کرایه کش 18 تا 20 ساله به ارزش 50 تا ماشین بعدش بدون بلد بودن زبان رفته کشورهای مختلف و .... المانها رفتن تو روستا و 13 میلیون پول دادن و ..........
      خلاصه شاید من نمیدونم اما تصور میکنم حرف حضرت علی درست باشه که میگه هیچ کاخی بنا نمیشود مگر به ....
      در هر صورت الگوی خوبی هست
      انشالله که بتونن مفیدتر باشن و ما یتیم ها رو ببرن زیر پوشش سال بعدشون.
      اجرکم عند الله

    • ارش

      سلام...اقای عظیم زاده مرد بزرگیه ولی همچیا از صفر صفرم شروع نکرده...اولش با 100000 تومن اوایل انقلاب شروع کرده که اگر بخوای دقیق حساب کنی صفراشم نمیشه شمرد اما بالای 1000000000 امروزه...اقای عظیم زاده برای ضمانت چی داده بانک؟20000 از فامیلش گرفته؟کاشکی یه فامیل اینجوری خدا به همه مخلوقاتش بده...یه سری از دوستان به دلیل خودشیرینی یا هرچی میگن نظر منفی ندین..اینا نظر منفی نیست واقعیته...اقای عظیم زاده یا امثال ایشون بیاد بمن 100000000وام بده من ضامن ندارم ضامن دولت میخواد نه مردان خیری که از صفر صفر شروع کردن...ولی برای ضمانت مهمترین چیز انسان که امروز هیچ ارزشی نداره میدم..جونمو گرو میذارم 30 سالم وقت نمیخوام 10 سال بعد به خود اقای عظیم زاده هم وام خیریه میدم...و و و هرگز نمیگم از صفر شروع کردم و میگم با 100000000شروع کردم و از یه مرد به اسم عظیم زاده وام گرفتم...واقع بین باشید.....موفق باشی چه اقای عظیم زاده و چه فقیری که فکر غدای امشب خانوادشه که نمیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق با تو هست، من خودم رفتم پیشش در خواست کمک کردم، گفت اگه هر کس بیاد کمک کنم ، شرکت برشکست میشه ( البته با یک لحنی! آقای عظیم زاده شما میگید پول ارضام نمی کنه بعد من میگم کمک بکنید میگید، تو همین خرج یتیما موندم بعد داخل سایت یا روزنه میگید به من به فلانی کمک میکنم، دست خیر دارم) ازین حرفا، کسی که محتاج باشه اگه دولت خراب شده کمک نکنه مجبوره آدم بره پیشه همچین آدم که فکر میکنیم کمک می کنند در صورتی که چنین نیست، البته کمک برای پیوند کلیه این چیزا بود...... آره تو بیا به من مثلا یک میلیارد بده در عوض ماهی بهت 15 میلیون میدم،تا پولتو پس بدم، آیا برشکست میشدی، آیا .... آیا ..... من که دیگه کم آوردم، با این همه داروهای هورمونی، توی این گرونی، نمی دونم چطور فکر میکنن، حرف زیاده اما جاش این جا نیست، کاش میشد به یتیما کمک می کردی، یه کوچیک به فکر این بیمارا باشید..................................

    • احسان

      اونائیکه قضیه رو شفاف نمیبینن و شک دارن بهتره برن و خجالت بکشن نشستید سرجاتون انتظار دارید از اسمون واستون پول بباره واسه همینه که مکرر در جا میزنیم و اصلا فرق اصلی ما با باقی کشورها تو همین قضیه ست اونا اعتقاد به تلاش و سخت کوشی و الهام گیری از موفقیت دیگران و .. ماهم معتقد به معجزه و ایشالله خدا درست میکنه و از تو حرکت و از خدا برکت (صرفا در حد حرف) و حالا ببینیم چی میشه و فعلا که شرایطش مهیا نیست ایشاله تا بعد
      بابا ول کنید این حرفارو همینطوریش هم بخدا 50 سال عقبیم برید بچسبید به کاو تلاش و نه بهانه جویی

    • hossein

      اقا من 4ساله تو کار موبایل هستم شهر ما همه کارخونه دارن{دلیجان}از 14 ساگی تو بازار بودم تا الان مث خر کار کردم چند بار هم جنس از چین وارد کردم اما با بد شانسی مواجه شدم مرجوعی توش بود همه ی سودش رفت خیلی دوس دارم ی سرمایه اسسی داشتم که می تونستم خودم تولید لوازم جانبی بزنم که دیگه نخاد جنسای اشغال چین رو بر داردم بیاریم اینجا .فناوریشم همین جا هست.

    • شبنم

      سلام به اقای عظیم زاده و تمام ادمای خیرو خوب دنیا
      وقتی این مطلب و خوندم خیلی دلم گرفت و گریه کردم،شاید به خاطر اینکه دلم میخواست الان مثل شما بودم و به همه فقرا کمک می کردم و در کنارش می تونستم خیلی چیزای خوب برای پدر و مادرم بگیرم،وضع مادی پدرم و خودم که الان ازدواج کردیم متوسطه و خداروشکر خونه هم داریم،ولی دلم می خواست اونقدر پول داشتم که تمام سختی هایی که پدر و مادرم از بچگی برای ما کشیدن و خودشونم با سختی بزرگ شدن و از بچگی خودشون خرج خودشون و در اوردن جبران کنم و براشون یه زندگی راحت فراهم کنم که بهترین ماشین و بهترین زندگی داشته باشن و در کنارش به همه نیازمندا تا اونجا که می تونستم کمک می کردم تا ...
      اجرتون به خاطر کارای خوبتون با خدا

    • وحید اصغری

      به نام خدا
      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای عظیم زاده
      منم از همون کودکی آرزو داشتم یا خلبان بشم یا یه فرد ثروتمند منم از یه خانواده متوسطم ولی از همون دوران کودکی به دلم گذاشته که ادم ثروتمندی میشم نمیدونم چه جوری ولی ایمان دارم آدم به چیزی که فکر میکنه بهش میرسه.
      با تشگر فراوان و تقدیم شایسته ترین احترامات

    • مهران

      با ادای صمیمانه ترین احترامات
      پدر مهربان ایتام این سرزمین درود به غیرت و ایمانت دنبال کلمه ای میگردم تا بوسیله ان کلمه نهایت ارادت و سپاسگزاری رو ازت بکنم و میبینم واقعا هیچ کلمه ای وجود ندارد ؛ از خودت مهربانتر خداست که نظر لطف خاصی نسبت به شما داشته که دوتا ازبهترین نعماتشو به شما داده که واقعا لیاقتش رو داشتین . یک دل مهربان و سختکوش بهت داده و بواسطه ان یک ثروت بی نهایت و تمام نشدنی بهت داده و شما رو واسطه خودش با عزیزترین بندگانش که شما بهشون میگین (یتیم ) .
      ثروتمندان زیادی بوده و هستند "که در افرینش ز یک گوهر نیستند " و به جرات میگم که لیاقت نداشتند و فقط خداوند مهربان انها رو برا این ثروت نگهبان گذاشته و هیچ لذتی جز حرص خوردن نصیبشان نخواهد شد .
      خیلی دوست دارم از تجربیات و ایده های باارزش اقای عظیم زاده استفاده کنم اگر جایی وجود دارد که بتونم از این الطاف بهره مند بشم بهم معرفی نمایید ممنون میشم .
      بعنوان یک جوان ترک زبان واقعا به داشتن یه همچین هم زبان و هموطنی افتخار میکنم .
      درود به شرفت مرد بزرگ .........

    • بدون نام

      واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم انشا الله همیشه سر بلند باشی ای مرد بزرگ خدا نگهدارت باشد...

    • بدون نام

      واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم انشا الله همیشه سر بلند باشی ای مرد بزرگ خدا نگهدارت باشد...

    • بدون نام

      تحت تاثیر قرار گرفتم ولی تو این دوره نمیشه بدون حمایت کاری کرد من 10 ساله ازدواج کردم مدرک مهندسی برق دارم با 11 سال سابقه کار بدون هیچ حمایت کننده ایی و هنوز مستاجرم تو یه شرکت خصوصی کار میکنم و 600 هزار تومان حقوق میگیرم و هر روزم توی شرکتی که کار میکنم رنج و عذابه ای کاش اقای عظیم زاده دست امثال من رو میگرفت و کمکمان می کرد حتی در حد راهنمایی و کمک فکری

    • محسن

      بسيار

    • بیوک

      آقای اعظیم زاده من به مردی مثل شما افتخار میکنم چون خودم عقیده ای مثل شما دارم که ادم یتیم نوازی بکنه یا مثلا زندانی آزاد بکنه یا به دخترهای فقیر که پول جهزیه ندارن کمک بکنه ولی اینم بگم که اون موقع هر کی از صفر که هیچ اگه از زیر صفر هم شروع کرده باشه موفق میشد ولی الان درصد موفقییت خیلی کمه اصلا نمیشه پیشرفت کرد . تمام میلیادرهای ایرانی همشون از اون موقع شروع کردن و اینکه هم باید خدا بخواد و یکی هم اینکه از چند میلیون نفر یکی مثل شما میلیاردر میشه

    • سعيد206

      منم اين کارا رو کردم از صفر تا ميليونر شدن 1درصد نبوغ 99درصد تلاش و سختي

    • حمید

      سلام اقای میلیاردر... خدا ایشالا سرمایتو حفظ و بیشترش کنه...من فقط پول میخام برای دختری ک یتیمه و هیچکسیو نداره... تصادف کرده مقصرم اون شده..این شماره حسابشه 6104337104629488 ایناز حیدری

    • مهدی

      ما به آدمی مثل شما افتخار میکنیم.خدا سایتونو از سره یتیمها کم نکنه.مایه ی سر بلندی ما ایرانی ها هستید.

    • مسلم

      سلام اقا احد من یه شکست خوردم اگه دلت رضا میده به این پیام بهم یه مقدار وام بده قول میدم سر موقع قسطاشو بدم.خواهشا جوابمو بدید یا با این شماره تماس بگیرید!لطفا.
      09364426725

    • علی

      سلام/جناب احد عظیم زاده من یه دانشجو هستم با ایده ای که الان به دنبال عملی کردنشم میخواستم بگم شما که خودت الان فقط فقط با کار افرینی هستش که ارضا میشی تا چه حد حاضری دست کار افرین رو بگیری؟؟؟/ یاحق09147259006

    • يه مادر

      باسلام همت شما قابل تمجيده .منم يه زن خانه دارم كه توان خريد لباس براي پسر پيش دانشگاهي ام را ندارم ولباسهاي پسرشما كه دست دوم شده را نياز دارم .لطفا جدي بگيريد

    • معصومه

      سلام خسته نباشید ما هم یتیم زیاد داریم توی شهرستان ما خشکسالی غوغا کرده حالا ما هزاران خانواده محروم داریم که هنوز نتونستیم ماهیانه حتی 300000ریال براشون جذب کنیم باور کنید شهرستان ما باوجوداینکه نزدیک امام رضا(ع)می باشدواقعا حامیان فعال نداریم اگه این بزرگوار قادر به همکاری با ما هستن به داد بچه های ما برسن

    • امانی

      بر شیر حلالی که خوردی رحمت

    • مریم

      چی بگم یه زن تنهام سرمایم ۴میلیونه یه وقتی میخواستم کاری شروع کنم نشد هیچوقتم نمیشه

    • بدون نام

      سلام من یه نفر مریضی دیابت دارم وبیکار هستم ودخترم هشت ماهه نامزدی کرد ه ونمی توانم جهاز برایش جور کنم واز اقای احد ز اده خواستم کمک کند تا دخترم به خانه بخت برود

    • فرزاد کریمی

      با سلام به‌ شما باید خدا قوت گفت از آقای احمد زاده درخواست کمک دارم جوان 29 ساله که دارای تحصیلات که بیکار هستم سرپرست چهار نفر میباشم به سختی خرج خانواده رامیدم

    • مصطفی سرابخشکه هستم

      خواهشا با شرف باشید من کمک میکنم حتی اگه قرض کنم پولدارها خساست همه وجودشان را میگیرد از هیچی جز خدا نمی ترسم چون چیزی ندارم از دست بدم اقای اعظیم زاده در وجودت نمیبینم کمک کنی 100 تا جوان بیکار رو برات کار بدم چون جیب وقتی پر باشه مردانگی کم پیدا میشهمردی یا علی

    • بدون نام

      سلام واقعا از خوندن داستان زندگيتون به اوج رسيدم و خوشحالم كه به همه ي ارزوهاتون رسيديد خانمي هستم 28ساله و دختري هفت ساله دارم كه شوهرم پنج ساله منو در سن 23 و دخترم و در سن 2سالگي ترك كرد و رفت من يتيم هستم هيچ كس و ندارم با كلفتي بچم و بزرگ كردم با سن كمم و زيباييم هر جا ميرفتم به چشم بد بهم نگاه ميكردن و من هم به اجبار شغل كلفتي و انتخاب كردم زندگي خيلي خيلي خيلي سختي دارم از شما ملتمسانه خواهش ميكنم به دختر يتيمم كمك كنيد

    • najeh

      سلام
      جناب عظیم زاده ، درود بر شما
      حق شما بود و هست که ثروتمند باشید و لیاقت آن را داشتید و دارید که این نعمت به شما داده شد ، من از اینکه شما را می بینم که ثروتمند هستید و کار آفرین هستید بسیار خوشحالم و خدا را هزاران بار سپاس می گویم آرزو دارم که که همه مردم ایران و جهان را ثروتمند و سالم و شاد ببینم .
      شاد ، سلامت و ثروتمند باشید .

    • زیبا

      با سلام و خدا قوت خدمت اقا عظیم زاده از شما تقاضای کمک مالی دارم ۵سال ازواج کردی به علت تصادف 13میلیون دیع برامون بریدن و ما تمام پس اندازمون و برای دیع دادیم و حالا با دو میلیون پول پیش صابخون جوابمون کرده اگر براتون امکانش هست ما را یاری کنین

    • بدون نام

      باسلام کمک ازامام علی مونده ونه منت باشه ونه گدای همه می تونن درحدتوانشون کمک کنن نقدی به کسی کمک نکنید الویت مسکن....

    • سید امین جلالى هستم

      سلام
      هم جوان هستم هم ملک دارم اما دارم از بیکاری جنون میگیرم لطفا کمکم کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج