اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۴۳۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بساز و بفروشی در تهران ممنوع

با اجراي اين بند از مقرراتي كه تاكنون در ساخت‌وساز اعمال نمي‌شد، سازنده‌ها و انبوه‌سازان تجربي كه بدون صلاحيت فني و علمي، آپارتمان‌هاي تهران را بنا مي‌كردند، به اجبار بايد اين بازار را به شركت‌هاي ساختماني واگذار كنند.

دنیای اقتصاد: سه نهاد سازمان نظام مهندسي تهران، شهرداري و شوراي‌شهر تهران توافق كردند از اول مردادماه ساخت‌وسازهاي مسكوني با زيربناي بيش‌از ۳هزار مترمربع را مشمول طرح «صدور شناسنامه‌فني» قرار دهند به طوريكه با اجراي اين طرح، ۱۰ نوع مقررات خاك‌خورده كه اجراي آن به آرزوي مهندسان‌ساختمان تبديل شده بود، براي ساخت‌وسازهاي بزرگ اجباري مي‌شود.

براساس اين توافق‌، ۶ماه بعد از اجراي طرح چنانچه نتايج مورد قبول قرار گرفت، دامنه صدور شناسنامه‌فني به ساخت‌وسازهاي بيش از ۲۵۰۰ مترمربع سرايت مي‌كند و به همين ترتيب حداكثر بعد از سه سال همه ساخت‌وسازهاي مسكوني مشمول شناسنامه‌فني مي‌شوند.

تجهيز ساختمان‌ها به شناسنامه فني به‌منزله تاييد كيفيت سازه ازسوي سازمان نظام مهندسي است. به گزارش «دنياي‌اقتصاد» با اجراي طرح صدور شناسنامه‌فني مقرر شده عمل به مفاد آيين‌نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، بدون اغماض براي ساخت‌وسازهاي مسكوني تهران اجباري شود.

اين آيين‌نامه تاكنون به دليل تعليق صدور شناسنامه‌فني توسط شهرداري و نظام‌مهندسي جدي گرفته نمي‌شد، اما از اول مرداد به واسطه ملاك‌عمل قرار گرفتن آن، دست بسازوبفروش‌ها از بازار ساخت‌وساز قطع مي‌شود. در اين آيين‌نامه به صراحت قيد شده، كليه عمليات اجرايي ساختمان بايد توسط اشخاص حقوقي و دفاتر خدمات مهندسي به عنوان «مجري» انجام شود و در عين حال مجري بايد كليه مسووليت ساخت و حوادث و خسارت احتمالي را تقبل كند.

با اجراي اين بند از مقرراتي كه تاكنون در ساخت‌وساز اعمال نمي‌شد، سازنده‌ها و انبوه‌سازان تجربي كه بدون صلاحيت فني و علمي، آپارتمان‌هاي تهران را بنا مي‌كردند، به اجبار بايد اين بازار را به شركت‌هاي ساختماني واگذار كنند.

رييس سازمان نظام مهندسي تهران درباره توافق جديد با مديريت شهري پايتخت برسر از سرگيري صدور شناسنامه‌فني به «دنياي‌اقتصاد» گفت: نظارت سازمان نظام مهندسي بر ساخت‌وسازهاي بالاي ۳ هزار مترمربع از اول مرداد كامل مي‌شود و طبق يك جدول زماني، اين نظارت به همه ساخت‌وسازها تسري پيدا مي‌كند.

سعيد غفراني در خصوص تاثیر توافق‌های صورت گرفته در کاهش حوادث ساختمانی گفت: اجرای کامل ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی برای ساخت و سازهای بالای ۳ هزار متر به معنای نظارت کامل سازمان بر ساخت‌وسازها و به حداقل رساندن حوادث ساختمانی است.

ضمن اینکه در مورد ساخت و سازهای زیر ۳هزار متر نیز چون از هم‌اكنون مسووليت معرفی مهندس‌ناظر به سازنده، به سازمان نظام‌مهندسی واگذار شده، همزمان با افزایش تعاملات، کنترل دقیق‌تری بر عملکرد مهندسان ناظر صورت می‌گیرد و این امر در کاهش حوادث ساختمانی به میزان چشمگیری اثرگذار خواهد بود.

بساز و بفروشی در تهران ممنوع
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      عالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج