adexo3
۲۷۴۴۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رقابت ایران در قدیمی ترین جشنواره اروپا

فیلم کوتاه هفت سنگ به کارگردانی فاطمه دست مرد به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم برلین روی پرده رفت.

خبرگزاری ایرنا: فیلم کوتاه هفت سنگ به کارگردانی فاطمه دست مرد به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم برلین روی پرده رفت.

فیلم کوتاه هفت سنگ به تهیه کنندگی منصور چمنی در دو سانس مختلف و در کنار ۱۳ فیلم دیگر از کارگردانان کشورهای مختلف به نمایش درآمد.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم در سال ۱۹۸۲ در شهر برلین آغاز به کار کرد و هر ساله از سوی بنیاد «اینترفیلم» برلین برگزار می شود.

این جشنواره با سال ها تجربه، توانسته طیف وسیعی از مخاطبان را در بخش های بین المللی فرهنگی و فیلم های کوتاه به خود جذب کند و این رقم هر سال رو به افزایش است.

مسئولان این جشنواره، با ارائه برنامه های متنوعی فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن و مستند از کارگردانان کشورهای مختلف را در معرض دید مخاطبان مشتاقی قرار می دهد که ارزش فیلم های کوتاه را درک می کنند.

هدف از برگزاری جشنواره اینترفیلم، پیداکردن فیلمسازان ماهر و خلاق و گردهم آوردن آثار آنهاست. این آثار در چارچوبی بین المللی و فرهنگی ارائه می شوند تا تبادل ایده های بصری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

هفت سنگ تاکنون در چندین جشنواره از جمله؛ بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم «آلترناتیو» در رومانی در سال ۲۰۱۴، پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «بیروت» در ۲۰۱۵، پنجمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی لندن در انگلستان در ۲۰۱۵، سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، شانزدهمین جشن خانه سینما و... به رقابت پرداخته اند.

در خلاصه فیلمنامه هفت سنگ آمده است؛ هفت پسر بچه در حال بازی هفت سنگ هستند که ناگهان توپ از زمین بازی بیرون می رود و یکی از پسرها به دنبال توپ می دود و هنگام بازگشت به زمین بازی شوکه می شود...

هفت سنگ در آخرین حضور بین المللی خود، چند روز گذشته در نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای در سینما هکنی پکچرزهاوس لندن در کشور انگلستان روی پرده رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج