۲۷۴۵۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شباهت خودسرها با پرونده هسته ای

یک عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: مقوله جریان خودسرمقوله بسیار پیچیده ای است و از این حیث می توان آن را به پرونده هسته ای ایران تشبیه کرد و گفت حل این پرونده اراده ای در کلان حاکمیت می خواهد.

عصر ایران: یک عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: مقوله جریان خودسرمقوله بسیار پیچیده ای است و از این حیث می توان آن را به پرونده هسته ای ایران تشبیه کرد و گفت حل این پرونده اراده ای در کلان حاکمیت می خواهد.

سایت نو اندیش نوشت؛ عبدالله ناصری درارزیابی خود از وجود برخی اقدامات غیراخلاقی وغیرسیاسی ازجمله برهم زدن اجتماعات قانونی اصلاح طلبان و تکرارآن با بیان اینکه فضاسازی ازسوی جریان خودسردرمسیر منتهی به انتخابات افزایش خواهد یافت اظهارکرد: به نظرمن مبارزه با اتفاقاتی همچون آنچه درورامین رخ داد یک اراده فوق العاده می‌خواهد و تا زمانی که چنین اراده ای وجود نداشته باشد اتفاقی در این راستا نمی افتد.

ناصری با مورد توجه قراردادن انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: ازآنجا که دنیا بعد ازحل مسئله هسته ای درتنظیم روابط با ایران وارد مناسبات جدید شده است انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی ازمهم ترین انتخابات ها درکشورماست درواقع می توان گفت تصویب برجام از نظر اجتماعی و روانی در روند و نتیجه انتخابات اثرگذار خواهد بود.

او افزود: همچنین ما شاهد نسل جدیدی هستیم که درباره تحولات جهانی نسبت به نسل انقلاب هماهنگ ترو منسجم تر فکر می کند و با این وجود به نظر می رسد که مجلس قانونگذار باید با توجه به این تحولات شرایط جدیدی اتخاذ کند و درراستای بازنگری در بسیاری از قوانین و تسهیل برای پیشبرد اهداف دولت گام بردارد.

این عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انتخابات اظهارکرد: جامعه بعد از انتخابات ۹۲ نمی تواند نسبت به انتخابات مجلس بی دغدغه باشد و به دنبال این است که به سمت مشارکت مطلوب در این عرصه حرکت کند درواقع مردم پذیرفته اند که حضورشان درعرصه، شکل گرفتن تحولات را به دنبال خواهد داشت .

ناصری در ادامه مجلس فعلی را یک مجلس دوقطبی متشکل از اکثریت اصولگرایان عاقل و معتدل و یک طیف تندرو دانست و گفت: این اقلیت تندرو می تواند سرنوشت بسیاری ازمجالس را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه درمسیر پیش رو به طورطبیعی میزان آزار و اذیت جریان تندرو برای فضاسازی انتخابات بیشترمی شود گفت: افراطیون درآینده همچون حال حاضرنه تنها مانع برگزاری اجتماعات جریان اصلاح طلب می شوند بلکه حتی این جریان افراطی مانع برگزاری اجتماعات اصولگرایان معتدل نیزخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مقوله جریان خودسرمقوله بسیار پیچیده ای است و از این حیث می توان آن را به پرونده هسته ای ایران تشبیه کرد اظهارکرد: بستن پرونده حرکت‌های خودسرانه درکشورما شبیه پرونده مذاکرات هسته‌ای و برجام است که عزم و اراده جدی را می طلبد.

وی در راستای مورد توجه قراردادن نقش دستگاه ها درمقابله با جریان های خودسر گفت: مبارزه با خودسرها فقط کاردولت نیست، حل این موضوع اراده ای در کلان حاکمیت می خواهد و اگرچنین اراده ای وجود داشته باشد و برنامه ریزی در ساختار شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار بگیرد طبیعتا می شود برای همیشه پرونده خودسرها را بست.

وی با بیان اینکه پدیده خودسرها یک پدیده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم هست گفت: برخی تریبون های پرنفوذ و حتی رسانه سراسری کشور به تثبیت این تفکر می پردازند و دربسیاری از برنامه های خود به این بخش بها داده می شود.

ناصری هم چنین درپاسخ به سوالی درباره تاثیر سکوت جریان رقیب نسبت به اقدامات خودسرانه گفت: طبیعتا جریان رقیب را باید به دو بخش تقسیم کرد که یک بخش آن جریان متعادل وعاقل اصولگرایی است که با خودسرها مخالف هستند و حرکات آنان دامن این دسته از اصولگرایان ازجمله آقای مطهری و یا آقای لاریجانی را گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به قدرت و پشتوانه ای که جریان خودسردر کشور دارد طبیعتا این دسته از اصولگرایان جز ابراز ناراحتی درونی نمی توانند کاری انجام دهند. مگر اینکه برخی ازآزاد اندیشانی که دراین جریان حضور دارند چیزی بگویند. بقیه سکوت می کنند چرا که اگرعکس العملی نشان دهند خودسرها به سراغشان خواهند رفت و همینجاست که باید دوباره تاکید کرد مبارزه با خودسرها یک اراده فوق العاده می خواهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج