۲۷۶۰
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

مردم خانه می‌فروشند تا از ایران بروند!

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم دلیل اصلی و عمده اینکه داوطلبان آموزش عالی به جای انتخاب صندلی‌های خالی آموزش عالی کشورمان بیشتر تمایل به خروج از کشور و بعضاً تحصیل در کشورهایی نظیر ارمنستان، تاجیکستان، مالزی و ... دارند را اعلام کرد.

مجتبی بذرافشان در پاسخ به اینکه چرا داوطلبان آموزش عالی به جای انتخاب صندلی‌های خالی آموزش عالی کشورمان بیشتر تمایل به خروج از کشور و بعضاً تحصیل در کشورهایی نظیر ارمنستان، تاجیکستان، مالزی و ... دارند، گفت: دلیل اصلی و عمده اش مربوط به احساس و تصور عدم قبولی داوطلبان آموزش عالی در کنکور سراسری است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: موارد زیادی داشته ایم که والدین مراجعه می کنند و عنوان می کنند به خاطر اینکه فرزاندانشان را برای تحصیل به کشورهای اروپایی بفرستند آپارتمانشان را فروخته اند. این خانواده ها عنوان می کنند که این کار را به این دلیل انجام داده اند که فکر می کرده اند فرزندانشان در کنکور قبول نمی شوند.

مردم خانه می‌فروشند تا از ایران بروند!

بذرافشان خاطرنشان کرد: این فکر خانواده ها درحالیست که هر کسی در کنکور سراسری شرکت کند بالاخره در یک کاردانی ولو با پائین ترین رتبه هم که شده باشد قبول می شود و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هم برایش وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا کیفیت دانشگاههای کشورهای همسایه از موسسات غیرانتفاعی داخل کشور بیشتر است؟ به مهر گفت: بر اساس بازدیدهایی که از دانشگاههای کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه صورت گرفته است کیفیت بسیاری از دانشگاهها و حتی بسیاری از موسسات آموزش عالی غیردولتی ایران از کیفیت بسیاری از کالج ها و موسساتی که دانشجویان در آنجا ثبت نام کرده اند بالاتر است.

منبع : مهرنیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج