adexo3
۲۷۶۱۱۹
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اردوغان و جهانگیری؛ بدون پرچم ایران

بعد از انتشار برخی مطالب در خصوص حاشیه‌های دیدار رییس‌جمهور ترکیه و معاون اول رییس‌جمهور کشورمان، یک منبع آگاه توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

ایسنا: بعد از انتشار برخی مطالب در خصوص حاشیه‌های دیدار رییس‌جمهور ترکیه و معاون اول رییس‌جمهور کشورمان، یک منبع آگاه توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

وی به ایسنا گفت: در خصوص استفاده از پرچم در دیدارهای رسمی، آداب تشریفاتی کشور میزبان و البته تطبیق آن با مقررات و رویه های بین‌المللی ملاک نظر است؛ بر این اساس است که در کشور ترکیه نیز مانند کشور خودمان گذاشتن پرچم مقام میهمان در صورتی که مقام ها همتراز نباشند، صورت نمی‌پذیرد.

وی افزود: ملاحظه تصاویر مربوط به سایر ملاقات‌های رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس بیطرفی ترکمنستان که در سایت‌های رسمی این کشور منتشر شده، نشان می‌دهد که همین قاعده رعایت شده؛ لذا وجود نداشتن پرچم کشورمان در این دیدار خلاف مقررات و عرف دیپلماتیک یا توهین محسوب نمی‌شود.

این منبع آگاه درباره نوع صندلی یا سایر موضوعات مطرح شده نیز گفت: مقامات ترکیه به خاطر سیاست‌ها و اقدامات منطقه‌ای اخیرشان وضع مطلوبی میان افکار عمومی مسلمانان و کشورهای منطقه ندارند و انجام برخی اقدامات ظاهری برای نشان دادن نارضایتی، از سوی مقامات ترکیه مسبوق به سابقه است.

وی در پایان با اعلام این‌که «دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور کشورمان نیز در این دیدار مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه را به صراحت مطرح نموده که اخبار آن هم منتشر شده است»، گفت: در عرف سیاسی و اصول تشریفات، اصل عمل متقابل هم اصلی پذیرفته شده است که جمهوری اسلامی ایران نیز هر گاه لازم بداند، اقدام متقابل صورت خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      متاسفم که این همه تلاش درجهت عزت و اقتدار ملی انجام می شود ولی بی دقتی بعضیا همه آنها را پایمال می کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اردوغان یا کسی از ترکیه اومد روی چارپایه چوبی بنشینه
        ترکیه است دیگه سویس که نیست

    • باغچقى

      یه ایرانى زرنگ و تیز هوش میبود همانجا حالیش میشد و هم هشدار و هم تذکر میداد ، این رفته در محضرش نشسته نه اقتدارى نه شکوهى ! کو نشان از کشورت دست بسته ؟! تو نماینده 77 ملیونى ؟ ! حقشه هم توبیخ بشه و هم سخت آموزشهاى دیپلماتیک ببینه

    • بدون نام

      بازهم ماست مالی اشتباهات

    • عباس

      واقعا موجب تاسفه که تشریفات ریاست جمهوری گاف به این بزرگی میدن وبرای اینکه بپوشونن توجیه بیجا میکنن.شما توی عکسها نگاه کنین اردوغان چقدر طلبکارانه نگاه میکنند و حتی لبخندی هم نمیزنن،رفتن صندلی آوردن برای معاون اول که شبیه صندلی بچه مدرسه ای هاست،اقدام متقابلتونو هم دیدیم.هر کشوری میهمان ما بوده بهترین احترام و پذیرایی ازش انجام میشه.چقدر باید تحقیر رو قبول کرد.چرا هیچکس نظارتی بر این سهل انگاریها نداره.

    • YAS

      يه زماني مردم تركيه براي ورود به ايران بايد مدتي قرنتينه باشن تا اگه بيماري داشته باشن اجازه ورود بهشون داده نشه كه يوقت مردم دچار بيماري نشن،امروزه شدن قطب اقتصاد اروپا و شاخ براي ايران...اگه ماهم به عقب بر نمي گشتيم و بخوايم خودمونو با تركيه مقايسه كنيم الان از خيلي از كشورهاي اروپايي كه جوانان ما به علتهاي مختلف دارن به اونا مهاجرت ميكنن پيشرفته تَر بوديم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اگه واگه ....!!!!!

    • سیدحسین

      به این توضیح شما می گن ماله کشیدن
      آدم این جور وقتا می گه: « احمدی نژادم آرزوستـ»

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرگز .

    • بدون نام

      دولت تدبیر............

    • علي

      حالا اگه احمدي‌نژاد بود....

    • مجيد

      شاهان قاجار رو سفيد كرديم .روحشان از خجالت از قبر بيرون نميان

    • متینا

      آقای روحانی توجه داشته باشید، شما در رقابت‌های انتخاباتی خیلی از عزت صحبت کردید. ما به نعمت اسلام عزتمند شدیم و با پیروی از اسلام عزتمون بالاتر هم میره. به شرطی که پیرو ولی فقیه باشیم. به شرطی که کاری نکنیم که به هر قیمتی جلب اعتماد طرف مقابل باشه، به شرطی که نگیم مدیر خارجی بیاد تا اقتصادمون بهتر شه، به شرطی که... به قول امیر مسعود : آقاجون دلم از دست اینا ترک برداشته

    • alimosavi

      متاسفم که این همه تلاش درجهت عزت و اقتدار ملی انجام می شود ولی بی دقتی بعضیا همه آنها را پایمال می کند

    • حسین و

      بعداز زانو زدن ظریف جلو وزیرکشور کوچولو کویت تکمیل پازل عزت ایرانی در بین الملل تکمیل شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج