اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۶۳۷۲
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

جزییات جدید از فروش قسطی مسکن

طرح فروش قسطی مسکن وارد فازهای جدیدی شده و بانک مسکن آماده عقد تفاهم نامه با انبوه سازان است.

خبرگزاری مهر: طرح فروش اقساطی مسکن که از حدود دو هفته پیش مطرح شد، به طور جدی از سوی کانون سراسری انبوه سازان در حال پیگیری است و جلساتی هم در این باره در بانک مسکن برگزار می شود.

به دنبال برگزاری این جلسات، طرح فروش قسطی مسکن که برای مقابله با رکود حاکم بر بازار مطرح شده، وارد فازهای جدیدی شده و به اجرایی شدن نزدیک می شود.

بر این اساس، آخرین خبرها حاکی از آن است که بانک مرکزی حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است، همچنین مجوز نهایی هم از سازمان ثبت اسناد دریافت شده و بانک مسکن آماده عقد تفاهم نامه با انبوه سازان است. در واقع سازمان ثبت اسناد از این پس به طور رسمی کار ثبت معاملات فروش قسطی مسکن را برعهده می‌گیرد.

همچنین با وجودی که هنوز سازو کار مسکن قسطی اعلام نشده است اما شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری در تماس با انبوه سازان نسبت به این طرح علاقه نشان داده‌اند و خواستار خرید این واحدها برای کارکنان خود هستند.

براساس دستورالعمل فروش مسکن قسطی، بانک مسکن تا رقم ۱۰۰ میلیون تومان را می‌تواند تضمین کند که انبوه سازان به صورت اقساط از خریداران دریافت می‌کنند، همچنین سود به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود و بانک مسکن هم ۴ درصد بابت تضمین کارمزد دریافت می کند.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه سازان، این طرح می تواند در بخش‌های مختلف مانند پیش فروش ساختمان و صندوق امانی هم به کمک انبوه سازان و خریداران بیاید.

وی افزود: دیدگاه انبوه سازان این است که حتی وام های ۳۵ تا ۶۰ میلیون تومانی خرید هم می تواند به این مکانیزم متصل شود و خریداران از این طرح هم در زمان خرید اقساطی مسکن، استفاده کنند.

پور حاجت با تاکید بر اینکه توافق با سازمان ثبت اسناد به ما کمک می‌کند تا این معاملات را به صورت قانونی و با سازوکار مشخص انجام دهیم، گفته بود: بانک مسکن هم پل ارتباطی میان خریدارو فروشنده به شمار می رود که با انجام تضامین می تواند، امنیت معاملات را تضمین کند، همچنین هر سازنده ای می تواند با فروش اقساطی، واحد خود را به فروش برساند.

براین اساس، مبلغ قسط هر واحد در ماه بین ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان با بازپرداخت بین ۳ تا ۷ سال خواهد بود و مبلغ سود این اقساط هم ۲ درصد بالاتر از تورم موجود با ۴ درصد کارمزد بانکی است. در واقع مبلغ قسط ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که میتونه ماهی چهار میلیون قسط بدهد، یعنی در حدود 5 میلیون در ماه درآمد دارد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر.

    • ایرانی

      این کارها هیچ فایده ای ندارد!!!

      اوضاع مسکن ایران در شرایط سقوط و بحرانی هستش!

      به زودی همه بساز و بفروش هاو انبوه سازان و مالکین ورشکسته و بدبخت خواهند شد تا درس عبرتی باشد برایشان که خون مردم بیچاره رو توی شیشه نکنن و اینقدر به مردم ظلم نکنن

      مردم به نان شب محتاج هستند و خیلی هنر کنند شکمشان را سیر کنند!!!

      به همین خیال باشید که مشتری بیاید و پول های چندصدمیلیونی و میلیاردی باد آورده را دودستی تقدیم شما کنه!!

      دیگه تموم شد!!

      وامی هم که فقط 100 میلیون باشد و ماهی 4 تا 5 میلیون تومن بازپرداخت داشته باشد به درد همان بانک مسکن و بساز و بفروش ها می خورد!!

      مسکن در ایران نابود شده و کسانی که این را به وجود آورده اند به زودی خودشان نابود و مضمحل خواهند شد تا به گفته قرآن کریم مستضعفان وارث زمین هستند

    • حسین

      کشوری که همه چیزش رو از طبقه متوسط و ضعیف جامعه داره ولی همه خدماتش خواسته یا ناخواسته برای طبقه ثروتمند جامعه هست !

      خدایا مارو کی نجات میدی ؟!

    • فرهاد

      ب نظرم طرح خوبی هست .اگر بازار مسکن رونق پیدا نکنه ب امید خدا همه از گرسنگی میمیریم.سرمایه گزار در هر مملکتی دارای جایگاه خوبی هست .ما نباید ب این دلیل ک سرمایه گزار دارای سرمایه هست او را سرزنش کنیم

    • سارا

      کلا دل درد دارید. حقوق کارگر 700 هزار تومان .حقوق کارمند 1200 . بازنشسته 1300 حقوق ها این مدل بعد قسط ماهی 3 تومان . بگید دولت برای قسر سرمایه دار فعالیت می کنه . ما هم بریم بمیریم .

    • مهدی هاشمی

      ما هم رفتیم وام بگیریم برای خونه حدود دو میلیارد به پول ایران، باک گفته 25 ساله با سود 1/68 درصد، مسئول مالیاتیمون گفته زیاده، راه داره بشه 1 درصد، برامون وقت مجدد گرفت!!!! باور کنید واقعیته، چرا کشورمون نیاید اینطور باشه، اگه این اسمش وام هستش پس نزول چیه؟!!

    • امین

      اتفاقا برعکس آقای ایرانی بااس و بانی تمام این گرانیها خود مردم هستن نه بساز بفروشها وقتی چیزی در حال گرون شدنه بجای نخریدن هجوم میبرن که بخرن که این کار بااس گرونی میشه من خودم شاهد همین داستان بودم حتی خود شما هم همینطور.اگر ما یاد بگیریم وقتی جنسی گران میشه نخریم و اون کالا رو تحریم کنیم حداقل جلوی گرانیشو گرفتیم مثل خودرو.برترینها جون مادرت نظر منو بزار

    • پارسا

      کدوم منطقی این طرح رو میتونه قبول کنه معمولا قسط برا افراد کم درامد جامعه است اونوقت برای مسکن قسطی ماهی ۳ تا ۴ میلیون تومن تعیین کردید از کجا ادم بیاره اگه مردم عادی انقد ذرامد داشتند که دیگه لنگ سه قرون دو زار شما نبودن این طرح هم مثل بقیه طرح ها سود و نفعش برا ثروتمندا است راحت از این ور قسطی میخرن چند وقت بعد یا اجاره میدن یا یه دفعه میفروشن و سود میکنن .

    • هرمان

      آخه آدمهای عاقل من مستمری بگیرماهیانه900هزارتومان بامعلولیت آسیب نخاعی ونسخه دکترن اقل ماهی 60هزارتمن وبیماری تنفسی هرعدد سیم بی گورت بادفتدچه 2 تمن وآقا چطورخونه بخرم .بهتره اعلام کنید کم حقوق بگیرا خارجی هستند برن بمیرند کسایی که حقوق خانمشون وخودشون 6 تمن میشه فوراً بیان خونه میدیم هلو باوامی که اگه قورتش بدی گیرنکنه توی گلو. بابا این خروج ازرکود نیست لطفا بفرمایید میخواهید کمک یه سرمایه دارها بکنید ازاین راه مثل فروش خودرو که بازم به سود سرمایه دارمو کلاه بزرگ سرمردم بابا خودتون اگه واقا خودتون حقوق زیاد میگیرید ملت را هم درک کنید جوان بالیسانس ازبیکاری یک ماشین دست چندم خریده توی آژانس مسافرکشی میکنه همیشه یاقصت ماشین بده کاره یا کرایه خونه کی خونه دارمیشه خدامیدونه

    • آرش

      فکر کنم مسولان دولتی ما خوابن یا خودشونو بخواب زدن درامد مردم مگه چقدره از این طرح بی خود میدن درامد خودشونو که میلیاردی با مردم مقایسه میکنن اگه یکم به پیام رهبری گوش بدن اقتصاد مقاومتی مملکت گلستان میشد

    • بدون نام

      عجب صبری خداداره اگه من جای اوبودم ریشه نامردمی راخشک میکردم به آنی

    • بدون نام

      نخریدن مردم نشان دهنده گسترش فقر در جامعه است. با وام تنها به بدهی های مردم افزوده میشه. راهکار فقط افزایش درآمد عموم مردم هست که اخیرا خبر کاهش حداقل دستمزد کارگران رو شنیدید. بنا بر این تا سالها از خرید و فروش مسکن به طور گسترده خبری نیست.

    • بدون نام

      رکودبازارمسکن یعنی ادامه فقروبیکاری گسترده مردم هیچی نداشته باشی بخوری بهتره یاکمی داشته باشی بخوری؟انصافا به سازنده های کارآفرین اینهمه هجمه درست نیست چراکه زحمت میکشن وخون دل میخورن تاساختمون احداث بشه.انصافا سودبانکهاازپول خودمردم بدون زحمت بیشتریاسازنده ایی که باپول خودش داره اشتغال ایجادمیکنه.کدوم سازنده دفترودستکی مثل بانک داره پس اگرواقع بین باشیم بایدبگیم همگی ماها ازکارگرگرفته تاسازنده وسایراقشارمعمولی جامعه داریم برای بانکهاکارمیکنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج