جاباما
۲۷۷۰۸۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بازار

آلبوم من عاشق چشمت شدم با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری؛ در مدت کمتر از یک هفته به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیپ‌تونز رسید.

خبرگزاری ایلنا: آلبوم من عاشق چشمت شدم با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی فردین خلعتبری؛ در مدت کمتر از یک هفته به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های بیپ‌تونز رسید.

پرفروش‌ترین آلبوم‌های یک هفته گذشته در سایت بیپ تونز به شرح زیر است:

۱- من عاشق چشمت شدم اثر علیرضا قربانی و فردین خلعتبری (پیش فروش)

۲- خداوندان اسرار اثر همایون شجریان و علیرضا قربانی

۳- ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات

۴- موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" اثر کریستف رضاعی

۵- شانزه لیزه اثر آزاده مهدوی آزاد

خداوندان اسرار

آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژه‌ی «آیینه‌ها» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری»؛ یکم آذرماه منتشر شده است.

در این اثر علاوه بر ساخته‌های «سهراب پورناظری»، قطعه‌ای از ساخته‌های «کیخسرو پورناظری» با نام «یاوران» آمده که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا «سهراب پورناظری» با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و «همایون شجریان» اجرا کرده است.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است: در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده‌ی «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ آمده است.

در این آلبوم موسیقی «آزاد میرزاپور» با نواختن بربت، «حسین رضایی نیا» دف، «همایون نصیری» سازهای کوبه‌ای، «آیین مشکاتیان» کوزه، «محمت اکاتای» سازهای کوبه‌ای، «آرشاک ساهاکیان» دودوک، «آرین کشیشی» گیتار بیس و «سهراب پورناظری» تنبور، آواز «همایون شجریان» را همراهی کرده‌اند.

پروژه‌ی «آیینه‌ها» شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری خداوندان اسرار، آیینه‌ها و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به تناوب منتشر خواهد شد. پیش از این، کنسرت موسیقی «آیینه‌ها» در ۵۳ اجرا در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.

شانزه لیزه

آزاده مهدوی آزاد درباره این اثر نوشته: «ساده و کوتاه بگویم، خواستم تجربه زندگی‌ام در خانه‌های سازم را با شما قسمت کنم، با نواختن ملودی‌هایی خاطره‌انگیز، با احساس و در عین سادگی پر از شوق و حرکت؛ با صدایی در نوسان بین غم و شادی، بین سخت و آسان؛ صدایی از درون سازدهنی که زمانی سازم بود و حالا شده انگیزه‌ای بزرگ برای بودنم، و جایی برای ماندنم. امیدوارم شانزه لیزه برای شما هم دوست داشنی باشد».

«شانزه لیزه». آلبومی است از اجرای آهنگ‌های مشهور و خاطره‌انگیز فرانسوی شامل: جو داسین، یان تیرسن، لارا فابیان، پل موریه، توتو کوتوگنو، دالیدا و گری مور با سازدهنی.

آلبوم «شانزه لیزه» هشت قطعه دارد که از میان قطعات آن موزیک متن فیلم «سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن» ساخته یان تیرسن به گوش مخاطب ایرانی شاید از همه آشناتر باشد اما در بین قطعات آن، آهنگ‌هایی از سبک پاپ، کلاسیک و ... نیز به گوش می‌رسد.

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام شامل ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

من عاشق چشمت شدم

این آلبوم که در مرحله پیش فروش قرار دارد و از شنبه هفته آینده در برای مخاطبان در دسترس قرار می‌گیرد؛ در مدتی کمتر از یک هفته توانست به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌ها برسد.

پنج قطعه آلبوم «من عاشق چشمت شدم» از اجرای زنده ارکسترال توسط ارکستر مجلسی ایرانیان به رهبری بردیا کیارس ضبط شده است. بدنه اصلی سازبندی و هارمونی آلبوم را موسیقی کلاسیک غربی و ارکستر سمفونیک تشکیل داده است. آهنگساز از تغییرات هارمونیک و فضاسازی هایی استفاده کرده که مخاطب حرفه‌ای موسیقی کلاسیک با آن آشناتر است. البته این تغییرات، بی‌دلیل نبوده و در پی ارتباط عمیق شعر و موسیقی به وجود آمده است.

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"

این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است.

در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج