اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۷۵۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گزارشی از كنسرت‌ هايی كه لغو شد

ريچارد كلايدرمن، نادر عباسي، مورات ككيلي نام هنرمندان عرصه موسيقي است كه روزي مجوز اجراي آنها در تهران صادر شده بود، اما تاكنون معلوم نشده است چرا هيچ كدام در سالن‌هاي كنسرت ايران به روي صحنه نرفتند.

خبرگزاری ایسنا: ريچارد كلايدرمن، نادر عباسي، مورات ككيلي نام هنرمندان عرصه موسيقي است كه روزي مجوز اجراي آنها در تهران صادر شده بود، اما تاكنون معلوم نشده است چرا هيچ كدام در سالن‌هاي كنسرت ايران به روي صحنه نرفتند.

۲۷ شهريور ماه سال گذشته دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز اجراي «ريچارد كلايدرمن» - پيانيست مشهور فرانسوي ـ را براي اجرا در برج ميلاد تهران صادر كرد و بنابر آن مجوز قرار شد، اين هنرمند در روزهاي ۹ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۹۰ به همراه گروهي ۱۶ نفره دربرج ميلاد براي علاقه‌مندان پيانو بنوازد.

پس از صدور مجوز، خبرنگاران ۱۹ مهرماه براي كنفرانس مطبوعاتي و ديدار با كلايدرمن به هتلي در تهران تهران دعوت شدند اما در حالي كه يك ساعت از زمان مقرر گذشته بود، خبرنگاران با گلايه از عدم برگزاري نشست در ساعت يادشده و عدم پاسخگويي مسؤولان سالن را ترك كردند.

گزارشی از كنسرت‌ هايی كه لغو شد

در همين زمان، مسؤول روابط عمومي اين كنسرت در جمع حاضر شد و از عدم برگزاري نشست خبر داد و از جمع عذرخواهي كرد.

او درباره دلايل لغو اين برنامه توضيح داد: «تا همين لحظه منتظر كسب مجوز براي برگزاري نشست سخنراني نماينده ريچارد كلايدرمن در ايران بوديم كه متاسفانه اين مجوز صادر نشد و قادر به برگزاري نشست نيستيم.»

بعد از اين برنامه نيز بارها شايعات ديگري در رسانه‌ها منتشر شد و هر بار هم مشخص نشد كه دقيقا براي حضور اين نوازنده چه برنامه‌اي تدارك ديده مي‌شود!

***

۸ آبان ماه سال گذشته بار ديگر در ساعت ۱۱:۳۰ دقيقه بنياد رودكي از طريق پيام كوتاه از خبرنگاران دعوت كرد تا ساعت ۱۴ همان روز براي ديدار با رهبر مهمان اركستر سمفونيك رودكي در تالار وحدت حضور پيدا كنند.

نادر عباسي ـ موسيقيدان مصري الاصل و رهبر اركستر سمفونيك قطر ـ اولين جلسه از تمريناتش را به عنوان رهبر ميهمان با اركسترسمفونيك «رودكي» در همان روز آغاز كرد و اين در حالي بود كه قرار بود «گراف مورژا» - سوليست روسي - نيز در اين برنامه حضور داشته باشد.

بليت‌هاي اجرا نيز براي تاريخ ۱۵ تا ۱۷ آبان‌ماه به فروش رسيدند،اما چند ساعتي به اجرا نمانده بود كه بنياد رودكي اعلام كرد اجراي اركستر سمفونيك رودكي براي اين تاريخ‌ها در تالار وحدت به زمان ديگري موكول شده است.

در پي تعويق در اجراي اركستر سمفونيك رودكي، روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد رودكي‌ اعلام كرد:«ضمن پوزش به اطلاع مي‌رساند اركستر سمفونيك رودكي كه اين روزها تمرينات خود را پيگيري مي‌كند به دليل تاخير در سير مراحل اداري و اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذي‌ربط‌ در خصوص رهبر مهمان اركستر به زمان ديگري موكول شد.»

آرش اميني ـ مدير اركستر سمفونيك رودكي ـ نيز پس از تعويق اجرا به ايسنا گفته بود: به دليل عدم صدور به موقع بعضي‌ مجوزها، تاريخ اجراي اركستر«رودكي» به تعويق افتاد.

او همچنين مطرح كرد: متاسفانه بنده هم بسيار دير متوجه به تعويق افتادن اجراي اين اركستر شدم و حتي نتوانستم تحقيق كنم كه اجرا به چه تاريخي موكول شده است.

اين اجراي به تعويق افتاده تا كنون به روي صحنه نرفته است، هرچند كه مورژا در جشنواره موسيقي فجر با اين اركستر و اين بار به رهبري آرش اميني به صحنه رفت.

***

اما اين بي برنامگي‌ها به سال ۹۰ ختم نشد و در سال ۹۱ نيز بار ديگر شاهد لغو برنامه‌هايي از اين دست بوديم.

۱۲ ارديبهشت ماه سال جاري خبري مبني بر برگزاري كنسرت «همين امشب» با خوانندگي «مورات ككيلي» ـ خواننده تركيه‌اي و كامران رسول زاده ـ خواننده پاپ ـ در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي منتشر شد.

همچنين قرار شد اين كنسرت ۲۲ ارديبهشت ماه، به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت موسسه «آواي حنانه» برگزارشود در حاليكه ۱۹ ارديبهشت ماه قصه تكراري تعويق كنسرت‌ها بار ديگر رخ داد و دست‌اندركاران اجرا اعلام كردند: «کنسرت مشترک کامران رسول زاده و مورات ککیلی ـ خواننده مسلمان ترکیه‌ای ـ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به تعويق افتاد.»

فرزاد حسنی ـ مدير تبلیغات این کنسرت ـ درباره دلايل آن گفته بود: «همانطور که پیش بینی می‌کردیم کنسرت با استقبال بالای مخاطبان داخلی و خارجی مواجه شد و حتی این استقبال فراتر از پیش بینی‌های ما بود، به همین دلیل بر اساس خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم تا با ادامه تمرین‌های گروه و خوانندگان این کنسرت، اجرای برنامه به آینده‌ای نزدیک موكول شود.»

او با اشاره به اینکه هر دو خواننده این کنسرت برای برگزاری یک اجرا با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای بین‌المللی تاکید دارند، اذعان داشت: «به خاطر پیش‌بینی همه جوانب اجرایی این کنسرت، این گروه هنری ترجیح دادند بعد از رفع برخی مشکلات موجود برگزاری این کنسرت به تاریخ دیگری موكول شود.»

اين در حالي است كه اين اجرا نيز تاكنون در ايران برگزار نشده است.

لغو كنسرت موسيقيدانان خارجي در ايران ديگر تبديل به يك امر عادي شده است، اما هيچ اظهارنظر رسمي تاكنون درباره‌ي دلايل لغو اين كنسرت‌ها اعلام نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج