۲۷۷۶۶۹
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

خودرو گران شد

بازار خودرو ایران در شرایطی هنوز هم تحت فرمان رکود قرار دارد که با این وجود، قیمت برخی خودروهای داخلی از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصادنیوز نوشت: بازار خودرو ایران در شرایطی هنوز هم تحت فرمان رکود قرار دارد که با این وجود، قیمت برخی خودروهای داخلی از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

آن طور که فعالان بازار می گویند، بی میلی مشتریان به خرید خودرو همچنان ادامه دارد و بعید به نظر می رسد تا هفته های پایانی سال، خبری از رونق در بازار شود.

قیمت های بالا، قدرت خرید پایین و امیدواری به آینده (کاهش قیمت و ورود خودروهای جدید) همچنان عمده دلایل و مشکلات مشتریان برای نخریدن خودرو به شمار می روند، مشکلاتی که باید منتظر ماند و در نهایت چه زمانی مرتفع خواهند شد. در این حال و روز راکد بازار اما قیمت برخی خودروها افزایش پیدا کرده که ظاهرا دلیل این اتفاق، کمبود عرضه خودرو به بازار است.

به گفته فعالان بازار، هم اکنون پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، با این حساب، این خودرو 400 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

از بازار پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V۸ نیز خبر می رسد که این محصول با افزایشی ۲۰۰ هزار تومانی، ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده، در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد پژو 405 نیز می گویند این خودرو 29 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد که این موضوع از افزایش قیمت 200 هزار تومانی خودرو موردنظر حکایت می کند. افزایش قیمت 405 در شرایطی است که سمند افت و خیز خاصی را به خود نمی بیند و با همان قیمت 30 میلیون و 100 هزار تومان خود خرید و فروش می شود.

فعالان بازار اما در مورد دنا نیز تاکید می‌کنند که این خودرو با افزایش قیمت مواجه شده و در حال حاضر ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این قیمت از جهش ۵۰۰ هزار تومانی دنا حکایت دارد. رانا نیز که در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود، تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. از رانا که بگذریم، تیبا در مدل صندوقدار قیمتی برابر با ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و مدل هاچ بک آن نیز ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رود. این دو خودرو تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده اند.

سری هم اما به بازار پراید بزنیم، خودرویی که مدل 131 آن همچنان 19 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. پراید در مدل 132 نیز 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد و مدل 111 نیز 20 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می شود. در این بین، تنها مدل 111 افزایش قیمتی 100 هزار تومانی را تجربه کرده است.

اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می رسد که هم اکنون مدل دنده ای این خودرو قیمتی برابر با ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد و مدل اتومات آن نیز ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      از ماست که بر ماست

      پاسخ ها

      • غــــــــز ل

        برای هر چیزی که مبارزه کنیم و شایسته باشه بدستش میاریم ....

    • بدون نام

      نمیخریم گرونی پیام خنده دار داره اینکه احساس شکست بدن به کمپین نخریدن اما لجبازی توهینشون زمان رکود رو خیلی بیشتر میکنه

    • حسین

      چرا باید ماشین صفر با این قیمتها بخریم؟؟

    • بدون نام

      شما این ارابه های مرگ را دارید فروختید که الان دارید گرون میکنید ثانیا وقتی لگنتون گرون وبی کیفیت است چرا باز مته روی خشخاش میذارید

    • کوروش

      مثل همیشه خودروسازان با جنگ رسانه ای می خواهند بازار را ملتهب کنند ولی مردم تمایلی به خرید خودرو با این قیمت ندارند و حتی تعداد زیادی از خریداران خودرو با وام 25 میلیونی هم متقاضی انصراف هستند. حرف ما کاملا روشنه قیمت خودرو باید پایین بیاید چون تمام مولفه هایی که باعث افزایش قیمت خودرو شد یا ازبین رفته یا کاهش یافته است. با مردم لجاجت نکنید.

      پاسخ ها

      • هموطن

        دوست عزیز - قیمت تمام شده و تحریمها بهانه ای بیش نبوده تا آقایون دستشون رو راحتر توی جیب مردم کنن والا همه ایرانیها توی فضای مجازی دیدن که پراید توی عراق با قیمت کمتر از 5 تومن بفروش میرسه .... چرا صدا و سیما که ادعا داره که بیطرف هست و کارش گزارش و تهیه خبر هست یک گزارش در مورد قیمت پراید توی عراق نمیسازه ...... حالا کافیه توی قطب شمال یه پلیس کسی رو مورد شتم قرار بده ببین 100 تا حبر و گزارش و مستند نشون میده ...... چرا ؟؟؟ بخاطر اینکه ...... همه میدونیم چرا .... گفتنش بیفایده است بیشتر از این بگم سانسور میشم

    • ایرونی

      گران باشد یا ارزان نمی خریم ...........چینی میخریم لنگن نمی خریم

    • رضا

      كي ميخره

    • بدون نام

      باز نمیخریم

    • بدون نام

      بچه ها بدوييم برويم زودتر ماشين بخريم تا بيشتر از گرون نشده
      هه هه هه هه ......
      الكي جو ميدن به مردم تا جنس هاي گرون و بي كيفيتشونو به خورد مردم بدن

    • بدون نام

      یعنی هیچ جای دنیا و تویه هیچ کتاب اقتصاد دنیا نمی تونی پیدا کنی که مردم کالایی رو نخریدن اما قیمتش رفته بالا
      عجب عجب

    • ماری

      ماشین خر است

    • سلام

      شماها نمی خرین؟ پس این همه که رفتن خودروی قسطی ثبت نام کردن با وام اینا از فضا اومدن؟ خب خود شماهایین دیگه ... ای سست عنصر ها

    • کیوان

      با سلام
      من به شخصه راضیم انقدر این خودروهای داخل گران بشود تا به اجبار هم که شده ان دسته از مردم انگشت شمار که از روی اجبار اقدام به خرید میکردند نیز از خرید منصرف شوند تا شاید جان ومالشون در امان باشد .
      خودروی داخل باید خدا تومن باشد

    • سعید

      این هایی که میگن نمیخریم ،همون هایی اند که اول صف پیش فروش خودرو می ایستند که یه موقع عقب نمونن.

    • حامد

      تا ظالم هست مظلوم هم خواهد بود .
      خودرو سازان ظالمانی هستند که ما مردم حمایتشان می کنیم تا بر خودمان ظلم کنند !!!

    • احمد

      سالهاست که سر مردم کلاه رفته حالا وقتشه که مردم آگاه بشوند و از خرید خودرو گران و بی کیفیت خودداری کنند .

    • اشکان تورک

      بابا جم کنین ما باپول یه ماشین اشغال ایران خودرو ماشین خارجی اخرین سیستم توتبریز سوار میشیم کلا ماشین اشغال سوار نمیشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج