adexo3
۲۷۷۹۰۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

پای وام ۲۵ میلیونی به آلودگی هوا باز شد

ماجرا و حواشی وام ۲۵ میلیون تومانی که بانک مرکزی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار داد تا انبارهای آنها تخلیه شود تمامی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: ماجرا و حواشی وام ۲۵ میلیون تومانی که بانک مرکزی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار داد تا انبارهای آنها تخلیه شود تمامی ندارد.

این بار صدای مسئولان از اثرگذاری این طرح در افزایش آلودگی هوا و نادیده گرفته شدن سایر بخش های حمل و نقل که می توانست با این تسهیلات ترمیم شده و از آلودگی موجود بکاهد، درآمد.

شدت آلودگی هوا در برخی بخش های کشور به ویژه تهران در روزهای اخیر موجب اعلام شرایط اضطراری و تعطیلی مدارس در پایتخت شده است. به روال همیشگی و هرساله با چنین رخ دادی پیدا کردن عامل موثر و تشدید کننده شرایط موجود از سوی مدیران و کارشناسان شروع شده و هر یک دلیلی در این رابطه اعلام کرده اند.

این در حالی است که قناعتی -عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران- در این رابطه به وام ۲۵ میلیون تومانی که اخیرا بانک مرکزی در قابل بسته تسریع رونق اقتصادی ارئه کرد، اشاره داشته است.

وی با انتقاد از بودجه محدود حمل و نقل برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد که اگر دولت و سایر سازمان‌ها درصدی از اعتبارات خود را به سلامتی مردم در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص می‌ دادند الان در وضعیت هشدار قرار نداشتیم.

وی البته از تصمیمات غلطی که عاملی فزاینده برای افزایش آلودگی هوا هستند سخن گفته و از جمله آنها به تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو اشاره داشته است. قناعتی تاکید دارد که نه تنها دستگاه‌های دولتی کمکی به کاهش آلودگی هوا ندارند بلکه تصمیمات غلط آنها از جمله پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو به این موضوع دامن می زند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه این انتظار وجود داشت تا پولی که خرج تسهیلات خودرو شد به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کرد، عنوان کرده است که دولت می‌توانست این وام ۲۵ میلیونی را به نوسازی تاکسی‌های فرسوده بپردازد و یا حداقل می‌توانست این پول را برای خرید واگن در اختیار شهرداری قرار دهد تا مشکلات قطارهای مترو حل شود.

اظهارت این عضو شورای شهر، در حالی مطرح می شود که در جریان اجرای بسته تسریع رونق اقتصادی و سیاست اعتباری بانک مرکزی برای رونق تولید، با هماهنگی این بانک ، وزارت صنعت و خودرو سازان تامین مالی ۱۱۰ هزار دستگاه از سوی بانک مرکزی انجام شد و در همین جریان خودرو سازان ۱۳۰ هزار خودرو را به فروش رسانند. این حجم بالای خودور به یکیاره و در نهایت تا دوره‌ای دوماهه تحویل مشتریان و وارد فضای شهر به ویژه تهران با حجم فعلی آلودگی هوا می شود . این در حالی است که طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی و خودروسازان تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه در کمتر از یک ماه گذشته تحویل مشتریان شده و به فضای شهری وارد شده‌اند.

پرداخت تسهیلات ویژه برای فروش خودروسازان با سود نایاب ۱۶ درصدی در شبکه بانکی، پیش از اعتراض شورای شهر انتقادات دیگری از سوی بخش‌های مختلف از جمله مسکن و سایر حوزه‌های تولیدی را نیز در برداشت و معتقد بودند که بجای تخصیص این منابع چند هزار میلیاردی به خودرو سازان باید در اختیار سایر بخش‌های محرک و پیشران اقتصاد قرار می گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش این تسهیلات صرف تعویض خودروهای عمومی و فرسوده میشد نه فقط به افزایش خودروهای بی کیفیت و ترافیک بیشتر منجر شود

    • بدون نام

      دولت سريعاً بايد كاري انجام دهد بايد 1- بنزين وارداتي و توليد داخل سريعاً مورد بررسي مجدد در ايران و كشور ديگري قرار گيرد تا ميزان آلاينده بودن آن بررسي شود و با كساني كه بنزين آلوده وارد مي كنند به شدت برخورد كند2- به خودرو سازه ها مهلت دهد سريعاً به ازاي وارد شدن خودرويي استاندارد يك ماشين از رده خارج كند 3- محيط زيست نيز بايد مهلت دهد سريعاً براي بهبود هوا كاري انجام دهد.

    • ایرانی

      ساعت ها انتظار در ایستگاه های اتوبوس!!! اتوبوس هایی که یا نمی آیند یا دیر به دیر می ایند

      ازدحام جمعیت کشنده

      اختلاط زنان و مردان نامحرم و تماس بدنی در اثر ازدحام در اتوبوس و مترو

      مترویی که دیر به دیر می آید

      اینها همه نشانه بی کفایتی مسئوین در مترو و اتوبوس رانی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج