۲۷۸۴۸۰
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ال‌ نینو از ایران رفت

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با هشدار نسبت به بروز خشکسالی شدید پس از اِل نینو در ایران گفت: خشکسالی سختی در انتظار کشور است.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با هشدار نسبت به بروز خشکسالی شدید پس از اِل نینو در ایران گفت: خشکسالی سختی در انتظار کشور است.

اتابک جعفری با اشاره به وقوع پدیده اِل نینو در استان سمنان خاطرنشان کرد: گرچه وقوع این پدیده در کشور کمی زمین تشنه کشورمان را از وضعیت قرمز بیرون می‌آورد؛ اما پس از آن، شاهد خشکسالی شدیدی در کشور خواهیم بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه دوره خشکسالی سختی در انتظار سمنان است، اظهارداشت: کاهش آورد دِبی چشمه‌ها، کاهش تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش برداشت از آبخوان‌ و نیز افت مضاعف سفره‌‌های آب زیرزمینی از اثرات مهم خشکسالی در استان سمنان بوده است.

وی گفت: دوره خشکسالی سختی در انتظار کشور و استان سمنان است و باید برای این شرایط آماده باشیم. از این رو باید برای حفظ منابع آبی کشور در شرایط بحرانی و خشکسالی آتی، مصرف آب را در همه بخش‌ها مدیریت کنیم تا در آینده با مشکلات جدی برخورد نکنیم.

جعفری افزود: امروز باید همه در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا در دوره خشکسالی از گردنه سخت کم‌آبی با صحت و سلامت عبور کنیم و در این راه، آگاه سازی عمومی نقش زیادی را خواهد داشت. این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه خشکسالی‌ها همواره مشکلات زیادی را در حوزه منابع آب ایجاد می‌کنند، گفت: کاهش آورد دبی رودخانه‌ها در کشور از اثرات خشکسالی سال‌های اخیر بوده که مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

وی با بیان اینکه قنات‌های استان سمنان نیز کم‌آب شده‌اند عنوان کرد: کاهش آورد دبی چشمه‌ها، کاهش تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش برداشت از آبخوان‌ و نیز افت مضاعف سفره‌‌های آب زیرزمینی از اثرات مهم خشکسالی در استان سمنان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دروغ میگه ... بابا بذار شیرینی این بارشها تو کام مردم بمونه ... چرا تو این کشور هیچ کس شادی مردم رو نمیخواد ... دعوت به صرفه جویی بحث دیگه ای هست. الان و با این حرفا فقط باعث اوقات تلخی مردم میشید کارنشناسان ...

    • بدون نام

      چرا یک مقام اسمشونو نگفتن؟

    • علی

      ال نینو دروغ محض است برابر سخنرانی پرفسور ثبوتی ال نینو اصلا در منطقه کشور ما نیست فردی که در وزارت نیرو مطرح کرده فقط خواسته خودی نشون بده . تو اینترنت سرچ می کرد می فهمید که ال نینو در منطقه مکزیک است نه ایران

    • بدون نام

      حالا اصلا ایران داره خشک میشه ، تکلیف شما چیه؟
      پس کی میخواین آب خزر رو به کویر مرکزی برسونین؟؟؟؟

    • میرزا نویس

      حیف شد ... همسایه ام اسم قدم نورسیده اش را تازه ( ال نینو ) گذاشته بود !

    • بدون نام

      اینا که بالوله هایی که قطرشان اندازه یه ماشینه گازرا انتقال میدند چطور نمیشه اب را از خزر یا کارون انتقال داد اگه سالی چند کیلومتر لوله کشی کنند ما بعد از چند سال ما می تواتیم اب را به هر نقطه که خواستیم انتقال بدیم حتی دریای ارومیه یا دشت لوط

    • user

      خيلي جالبه چطور اون موقع كه مي گفتن آل نيو باعث بارش و برف خيلي زيادي تو ايران ميشه تمام مسئولين آل نيو رو تكذيب كردن و گفتند اصلا تو ايران نمياد ولي حالا كه قرار خشكسالي شه تاييد مي كنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج