adexo3
۲۷۸۹۳۰
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

اردوغان: یا من یا پوتین

اردوغان اعلام کرد اگر پوتین خرید نفت داعش را توسط آنکارا ثابت کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه استعفا خواهد کرد و اگر نتواند این اتهام را ثابت کند پوتین باید از قدرت کنار برود.

واحد مرکزی خبر نوشت: اردوغان اعلام کرد اگر پوتین خرید نفت داعش را توسط آنکارا ثابت کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه استعفا خواهد کرد و اگر نتواند این اتهام را ثابت کند پوتین باید از قدرت کنار برود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با به خیانت متهم کردن حامیان دولت قانونی سوریه بار دیگر اعلام کرد اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خرید نفت داعش را توسط آنکارا ثابت کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه استعفا خواهد کرد و اگر نتواند این اتهام را ثابت کند پوتین باید از قدرت کنار برود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود گفت :«ترکیه متناسب با مسئولیت های اخلاقی و تاریخی خود به حمایت از برادران سوری خود ادامه خواهد داد. ما ایمان داریم روزی دست خداست و اگر درهایی بسته شود، درهای دیگری باز خواهد شد. از مشکلاتی که با آنها روبرو بودیم عبور کردیم و همه شاخص های اقتصادی، مثبت و تولید و صادرات ما نیز در حال افزایش است.»

اردوغان افزود:«در برابر اتهامات علیه ترکیه ساکت نخواهیم نشست. من به همه آسیب دیدگان از تروریسم می گویم ترکیه در کنار شماست و از شما حمایت می کند. فقط باید مدت کوتاهی صبر کنیم تا ما همه مشکلات شما را حل کنیم. شهروند روسی- سوری به نام «جرج خصراوی» و رئیس فدراسیون شطرنج روسیه، عامل خرید نفت از گروه تروریستی داعش و فروش آن به نظام بشار اسد هستند و آن را در سراسر دنیا می فروشند. ما اجازه قاچاق نفت از سوریه را نخواهیم داد و نمی پذیریم هیچ کسی ما را به خرید نفت از داعش متهم کند.»
وی خاطر نشان کرد :«همه کشورها به خوبی می دانند ما نفت را از روسیه، ایران، قطر، الجزایر، نیجریه، شمال عراق و جمهوری آذربایجان خریداری می کنیم. پوتین ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم می کند و پاسخ ما به او آن است که اگر این مسئله را ثابت کند فورا استعفا خواهم کرد. اگر هم او نتواند این اتهامات را ثابت کند باید از قدرت کنار برود.»

رئیس جمهور ترکیه گفت :«ما باید از مخالفان میانه رو و مخالفان سیاسی در سوریه حمایت کنیم تا ثبات در این کشور برقرار شود. نظام بشار اسد حامی اصلی داعش است و این مسئله کاملا مشخص است. تاریخ نام همه حامیان بشار اسد را با سطرهایی از تأسف و خیانت ثبت خواهد کرد. بشار اسد برای اینکه در قدرت بماند چهارصد هزار سوری را به قتل رساند و جرم اصلی همین است. نیروهای بشار اسد فقط کنترل چهار درصد از خاک سوریه را در دست دارند. برادران ترکمن ما سرزمین خود را ترک نکرده اند و نخواهند کرد. آنها حاضرند برای دفاع از سرزمین شان بمیرند. پوتین می گوید با داعش مبارزه می کند، اما به خوبی می داند داعش در کوه الترکمن و دیگر مناطقی که بمباران می کند، حضور ندارد. چند کشور از کشورهایی که در سوریه دخالت می کنند واقعا خواهان تامین منافع ملت سوریه و خوشبختی آن هستند. »

اردوغان افزود :«ما نفت، گاز یا طلا نداریم، اما قلب و وجدان بزرگی داریم که برای همه مردم در آن جا هست. ترکیه سومین کشور بزرگ کمک کننده در جهان است. ترکیه هزینه سنگینی برای حفظ ثبات پرداخت کرده است و برای پرداخت هزینه های بیشتر در این مورد آمادگی دارد. ما نمی توانیم همه دروغ هایی را که ما را به فروش گاز سارین به داعش متهم می کنند تحمل کنیم. برای مقابله با تروریسمی که در آنکارا و غازی آنتپ وجود دارد باید با یکدیگر متحد باشیم. من در برابر اتهاماتی که شخصیت های سیاسی علیه ترکیه مطرح می کنند ساکت نخواهم نشست. وزارت خزانه داری آمریکا ثابت کرد نظام سوریه نفت را از داعش خریداری می کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابتین

      پوتین دروغ می گوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام عزیزم
        hello dear

      • عباس

        لعنت خدا بر داعشيان و حاميان آنها كه اردوغان هم يكي از حاميان داعش است.

      • مطمِئن

        اشتباه مثبت دادم نظر من منفي است

      • بدون نام

        دیگه همه فهمیدن

    • همت

      خجالت بکش دروغگوی متقلب

    • ناشناس

      آقای اردوغان این تروریست ها از کجا وارد سوریه میشوند چرا فرافکنی میکنی ( فرار رو به جلو) دوره عثمانی تمام شده است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اردوغان دو میلیون اواره سوری را پذیرا شد .. ما براشون چکار کردیم؟!

    • حمید

      الله علم خدا میداند کدام راست میگویند .سیاست همینه

    • reza

      اقای اردوغان فکر مشکلات کشور خودت باش و اندازه دهنت حرف بزن

    • کیسان

      دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟؟ یعنی تانکرهای نفت به سمت ترکیه نمی رفتند ؟یا پایگاه ها و اعترافات داعش و اروپا مبنی بر اینکه رفت و آمد داعش و آموزشگاهشان از ترکیه است همه دروغگویند و فقط رجب راست میگه؟؟؟ میگوید به مردم سوری کمک میکند در صورتیکه اعضای اصلی النصره و داعش و مخالفان اکثرا" خارجی هستند !!! این رجب یا خودش ... است یا مردم را ... فرض کرده

    • new

      اردوغان ، دروغگو و یاغی ...

    • محمد

      ابتین خان مگر شما.با اردغان پسر خاله هستی که می گوید پوتین دروغ می گوید مگر گوش ندادی سردار غیور ما رضایی گفت ما عکس و سند داریم.بعد انقدر دست این اردوغان معلون به خون هزاران عراقی سوری و کرد الوده هست به امید خدا به بدترین شکل بیمیرد و هزاران مسلمان خوشحال می شوند

    • ایمانی

      قسم حضرت عباس ودم خروس آقای اردوغان مگر نه اینکه از جنگ ایران وعراق سرمایه دار شدی در صورتیکه قبل جنگ هیچکس ترکیه راحساب نمی کرد این هم اشک تمساح آقای اردوغان دروغگواست

    • محمدحسین شعبانی

      سلام
      جناب ادغان خیال زنده کردن امپراطوری عثمانی رو دارد, و خیلی هم ناشیانه عمل میکند, خایانتهایی به اسلام و مسلمین کرد و ظلمی به شیعیان کرد که اصلا قابل انکار وچشم پوشی,
      نه رمال هستم نه غیب گو! اما مطمین باشید ۲۰۱۶ سال خوبی برای مش رجب نیست,

    • بدون نام

      این هم شاهد ! وزارت خزانه داری امریکا ثابت کرد که نفت داعش را نظام سوریه می خرد جناب پوتین دیدی اردوغان راست می گوید پس زود باش از پست ریاست جمهوری استعفا بده همه در باره اردوغان دروغ می گویند ترانزیت تروریستها از مرزهای ترکیه هم دروغ است حمل سلاح و مهمات گروهای تروریستی از مرزهای ترکیه در قالب کمک های بشر دوستانه که یکی از مقامات دستور بازرسی کانتینرها را صادر کرد و مشخص شد بار کانتینرها سلاح برای تروریست هاست هم دروغ بود اصلا هرکس هر حرفی در باره اردوغان بزند دروغ است اگر باور نمی کنید از وزارت خزانه داری امریکا بپر سید اگر آن را قبول ندارید از رژیم صهیونیستی بپرسید آگر شهادت آنرا هم قبول نداشتید از خودت تروریستهای داعش و النصره و دیگر تروریستها بپرسید که اردوغان اصلا دروغ نمی گوید اگر یک نفر راستگو در روی کره زمین باشد آنهم جناب اردوغان است شک نکنید!

    • بدون نام

      خیلی این مردک پر رو تشریف داره .... اسناد انکار ناپذیر وجود دارد

    • بدون نام

      تا این خردوغات پیر اخوانی نمرده خاور میانه آروم نمیشه
      ورژن ترکی مموتی

    • بدون نام

      اردوغان کوتوله تر از آن است که خودش را هم قد پوتین می بیند !

    • ایرانی

      خیلی رو میخواد واقعا که پر رویی آقای اردوغاپ خجالت بکش چقدر دروغ میگی نه تنهاباید از قدرت کناره گیری کند بلکه باید بعنوان یک جنایتکار جنگی محاکمه شود

    • بدون نام

      مگر نمی فهمد که دمشق اگر از داعش نفت بخرد حق خودش را خریده است.یعنی ما ل دزدیده شده خودش را از دزد همدست اردوغان مجبور است باز بخرد,چون راه دیگری ندارد اما اگر اردوغان می خرد یا دلالی اش را می کند,مال دزدی دیگری را با همدستی با دزد مالخری می کند.فهم این واقعا دشوار است؟!

    • بدون نام

      خوشم میاد از این ادم اینقدر که خود بزرگ بینه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج