اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۹۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمله انتحاری به مراسم عروسی بوی خون گرفت

بر اثر وقوع انفجار در مراسم عروسی در افغانستان ۱۷۲ نفر کشته و زخمی شدند.&#۰۳۹;احمد خان سمنگانی&#۰۳۹;پدر عروس و عضو مجلس و فرمانده سابق پلیس ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه است.

خبرآنلاین: بر اثر وقوع انفجار در مراسم عروسی در افغانستان ۱۷۲ نفر کشته و زخمی شدند.'احمد خان سمنگانی'پدر عروس و عضو مجلس و فرمانده سابق پلیس ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه است.

شبکه های تلویزیونی عرب زبان از کشته و زخمی شدن ۱۷۲ نفر در یک انفجار انتحاری در شمال افغانستان خبر دادند. به گزارش مهرالجزیره در خبری فوری گزارش داد که شمال افغانستان هدف یک انفجار انتحاری قرار گرفت.

در این حمله که در یک تالار ویژه مراسم و جشن ها صورت گرفت دستکم ۲۲ نفر کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند. العالم نیز در این رابطه از احتمال کشته شدن یک نماینده پارلمان افغانستان در این انفجار خبر داد.

این مراسم عروسی در شهر "ایبک" مرکز ولایت "سمنگان" واقع در شمال افغانستان برگزار می شد. گفته می‌شود که نوع حمله بمب گذاری انتحاری بوده و "احمد خان سمنگانی" عضو مجلس و فرمانده سابق پلیس ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه است.

یک ساکن محلی به خبرگزاری بخدی گفت که انفجار در محل هتل "مروارید" در شهر ایبک رخ داده جاییکه مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی برگزار شده بود.

یک عضو شورای ولایتی سمنگان گفت که در حال حاضر، وضع در محل انفجار به شدت بحرانی است و اجساد قربانیان و زخمی‌ها در اطراف به چشم می‌خورد. این عضو شورای ولایتی می‌گوید که هنوز رقم دقیق قربانیان مشخص نیست اما برخی از مقامات محلی و اعضای مجلس در این مجلس حضور داشتند.

رئیس پلیس منطقه "ایبک"، پایتخت ولایت سمنگان اعلام کرد: رئیس اطلاعات ولایت سمنگان و یکی از فرماندهان ارتش ملی افغانستان در میان کشته شدگان بودند. این مقام در ادامه عنوان داشت که عامل انتحاری خود را در ورودی سالنی که میهمانان حضور داشتند، منفجر کرد.

بسیاری از مقام‌های شناخته شده دیگر از جمله ژنرال "سید احمد سامح"، رئیس پلیس ملی افغانستان در این انفجار زخمی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج