adexo3
۲۷۹۲۳۰
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

درآمد ۵۰ میلیارد دلاری احمدی نژادی ها

روزنامه شرق با مویدحسینی صدر نماینده خوی مصاحبه ای کرده است.

روزنامه شرق با مویدحسینی صدر نماینده خوی مصاحبه ای کرده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

*عده‌ای با استفاده از منافذی که وجود داشته یا منافذی که خودشان ایجاد کرده‌‌اند، به زندگی رسیده‌‌اند و کشور و مردم را فدای زندگی خود کرده‌اند. آن عده‌ای که از منافذ موجود استفاده می‌کنند، معمولا زرنگی‌هایی دارند و با خریدن افرادی که سست‌تر هستند، به غارت می‌پردازند، اما نوع دومی هستند که بسیار خطرناک‌تر هستند؛ یعنی افرادی که خودشان در ساختار هستند و منافذی را ایجاد می‌کنند تا از همان منافذ دست به غارت بزنند.

*نمونه این نوع ماجرا، در دولت قبل در بحث ارز روی داد؛ آن ماجرا این‌طور بود که برای ایجاد توازن در نرخ ارز، تصمیم گرفتند به یک‌سری صرافی‌ها ارز بدهند تا در بازار توزیع کنند. تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد هم هیچ‌وقت کمتر از ٥٠٠ تومان نبود. این چند صرافی هر روز صبح چند میلیون دلار می‌گرفتند و با دستکاری بازار، قیمت ارز آزاد را بالا می‌بردند و این دلارها را در بازار می‌فروختند و روزانه چندصد میلیون تومان پول به جیب می‌زدند.

*از همین راه افرادی توانستند در چند ماه به ثروت چندصد میلیاردی دست پیدا کردند. افرادی که یک‌شبه مجوز صرافی گرفته و به سرعت هم شعبه ایجاد کرده بودند، نمی‌توانستند به دور از چشم مسئولان وقت به چنین امکاناتی دست پیدا کرده باشند. اینکه هر روز به یک عده خاص، ارز هزارو ٦٠٠ تومانی داده شود و قیمت ارز در بازار هم دوهزار و ٣٠٠ تومان باشد، طبیعی است که منفذ سوءاستفاده ایجاد شود و این اتفاق با آگاهی کامل افتاده است.

*الان اکثر اینها دارند راست‌راست و راحت می‌گردند. البته خیلی از افراد اصلی این ماجرا، به نام کارمندان یا افرادی دیگر این مجوزها را گرفته‌اند، اما دانه‌درشت‌های اصلی بیش از ٢٠ یا ٣٠ نفر نبوده‌‌اند و همه اینها قابل احصا هستند. این چیزها در سیستم بانک مرکزی ثبت شده و الان مشخص است؛ مثلا در آن دوره‌ای که قیمت ارز از هزارو ٢٠٠ تومان شروع به افزایش کرد، در هر ساعتی قیمت ارز چقدر بوده و چقدر ارز به چه کسانی فروخته شده است. این کاملا قابل تشخیص است که به چه کسانی با عنوان توازن بازار، ارز پرداخت شده و این پول‌ها با دستور چه کسی به این افراد پرداخت شده است.

*تا جایی که من اطلاع دارم تا الان با بسیاری از کسانی که از این راه به ثروت‌های چندصد میلیاردی رسیده‌‌اند، برخورد نشده است. اما من بازهم می‌گویم همه مجوزهای صرافی که در آن مقطع صادر شده و همه افرادی که در آن دوره برای توازن بازار ارز دولتی گرفته‌‌اند قابل شناسایی و بررسی هستند.مثلا در حوزه واردات محصولاتی مانند مواد غذایی و مواد اولیه، افرادی مراجعه می‌کردند و ارز دولتی می‌گرفتند و این ارز را در بازار آزاد می‌فروختند. این سوءاستفاده هم به صورت آگاهانه انجام می‌شد. چون این ارز را هم در اختیار هرکسی قرار نمی‌دادند. برخی از این افراد حتی سند گمرک جعل می‌کردند و برگه‌هایی مبنی بر واردکردن اقلام مورد نظر ارائه می‌دادند تا در پرونده موجود باشد، اما این برگه‌ها حتی از مبدأ استعلام نمی‌شد که آیا واقعا چنین محموله‌ای ارسال شده یا نه. برخی‌ها هم بودند که با این پول‌ها جنس وارد می‌کردند، ولی به‌جای اینکه با نرخ تعادلی بفروشند، اجناس را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند. پشت پرده همه این نوع فسادها هم تفاوت نرخ ارز بود و به‌هیچ‌وجه هم مسئولان از این ماجرا بی‌خبر نبودند.

*در بحث ارز، یک پرونده در قوه قضائیه باز شده .این فرد از اقوام بسیار نزدیک یکی از مسئولان وقت بود. رقمی هم که من شنیدم اینها از طریق سوءاستفاده ارزی به دست آورده‌‌اند، چند هزار میلیارد بوده و خیلی واضح است که این افراد چگونه امکان این سوءاستفاده‌ها را پیدا می‌کنند. مگر در بازار ارز یا مثلا در بحث واردات خودرو، به هرکسی اجازه این کار داده می‌شود؟


*این افراد الان نگران هستند که در مجلس یا دستگاه‌های نظارتی دیگر، این پرونده‌ها باز شود و معلوم شود که در آن مقطع چه بلایی سر کشور آمده است. بنابراین به فکر نفوذ در نهادی مانند مجلس هستند، زیرا هم به نوعی مصونیت پیدا می‌کنند و هم می‌توانند در جریان تصویب قوانین با ارائه طرح‌هایی که ممکن است ظاهر فریبنده و زیبا داشته باشند، به‌دنبال بستن راه پیگیری پرونده‌های خود باشند. اینکه الان اینها چگونه می‌خواهند وارد انتخابات شوند یا تأثیر بگذارند، چیز پنهانی نیست.آنهایی که در دولت دوم آقای احمدی‌نژاد، بدون سابقه به ثروت بالای ٥٠ میلیارد رسیدند، در کل کشور به هزار نفر هم نمی‌رسند. اکثر اینها هم در دو سال پایانی دولت دهم به این ثروت‌ها رسیدند. من خیلی صریح می‌گویم با این پول‌ها می‌شود رأی خرید و در مجلس اعمال نفوذ کرد. بالاخره الان از این دولت انتظار هست که با عوامل این تخلف‌ها برخورد کند.

*تا امروز یک بابک زنجانی گرفته‌‌اند، اما چند‌ده‌نفر دیگر مانند او هم هستند که باید با آنها برخورد شود. این محال است که بابک زنجانی به‌تنهایی این کار را کرده باشد. اینکه او در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت نفت نفوذ داشت و با همین نوع روابط توانست خط هواپیمایی بگیرد و در خیلی از جاها هم شبکه داشت و هرجایی هم که رفته کار سالم نکرده و همه‌جا سوءاستفاده و تخلف کرده است. خود این آدم می‌گوید آدمی به نام «م- س» هم بوده است؛ کمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، روشن‌کردن این مطالب و معرفی پشت پرده‌های داستان بابک زنجانی به مردم است.

*دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی الان به ابعاد این فسادها واقف هستند.

*فردی که شریک جرم معاون‌اول احمدی‌نژاد در آن پرونده بود و الان هم مانند خود رحیمی در زندان اوین است، الان در حوزه انتخابیه من املاک زیادی دارد و خانواده او با ثروت کلانی که دارند، مشغول فعالیت هستند و وارد کارزار انتخاباتی هم شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      طفلکی ها،چیزی نبردن،طرفداراشو بگو!!!!!

    • بدون نام

      خوبه که حقایق تا حدودی آشکار شده
      به امید خدا دست تک تک نابخردان و نااهلان از بدنه نظام و انقلاب خارج بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اقا فقط کلی گویی کرده

    • بدون نام

      برای اینکه مملکت روی روال صحیح و عاری از فساد بیفتد باید با این افراد برخورد شود تا هم اسلام و حدیث و روایتهای اعمال معصومین در برخورد با فساد لطمه نبیند و هم نظام جمهموری اسلامی.
      یا وظیفه شرعی خود نمیدانند؟
      کی باید این رانتی ها رو دستگیر کنه؟

      پاسخ ها

      • حمید

        وقتی دادستانی ها برخی شاخه های اطلاعات و دیگر ارگانهای امنیتی تحت امر افراد باشند هیچگونه اتفاق خاصی در این کشور نخواهد افتاد . یکی از دلایل عمده رکود و بیکاری مطلق در کشور همین مسائل است زیرا که تا زمانی که مراجع اقتصادی بطور روشن و شفاف اقدام نکنند هیچ سرمایه گذار منطقی در کشور ما سرمایه گذاری و مراودات اقتصادی نخواهد داشت مگر همان ریزهایی که آنها هم اهل رشوه و رانت باشند .

    • پویا

      مهدی هاشمی هم احمدی نژادی بوده؟

    • بدون نام

      برترین جان کمی از قرارداد امروزی که مانع صنعتی شدن ما شده ٬بنویس احمدی نژاد کهنه شده ۰

    • احسان

      درود بر احمدی نژاد این مرد مومن باایمان و شجاع .

    • بدون نام

      شما که مي دونيد و ميدونستيد چه بلاي سر مردمو اقتصاد دارن ميارن چرا هيچ کاري نکرديد . امروز که کار از کار گذشته .اگه مي دونيد کيا هستن بگيريدشون .انقدر دل مردم رو به رنج نيارين.

    • بدون نام

      این دروغها فقط مصرف انتخاباتی داره. دستتون برای ملت رو شده
      اگه سندی علیه محمود داشتید تا حالا اعدامش کرده بودید
      این بساط دروغگویی و اتهامات انتخاباتیتون را جمع کنید که حناتون دیگه رنگی نداره

    • بدون نام

      ق ق که به خون محمود تشنه است ببرید اسنادتون را بدید بهش تا همه تون به آرزوتون بذسی

    • حق گو

      اگر توخیلی مردی اسم ببر وبگوچه کسانی بودندوتوکه ادعای پاکی میکنی واین همه اطلاع داری چراهیچ اقدامی نکردی ؟تاریخ قضاوت خواهدکرد

    • بدون نام

      نفت 100 تومانی خیلی حال داد$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    • بدون نام

      ق ق که به خون محمود تشنه است ببرید اسنادتون را بدید بهش تا همه تون به آرزوتون بذسی

    • بدون نام

      بابا تاکی می خواهیدبا مطرح کردن احمدی مشکلات کنونی راکه مردم رودارن له می کنند روتوجیه کنید،بابا بسته دیگه.

    • بی پناه

      برای من یک سئوال مطرح است ، این همه ظلمی که در هشت سال حکومت احمدی نژاد بر مردم شده چه کسی پاسخگو است !؟ آیا میدانند بر سر خانواده های ایرانی چه بلایی آوردند و آیا می دانند که آثار ظلم چند سال گذشته برای چندین سال دیگر هم باقی خواهد ماند!؟ آنهایی که به فکر مال اندوزی بوده و هستند آیا می دانند که دور یا نزدیک (( مرگ )) اینها را در آغوش خواهد گرفت و با چند متر پارچه سفید در اندکی جا در این کره خاکی قرار می گیرند !؟ خدا یا ما بی پناهیم و پناه می بریم به تو .

    • اکبر

      چقدر کلی گویی این اقا هم مثل احمدی نژاد همش بگم بگم کرده اگه راست میگی نامشون را هم میبردی تا همه اطلاع پیدا کنند .

    • بدون نام

      درود بر شرف قاجارها

    • اکبر

      چقدر کلی گویی این اقا هم مثل احمدی نژاد همش بگم بگم کرده اگه راست میگی نامشون را هم میبردی تا همه اطلاع پیدا کنند .

    • بدون نام

      درود بر حامی مستضعفین
      رابین هود ایران زمین
      محمود احمدی نژاد
      بی صبرانه منتظر سال ۹۶ هستیم

    • بدون نام

      فردا همین حرفها رو برای روحانی خواهید گفت . هر چی دشمن میگه شما ها تایید میکنین خیلی ابله و ساده لوح هستین

    • سهند

      شما و امثال شما نمایندها در مجلس برای چه هستید تا از حقوق تامه ملت بی دفاع صیانت کنید. چرا هشت سال صداتون در نیومده همین حالا هم دارید کلی گویی میکنید نه اسمی میبرید نه سند و مدرکی ارایه میدهید از کجا معلوم راست میگید.یا از احمدی نزاد و اطرافیانش خیلی میترسید یا دروغ میگویید که هر دو مردود است. در ضمن باید دستگاهای نظارتی و بازرسی و امنیتی و قضایی و اطلاعاتی در این خصوص پاسخگو و پیگیر باشند که اگر احیانا موردی بوده برخورد و توقیف اموال گردد. البته فساد در دوران احمدنی نزاد و قبل از ان در کشور زیاد بوده در زمان شاه هم همینطور چرا در کشور ما نه ازدی بیان وجود دارد و نه شفاف سازی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج